'חוק עמאר' שוב בסכנה

התנגדות בש"ס: בנט לא ימנה רבנים בגוף הבוחר

הדרמה סביב 'חוק עמאר' נמשכת: בהוראת מרן הגר"ע יוסף, סיעת ש"ס תתנגד לסעיף ב'חוק עמאר', המקנה לבנט סמכות למנות חמישה רבנים בגוף הבוחר במקום ראש הממשלה. עם זאת, טרם ניתנה ההוראה למשוך את 'חוק עמאר'. הגר"ע יוסף: "אי-אפשר לתת יד לבחירת דוד סתיו" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הדרמה סביב 'חוק עמאר' נמשכת: בהוראת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, סיעת ש"ס תתנגד לסעיף ב'חוק עמאר', המקנה לבנט סמכות למנות חמישה רבנים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

כפי שדווח בהרחבה, בהסכם בין הליכוד והבית היהודי הוסכם כי חמישה רבנים בגוף הבוחר ייבחרו על ידי שר הדתות נפתלי בנט וחמישה רבנים ייבחרו על ידי ראש הממשלה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ נסים זאב, החבר בוועדת הפנים, קיבל טלפון מבית הגר"ע יוסף ובו נזיפה חמורה על-כך שהצביע בעד העברת מינוי חמישה רבנים מידי ראש הממשלה לידי הבית היהודי.

בנוסף, הגר"ע יוסף נתן הוראה לנציגי ש"ס להתנגד לסעיף הזה, סעיף שיכול לגרום להכתרתו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי.

עוד נדוע ל"כיכר השבת" כי הרב עובדיה שמע הבוקר על הדיל בין אנשי עמאר לאנשי הרב סתיו והבית היהודי, בעקבות הראיון של נסים אלקסלסי ב'קול ברמה', וזעם על-כך מאוד. לדברי בכירים בש"ס, הרב אמר, "עם כל כבודי והערכתי לגאון רבי שלמה אי-אפשר לתת יד לבחירת דוד סתיו".

יודגש כי ש"ס טרם קיבלה הוראה למשוך את 'חוק עמאר' למרות שהוא כולל את הסעיף אליו הם מתנגדים, והוא צפוי לעלות להצבעה במליאה, כאשר ש"ס תתנגד להעברת חמישה רבנים לידי בנט, אך בכל רגע צפויים להיווצר שינויים בחוק.

בנתיים, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא מאשר את העלאת 'חוק עמאר' להצבעה היום במליאה בטענה כי חלף הזמן להניח את החוק. עם זאת, ייתכנו עדיין שינויים בהחלטתו.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כי הבית היהודי קיבלו הוראה ממזכירות המפגלה שלא לצאת ממשכן הכנסת כדי שבמידה וחוק עמאר יעלה להצבעה שיהיה רוב לחוק.

ח"כ נסים זאב, אומר ל"כיכר השבת" כי "בזמן ההצבעה בוועדת הפנים קבלתי טלפון מבית מרן רבינו עובדיה יוסף וביקשו ממני להתנגד, התחלתי להבין שקורה משהו, בעקבות כך הגשתי רוויזיה ואכן הצבעתי נגד החוק".

"לאחר מכן ביקשו מבית הרב שאתנגד לסעיף שמאפשר מינוי חמישה רבנים ע"י נפתלי בנט", אומר זאב, "שאלתי אותם מפורשות אם למשוך את החוק ואמרו לי לא".

ח"כ אברהם מיכאלי, היחיד שיכול למשוך את החוק, אומר ל"כיכר השבת" כי נכון לעכשיו אין שום שינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר