רדיפת הציבור החרדי

ליצמן תוקף: נתניהו אשם בגזירות הקשות ובהסתה

לאחר המתקפה נגד שר האוצר יאיר לפיד והגזירות החמורות אותם הוא זומם נגד החרדים המלוות במסע הסתה חסר תקדים, יש מי שבוחר להפנות אצבע מאשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ יעקב ליצמן, אומר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו מצפים מנתניהו שיתעשת ויעצור את הפגיעה החמורה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאשים. יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים גוברת המתקפה בעיתונות החרדית כנגד שר האוצר יאיר לפיד ושותפיו ממפלגת הבית היהודי כשהם מואשמים בגזירות הכלכליות המאיימות למוטט את עולם התורה.

אך מתברר כי יש מי שחושב שהאשם העיקרי הוא בכלל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם אם לא יוזם בעצמו את אותן גזירות הרי שהן נעשות בגיבויו המוחלט ולפיכך הוא זה שנושא באחריות לדברים.

אחד המחושבים כך הוא חבר-הכנסת יעקב ליצמן, שבוחר הבוקר להסיר את הכפפות ולכוון את החיצים לראש הממשלה ואומר כי נתניהו אשם בגזירות ובהסתה לא פחות מלפיד.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ליצמן כי ראש הממשלה הוא זה שאחראי בסופו של יום על הרכב בממשלה ועל מדיניותה ולכן האחריות הכוללת על גזירות האוצר וגל ההסתה העכור כנגד הציבור החרדי ועולם התורה ששוטף את הארץ מיוחס גם אליו.

"על נתניהו לגלות אחריות הנדרשת כראש הממשלה ולא לתת למדיניות אנטי חברתית להוביל רבבות משפחות מתחת לקו העוני", אומר ליצמן. "אנחנו מצפים מנתניהו שיתעשת ויעצור את הפגיעה החמורה בעולם הישיבות, החינוך והחסד ובמשפחות מרובות הילדים כמו גם בשכבות החלשות ולא ימשיך לתת לכך יד וגיבוי מוחלט כפי שעשה עד עתה".

ליצמן מוסיף ואמר כי על נתניהו "להפסיק לרכוב על גל ההסתה בחסות כלי התקשורת כנגד הציבור החרדי".

בדבריו, בוחר ליצמן לתקוף גם את שר האוצר ומסביר כי קמפיין הבחירות שלו מתברר כעורבא פרח. "אחרי ששאל 'איפה הכסף' גילה לפתע שבכמה מאות מיליונים אפשר לכסות גירעון של עשרות מיליארדים וזאת בשיטה של הכה בחרדים והאוכלוסיות החלשות והצל את לפיד ומפלגת יש עתיד", אומר ליצמן.

גורמים בסיעת 'יהדות התורה' מבהירים בשיחה ל"כיכר השבת" כי על ראש הממשלה לדעת כי הביקורת הקשה תגיע מהר מאוד גם אליו. "הוא לא יוכל להמשיך להסתתר מאחורי שר האוצר ולטעון 'לא ראיתי, לא שמעתי', ולהפיל הכל על השרים", הם מבהירים.

"אנחנו יודעים שהוא אשם לא פחות ואולי אף יותר במדיניות הכלכלית החדשה שבאה 'לחסל' את עולם התורה והישיבות בארץ ישראל", טוענים הגורמים.

יצויין כי אמש נכתב בעיתון 'המודיע' ביטאונה של תנועת 'אגודת ישראל' מאמר חריף הטוען כי כל הממשלה החדשה והפגיעה בחרדים הינה מהלך מתוכנן של נתניהו החפץ בכך על מנת "לחנך" את הציבור החרדי ולהוציא אותו מהגטאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות