יוצאים למלחמה נגד "ממשלת הזדון"

התקפה חרדית חריפה על השלכת לומדי התורה לכלא

מסקנות וועדת פרי וההחלטה להטיל סנקציות פליליות על ה"משתמטים" ולהשליך לכלא אלפי עמלי התורה מביאה את שלושת היומונים החרדים לצאת בהתקפה חריפה נגד "ממשלת הזדון" על "ההחלטה האומללה" ומצהירים: "היהדות החרדית בארץ ובעולם תעמוד בעוז ובגאון נגד ההחלטה" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המאבק נגד גזירת הגיוס (צילום: פלאש 90)

מסקנות ועדת פרי, הוועדה שהוקמה כדי להגביר את השוויון בנטל, ואישור חוק הגיוס החדש המטיל סנקציות פליליות נגד בחורי ישיבות שישתמטו משירות, מביאים את העיתונים החרדיים להגביר הבוקר (חמישי) את המתקפה נגד ההחלטות החמורות ונגד הממשלה.

עיתון "המודיע", מודיע בכותרת ראשית לרוחב כל העמוד הראשון כי "היהדות החרדית בארץ ובעולם תעמוד בעוז ובגאון נגד ההחלטה לגייס בני ישיבות בכפייה ולהשליכם לכלא ב'עוון' לימוד התורה".

"המודיע" שהחל את המתקפה החזיתית כבר לפני יומיים, מוסיף וכותב כי "עם ישראל ימסור את נפשו על לימוד התורה הקדושה ועל שמירת מסורת היהדות המסורה לנו מדורי דורות" ותוקף בנוסף את "ברית הפלדה" של נפתלי בנט מנהיג מפלגת 'הבית היהודי' עם מי שהוא מכנה "גדול רודפי הציבור החרדי", יאיר לפיד שבגינה התקבלה החלטה ההזויה.

במאמר נלווה, כותב העיתונאי יעקב רייניץ על התאריך ההיסטורי כ' בסיוון כשבשנת ת"ח הצורר חמילנצקי יחד עם הקוזאקים החלו את מסע ההרג והפרעות כנגד יהודי פולין ואוקראינה כשדם יהודי ניגר כמים באותן שנים כשבשנים שקדמו לכך התנהל מסע הסתה חריף כנגד היהודים כמי שאחראים למצב הכלכלי הקשה ולהטלת המיסים הכבדים באותן מדינות.

ב"המודיע" מבטיחים להמשיך בקו הנחרץ והתקיף ולהבהיר לכל מי שצריך כי "היהדות החרדית תמשיך להגן על ערכיה ואמונותיה וכי מי שחושב שמישהו ייכנע חלילה לגזירות ולאיומים הרי שהוא טועה ומטעה".

"המטרה של גיוס הציבור החרדי בכפייה הינו להטמיע אותנו בתרבות יוון הקלוקלת של הציבור החילוני ועל כך נמסור את נפשינו", מסיים רייניץ את מאמרו.

העיתון "יתד נאמן" הגדיל לעשות ובכותרת ענק שחורה נכתב: "ממשלת הזדון: לומדי התורה לכלא". כשבמקביל מדווח בהרחבה על "זעזוע ושאט נפש בעולם היהודי מההחלטות המבישות של הוועדה וההסתה הפרועה כנגד לומדי התורה שליוותה אותה".

כתבה מיוחדת מקדיש העיתון למסיבת העיתונאים של שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תחת הכותרת "לפיד פתח במסע הסתה פרוע ומביש כנגד לומדי התורה".

בשיחה עם הסופר והמחנך חיים ולדר מבכירי "יתד נאמן" הוא אומר ל"כיכר השבת" כי לדעתו "מדובר עדיין בכותרות מאופקות יחסית לאור מסע הרדיפה שמתנהל כנגד הציבור החרדי בכל החזיתות ובכל המובנים".

ולדר מבהיר שאם המתקפות מצד לפיד יימשכו הרי שגם הציבור החרדי יחריף את צעדיו אך הוא מפריד בין הצהרות ודיבורים לבין מעשים. "אני אישית בטוח שלא ייצא מההחלטות של וועדת פרי אמש שום דבר ואף בחור ישיבה לא יגויס או יושלך בגינם לכלא, אך גם על הצהרות חריפות יש להגיב ולכן עלינו להבהיר כי לא נשב בשקט", אומר ולדר.

"על לפיד לדעת כי אנחנו לא קונים את ה'נחמדות' שלו עם סיפורי חיים ומשה ואנחנו יודעים היטב את כוונותיו האמיתיות ואת ניסיונותיו לפגוע בנו ולהצר את צעדינו", הוא מוסיף.

"אני מגיע מתחום החינוך ואני יודע שאם ילד אומר כי ינהג באלימות כלפי אחיו צריך להעניש אותו על כך על מנת שיבין שעצם הדיבור הינו בעיה, וכך גם במקרה דנן, נכון שאנחנו יודעים שלא ייצא מההחלטות הללו שום דבר מעשי אבל על עצם הדיבורים הקשים וההסתה המשתוללת כנגדינו, עלינו להשיב תגובה חריפה", מסביר ולדר.

גם עיתון "המבשר" יוצא בכותרת ראשית חריפה בה נכתב: "מדינת ישראל נגד עולם התורה: וועדת פרי בהחלטה אומללה: לומדי התורה יושלכו לכלא בשל אי-שרות בצבא". במאמר דעה מגיב הפרשן מאיר ברגר ליאיר לפיד וכותב: "חצוף, אל תחנך אותנו".

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם העורך בנימין ליפקין הוא מסביר כי העיתון מציב "מראה" אל מול הפוליטיקאים החילונים המשקפת את התנהגותם. "נמשיך לכתוב גם מאמרים חריפים שיבהירו לכולם את מחיר ההסתה המשתוללת כנגד הציבור החרדי ולומדי התורה", מבהיר ליפקין.

"אני לא בעד גישה מתבכיינת ומתנצלת", הוא מסביר, "עלינו לעמוד בעוז ובגאווה ולהבהיר את חשיבות לימוד התורה לקיום עם ישראל בלי שום התנצלות או תחושה שאינה נוחה בשל המתקפות כנגדנו".

ליפקין מסביר כי המתקפה של העיתון כנגד החלטות הממשלה מכוונת אמנם לשלושת ראשיה נתניהו-לפיד-בנט אך להערכתו האישית יש להאשים בעיקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו במצב אליו נקלעו בני הישיבות. "הוא בסוף זה שקובע ומחליט וממנו יש לנו ציפיות כשהיינו בעבר הלוא רחוק שותפיו הנאמנים, אין סיבה שיתנהג אלינו כך ועליו לדעת זאת", אומר ליפקין.

שער "המודיע" הבוקר
שער "יתד נאמן" הבוקר
שער "המבשר" הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר