סופו של חוק עמאר:

אזלו הסיכויים למינויו של הרב עמאר לכהונה שנייה

מכה אנושה לחוק עמאר: בעקבות הודעת המדינה לבית המשפט העליון כי תביא לדיון ביום ראשון הקרוב את מינוי חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, לא ניתן יהיה להעלות את חוק עמאר להצבעה ראשונה שניה ושלישית במליאה. בדגל התורה מאושרים, בבית היהודי מבינים שנקלעו למצוקה • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמו הסיכויים לכהונה שנייה, הראשל"צ הרב עמאר (צילום: מאיר אלפסי)

סיכוייו של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להיבחר לכהונה שניה קלושים עד אפסיים, וזאת עקב שהחוק שמאפשר לרב הראשי להתמודד לכהונה שנייה לא עלה הצהריים לדיון במליאת הכנסת, וככה"נ לא יוכל לעלות גם בתחילת בשבוע הבא.

הסיבה לאי האפשרות להביא את החוק לדיון בשבוע הבא, נובעת מכך שהמדינה התחייבה בבית המשפט העליון, כי ביום ראשון הקרוב היא תביא לישיבת הממשלה את מינוי חברי הגוף הבוחר של הרבנים הראשיים לישראל, ומכיוון שכך, יהיה אסור לחוקק חוקים שישנו את הכללים ב'אמצע המשחק'.

הדבר מצביע על כך, שלמרות שהחוק עבר את אישור וועדת הפנים, הוא לא יוכל להגיע להצבעה ראשונה שניה ושלישית בוועדה. מה שאומר שככה"נ מדובר בסופו של חוק עמאר.

יצויין, כי האפשרות היחידה והלא ריאלית כל כך שהחוק בכל אופן יעבור, היא במידה והמדינה תבקש ברגע האחרון ארכה נוספת של שבוע, ואז ניתן יהיה לחוקק את חוק עמאר בשבוע הבא.

עם נעילת ישיבת מליאת הכנסת, הח"כים החרדים מ'דגל התורה', יצאו כשחיוך על פניהם, וזאת לאור העובדה שגם הם עצמם לא האמינו שיוכלו למנוע את אישורו של החוק.

אחד המהלכים המרכזיים שגרם למפלתו של החוק הוא משיכת הזמן של אנשי 'דגל התורה' שביקשו בכל פעם הצבעה נוספת בוועדת הפנים, מה שהביא לדחיקת הזמן ולא אפשר את הנחת החוק על שולחן מליאת הכנסת. בכך, נמנעה היום ההצבעה על החוק - מה שגם הביא לקבירתו הסופית.

מי שיכולים לרשום לחובתם את הכישלון הגדול באי העברת החוק, הם ניסים אלקסלסי, מאנשיו של הרב עמאר, שניסה להביא לאישור החוק ללא תיאום עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הסיעה אריאל אטיאס. והעיתונאי יוסי אליטוב (משפחה) שנחשב למקורבו של הרב עמאר ובכל החצי השנה האחרונה הפך כל אבן בכדי להביא לכהונה שנייה של הרב עמאר.

הביא לקבורת החוק, ניסים אלקסלסי (צילום: כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע, כי צורת התנהלותו של אלקסלסי הביאה למצב בו דרעי לא תמך במינוי הרב עמאר (אפילו התנגד לו) כאשר כלפי חוץ הוא משחק משחק כפול שכביכול הוא תומך ברב עמאר ובחוק, אך בעקבות ראיון של אלקסלסי ברדיו 'קול ברמה' בו הוא הצהיר כי 'אינו עובד אצל דרעי ואטיאס', בכירי ש"ס הבינו כי מדובר ב'מרדן' שאם יצליח להעביר את החוק לבדו, יגרום לבעייה בהנהגה.

הקש ששבר את הגב הגמל היה ציטוט נוסף של אלקסלסי בראיון, שאמר כי הרב עמאר אינו מתנגד לבחירת הרב דוד סתיו וכי אטיאס שטען זאת שגה.

וכאשר הוא נשאל מדוע הרב עמאר לא מתנגד לרב סתיו בזמן שמרן הרב עובדיה יוסף הורה לדרעי להלחם במינוי סתיוענה אלקסלסי: "אתה שמעת את הרב עובדיה אומר את זה? אני מכיר היטב את בית הרב עובדיה, ויש הבדל בין מקורבים של מקורבים לבין הרב עובדיה עצמו", המשפטים הללו הביאו למצב שגם בבית מרן הגר"ע יוסף הבינו שאלקסלסי חוצה את כל הגבולות ואכן יש דיל בין לשכתו של הרב עמאר לבין הרב דוד סתיו, מה שהוביל את ש"ס למסקנה כי יש למנוע את העברת החוק.

ח"כ אילת שקד מ'הבית היהודי', אמרה ל'כיכר השבת' כי, "לכאורה נראה שיהיה קשה, אבל אנחנו בוחנים מה ניתן יהיה לעשות בכל אופן".

כזכור, הבוקר נודע כי ההתנגדות החרדית לחוק מגיעה מ-2 סיעות המשכן החרדיות, ש"ס ויהדות התורה.

בש"ס הביעו הבוקר התנגדות לחוק, וזאת לאור התנגדות הגר"ע יוסף למהלך המקנה לשר הכלכלה נפתלי בנט סמכות למנות חמישה רבנים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, מה שמוביל בעקיפין למינוי של הרב דוד סתיו, דבר המנוגד לחלוטין לדעתו של הרב עובדיה יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר