מרן הגר"ח קנייבסקי: אסור לענוד שעון משום 'לא ילבש'

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מורה בימים האחרונים לעולים אליו לברכה, שלא לענוד שעון יד. הסיבה? איסור 'לא ילבש'. ואיך הגיב הגר"ח לתמונת הגרי"ש אלישיב עם שעון יד? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

הגר"ח קנייבסקי נגד שעוני יד: מידי תקופה מעורר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את הציבור הרחב ובפרט את ההמונים המשחרים לפיתוח בקבלת עצה וברכה בדברים הטעונים חיזוק.

מרן שר התורה נוהג לברך רבים מהפונים אליו כשהוא מבקש מהם לקבל על עצמם קבלה מסויימת ברוחניות, לדוגמא: לגדל זקן, פאות, וכדומה.

בימים האחרונים, מרבה מרן הגר"ח קנייבסקי להורות לבאים אליו שלא לענוד שעון יד משום איסור "לא ילבש". כאשר מרן מדגיש כי גם מרן החזון איש וגם אביו מרן הסייפלער זצ״ל לא ענדו שעון יד בגלל האיסור שבדבר.

יצויין, כי תלמידים ותיקים של מרן הגר״ח מסבירים כי מדובר בדעתו הידועה מזה שנים רבות, אולם כעת הוא מדגיש זאת שוב ושוב בפני הבאים להתברך.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אחד המקורבים למרן הגר"ח, הראה לו ביום שישי האחרון תמונות בהם נראים גדולי הדור הקודם הרב שך זצ״ל והגרי"ש אלישיב זצ״ל, כשהם עונדים שעון יד, מרן הגר"ח השיב כי גם הוא ענד בעבר שעון, עד ששמע עדות נאמנה ממרן החזון איש כי הדבר אסור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר