ב'דגל' מאיימים: נריץ 2 מועמדים לתפקיד הרבנים הראשיים

הזעם בתנועה הליטאית לאור תמיכת ש"ס בדיל 'עמאר אריאל'; בכיר בתנועה ל'כיכר השבת': נשקלת תמיכה בהגאון הרב דוד יוסף לתפקיד הרב הספרדי ובהגר"י גרוסמן לאשכנזי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ד יוסף (צילום: י' בלינקו)

דיל הרבנים עמאר-אריאל שנחתם היום ואושר ע״י נשיא מועצת חכמי התורה הגר״ע יוסף שליט״א ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית כשבשעות האחרונות גובר הזעם בתנועת דגל התורה הליטאית על מה שהם מגדירים כ"בגידה" של הדרג הפוליטי של תנועת ש״ס כלפי הסיכומים שתואמו עימם בסוגייה.

גורם ב'דגל' המעורה במרוץ לרבנות הראשית אומר ל'כיכר השבת' כי "הכעס גדול. היו לנו ציפיות שנצעד יחד וננסה לפעול גם בנושא החשוב הזה מתוך הסכמה בין המפלגות החרדיות וכעת אנו מתאכזבים לגלות כי יש מי שבוחרים להפנות עורף לשותפות האמיתית איתנו ולהעדיף דיל מפוקפק עם מפלגות אחרות".

"צר לנו על כך, אך אנו מצידנו עשינו הכל בכדי לפעול עימם בתיאום והם החליטו לשבור את הכלים ללא כל הצדקה".

בנוגע לעתיד, משגר הגורם איום לתנועת ש״ס שנשלח ככל הנראה על דעת בכירים בתנועה לפיו, דגל התורה תציב מכשול בפני המפלגה החרדית האחות ותבחר לתמוך בשני מועמדים אחרים לתפקיד הרבנים הראשיים.

לדברי הגורם הבכיר, הראשון הינו המועמד הטבעי של התנועה הליטאית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי וכאן מזכיר הגורם את שמותיהם של הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק, והרב דוד לאו רבה של העיר מודיעין.

ה״חידוש״ מבחינתו, הינו תמיכה במועמד משלהם לתפקיד הראשון לציון, כשהשם המדובר הינו הגאון הרב דוד יוסף, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף.

"כל שלושת השמות", אומר הגורם "אמנם עדיין לא הצהירו באופן רשמי על מועמדותם, אך אין ספק שאם יידעו שיש להם תמיכה איתנה מההנהגה הרוחנית והפוליטית בדגל התורה הרי שישקלו ברצינות רבה לעשות זאת".

"מדובר ברבנים מכובדים וגדולים בתורה המתאימים לתפקיד ואין ספק שגם בש״ס יתמכו במועמדים המוזכרים לתפקיד", אומר הגורם ב״עקיצה״ מכוונת לראשי תנועת ש״ס.

כזכור, מוקדם יותר כינו בלשכתו של יו״ר דגל התורה משה גפני את הדיל המדובר כמעשה חמור והודיעו כי יתנגדו לו בנחרצות. "נעשה הכל על מנת שייבחרו רבנים מתאימים ולא רבנים שהם פרי הדיל בין ש״ס להבית היהודי" אמרו בלשכתו של גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר