חב"ד מצטרפת למאבק נגד הליב"ה

"לא להתערב בחינוך על טהרת הקודש"

הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד, מכריז חד משמעית כי אין להסכים ללימודי ליב"ה בתלמודי התורה המחנכים על טהרת הקודש (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: מיכאל גנזמן, שבועון כפר חב"ד)

הרצון לבצע כפיית לימודי ליב"ה בתלמודי התורה וה'חדרים' מביא לביצור העמדות במגזר: הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד, ומי שנחשב לסמכות הרוחנית העליונה בחסידות, יוצא בהוראה חד-משמעית למוסדות חב"ד ואומר: לא ללימודי הליב"ה.

בראיון נרחב שהעניק למגזין "כפר חב"ד", היוצא-לאור מחר, התייחס הרב ירוסלבסקי, המשמש גם כרב קהילת חב"ד בנחלת הר-חב"ד, לסערת הליב"ה ואמר: "אין כאן שום מקום לדיון. ברור שאף אחד לא יכול להתערב בתכני הלימודים בתלמודי תורה ובחדרים. הם יכולים, לכל היותר, לפגוע בתקציבים ובוודאי שאף מוסד חינוך ראוי לשמו לא ייכנע ללחץ הזה".

"אף מוסד ראוי לשמו לא ייכנע ללחצים" (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

במהלך הראיון, סיפר הרב ירוסלבסקי כי רק לאחרונה הייתה דרישה מהתלמוד-תורה בקריית מלאכי להכניס לתכנית הלימודים לימודי אנגלית. "כמובן שסירבנו בתוקף", אמר הרב, "אמנם הורידו שעות בגלל זה, אבל אנחנו בטוחים שנהגנו נכון ועל פי רצון הקדוש של הרבי, ובסופו של דבר זה לא יגרום שום נזק לת"ת ואדרבה רק יביא ברכה".

הרב ירוסלבסקי התייחס לעצם הניסיון לכפות את לימודי הליב"ה במוסדות החרדיים. "עצם העניין מאוד מכאיב. חבל מאוד שדווקא כעת, כשהרחוב כל כך מגושם ובכל פינה אורבות לנפשות הטהורות של הילדים, תינוקות של בית רבן, סכנות רוחניות, אנחנו נדרשים לעמוד בפני לחצים מסוג זה".

"בכל אופן, מיד כשהעניין עלה על הפרק קיימנו דיון בנושא והתקבלה החלטה ברורה וחד-משמעית שבכל הת"תים והחדרים של חב"ד בכל רחבי הארץ לא יעשו ח"ו שום שינוי בתוכן הלימודים והכול יהיה כנהוג מקדמת דנא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר