ברוב של 44 ח"כים: 'חוק עמאר' עבר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את 'חוק עמאר', ברוב של 44 חברי-כנסת מול 14 מתנגדים, זאת לאחר שמפלגת 'התנועה' הסירה את הוטו שהטילה נגד קידום החוק (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני תוקף את 'חוק עמאר' (צילום וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את 'חוק עמאר', ברוב של 44 חברי-כנסת מול 14 מתנגדים, בהם חברי-הכנסת מ'יהדות התורה'. שני חברי-כנסת נמנעו וארבעה נכחו ולא השתתפו בהצבעה.

בשל הדרישה להעביר את החוק לוועדת הפנים, הוחלט כי החוק יועבר לוועדת הכנסת שם יוחלט לאיזו וועדה להעביר כדי להכינו לקריאה שנייה ושלישית.

העלאת החוק להצבעה טרומית התאפשרה לאחר שמפלגת 'התנועה' הסירה הבוקר את הווטו שהטילה על החוק בעקבות הווטו של 'הבית היהודי' על 'חוק שטרן'.

עם זאת ל"כיכר השבת" נודע כי העברת החוק לקריאה שנייה ושלישית לא פשוטה וזאת לאחר שיו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין סיכם עם 'התנועה' כי החוק לא יקודם כל עוד ולא תהיה הסכמה בקואליציה, כעת יו"ר התנועה ציפי לבני מתנגדת לקידום החוק.

כזכור, שלשום פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי 'התנועה' הטילה וטו על 'חוק עמאר' זאת לאחר שהבית היהודי הטילו וטו על 'חוק שטרן' המבקש להגדיל את גוף הבוחר בחמישים נשים נוספות.

ח"כ משה גפני הביע את התנגדותו לחוק ואמר כי "כל הזמן יש פה מריבות בתוך מליאת הכנסת על כל מיני דילים, הרב הזה תמורת הרב הזה והרב ההוא תמורת הרב ההוא, לא היה דבר כזה בכנסת".

"אני קורא לכנסת להתנגד לחוק הזה שהוא חוק של דילים, ושהכנסת תחליט להפסיק את ההתבזות הזאת של הרבנות הראשית", קרא גפני.

בתוך כך, כפי שפורסם אמש לראשונה ב"כיכר השבת", הבוקר הגיע הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר לתפילת שחרית במעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף.

לאחר התפילה נכנס הרב עמאר לחדרו של הגר"ע יוסף, דן עמו בנושא הבחירות לרבנות הראשית והודה לו על תמיכתו בו לכהונה שנייה.

בפגישה נכחו גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, יו"ר הסיעה ח"כ אריאל אטיאס וח"כ אלי ישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר