רדיפת הציבור החרדי

רב ציוני דתי: "דם החרדים הותר, אנחנו הבאים בתור"

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת 'הר עציון' הציונית דתית ופובליציסט מוכר, טוען כי דמו של המגזר החרדי הותר. במאמר שפרסם הרב מדן ב'מקור ראשון', נכתב כי הבאים בתור אחרי המגזר החרדי, הם בני המגזר הדתי לאומי: "הציבור החרדי כרגע נרדף, לאחר שיצליחו להדיר אותו מהחברה, יבוא תורנו" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב יעקב מדן, מתייצב לצד המגזר החרדי (צילום: ישיבת הר עציון)

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת 'הר עציון' ומהפובליציסטים היותר מוכרים במגזר הדתי לאומי טוען, כי דמו של המגזר החרדי הותר. את הדברים אומר הרב מדן בטור שפרסם בתגובה להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, לפיה - הדרת נשים תיחשב כעבירה פלילית.

בטורו המתפרסם בעיתון 'מקור ראשון' כותב הרב מדן: "אני מעריך שהיועץ המשפטי לא ינהג כך כלפי הציבור המוסלמי, או הציבור הדרוזי, השומרים על עקרונות הצניעות וההפרדה בין המינים. אני מעריך שהוא עשה זאת כלפי הציבור החרדי דווקא עכשיו, משום שהוא חש שכעת הותר דמו של הציבור החרדי, בעקבות דבריהם של שר האוצר יאיר לפיד, וסגנו מיקי לוי".

"תקנות לימודי הליב"ה הן סוג של כפייה, (שמי שמצדיק אותה נימוקיו עמו, גם אם אני חולק עליו)" כותב הרב מדן, "והם מצטרפים לדברים נוספים קשים שהושתו על הציבור החרדי".

הרב מדן טוען כי המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אינה טעות אלא מעשה זדון: "עתה הרשה לעצמו היועץ להוסיף על כך גם את תקנות התערובת וההתחככות בתור, באוטובוס או בכל מקום אחר, זו כבר אינה טעות - זהו זדון, החרדים כבר רואים את עצמם נרדפים על אמונתם מכוח השלטון, והם כבר מתבצרים בביתם פנימה, וסכנת אובדן הישגי שילובם המדורג המבורך בצה"ל ובחברה - גדלה והולכת".

לדבריו של הרב מדן, "מי שצריך להקים זעקה אינו הציבור החרדי, אלא זה שלנו, הציבור החרדי כרגע נרדף, לאחר שיצליחו להדיר אותו מן החברה, יבוא גם תורינו".

יצויין, כי זו אינה הפעם הראשונה שהרב מדן אומר דברים בשבח הציבור החרדי. בשנת 2005 אמר הרב יעקב מדן בראיון ל'הארץ': "כדי להגיע לברית עם האליטות החילוניות הזנחנו את הברית היותר טבעית לנו עם הציבור החרדי. היום אני חושב שזו הייתה טעות. בעתיד ננהג אחרת".

"בעבר, עם כל הוויכוח, חשבתי שיש לנו גם מה ללמוד מן האליטה החילונית. אחרי שראיתי את האליטה החילונית תוקעת לי סכין בגב ומפנה עורף לערכים שלה עצמה - דמוקרטיה וזכויות אדם - אין לי יותר מה ללמוד ממנה" אמר אז הרב יעקב מדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר