שערוריית המאבטחים • עדויות

צלמים: "המאבטחים היכו ילדים בני עשר ללא סיבה"

בצלו של המעמד האדיר לכבודה של תורה שנערך אמש (ראשון) בבנייני האומה העיבה האלימות הקשה והברוטאלית שהפגינו מאבטחי חברת 'מודיעין אזרחי' כלפי חלק מהמשתתפים. צלמים שתיעדו את האירוע מעידים: "ילדים בני עשר חטפו מכות בלי סיבה". וגם, כך מנעו המאבטחים בכוח את תיעוד האלימות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאבטח מתפרע על בחור ישיבה, אמש (צילום: כיכר השבת)

שערוריית המאבטחים: המעמד האדיר שנערך אמש (ראשון) בבנייני האומה לזכרו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בהשתתפות גדולי ישראל ואלפי בני תורה, הותיר רושם רוחני וחיובי על אלפי המשתתפים שחגגו את שמחת התורה בסיומה של מסכת "עירובין" ותחילת מסכת "פסחים".

אך, דווקא חברת האבטחה שהייתה אמונה על שמירת הסדר באירוע הענק, היא זו שככל-הנראה גרמה למהומה אדירה שכמעט והעיבה על הכינוס המיוחד.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, אנשי האבטחה של חברת 'מודיעין אזרחי' ש'אבטחו' את האירוע בבנייני האומה, בחרו להשתמש באלימות פיזית קשה כלפי אברכים, בחורי ישיבות וילדים קטנים, כאשר לא בחלו גם בשימוש בביטויים אלימים ואנטישמים כלפי בני התורה.

קראו עוד:
מאבטחים אלימים ואנטישמים בבנייני האומה • האזינו

אתר "כיכר השבת" ממשיך לטפל בשערורייה החמורה, ומביא כעת את עדויותיהם של שני צלמים, שתיעדו את האירוע עבור כלי התקשורת, והיו עדים הן לאלימות כלפי אחרים והן לאלימות שהופנתה כלפיהם, על-ידי המאבטחים הגברתנים, שנראו כמי ששים אלי קרב.

אלימות המאבטחים, אמש (צילום: כיכר השבת)

אהרון, צלם עיתונות שהמצלמה היוקרתית שלו נשברה באירוע, והנזק נאמד במאות דולרים, שחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את שאירע אתמול, מחוץ לאולם בו נערך האירוע. "עליתי ליציע כדי לצלם תמונה של כל הרבנים וביקשתי לרדת בחזרה אל האולם, אלא שאז אמרו לי שהאולם סגור", מתאר אהרון.

"פתאום שמעתי צעקות וראיתי שנוצר בלגן, המאבטחים תפסו איזה יהודי חסידי והוציאו אותו בכוח", מספר אהרון, "עמדתי מרחוק וצלמתי את הבלגן, ומשם פניתי חזרה ליציע ונעמדתי בצד כדי להמשיך ולתעד את האירוע. אלא שאז ניגש אלי בחור, אחד המאבטחים, תפס לי את המצלמה ושבר לי אותה ללא שום סיבה. אחד האחראים מהאבטחה ניגש אלי ואיים עלי שהוא יזרוק לי את המצלמה לפנים".

"ניסיתי להסביר לו שלא עשיתי שום דבר", ממשיך ומספר הצלם, "ותוך כדי כך הגיעו עוד כמה אנשי אבטחה והרגיעו את המאבטח כשהמצלמה בידיו, רק אחרי דקות ארוכות קבלתי את המצלמה כשהיא שבורה ומפורקת".

שלומי כהן, צלם "כיכר השבת" שהיה באולם כדי לתעד את האירוע, הותקף גם הוא ולאחר שתיעד את האלימות הקשה, המאבטחים מחקו מכרטיס הזיכרון את התיעוד בו הם נראים משתמשים לכאורה באלימות ללא כל סיבה.

"הייתי באמצע לצלם את רבי שמואל אויערבך", משחזר הצלם שלומי כהן, "כשלפתע אני שומע צעקות מחוץ לאולם. אני יוצא לראות מה קורה שם ואני מבין שהמאבטחים החליטו שאין יותר כניסה לאולם. אחד הבחורים, רצה להיכנס לשירותים בקומה העליונה והם מנעו זאת ממנו בצורה קשה".

הגיעו כמעט עשרים מאבטחים כדי למנוע ממנו ללכת לשירותים", מתאר כהן, "ואני רואה את המאבטחים רצים ממקום למקום ומרביצים לכל מי שהיה שם, ללא אבחנה, ילדים בני עשר חטפו מכות בלי סיבה. אני כמובן עם המצלמה, מתעד את הכל, רגע אחרי רגע, איך הם מרביצים לבחורי ישיבה בלי שום סיבה בצורה אכזרית".

לדברי הצלם שלומי כהן, "הייתה איזו דקה של הפוגה ואני שומע את המאבטחים מדברים ביניהם ומספרים אחד לשני בהתלהבות איך הם הרביצו לחרדים, וגם את זה אני מתעד, כשלפתע שוב החל מהומה עם המאבטחים ושוב מכות".

"בעוד שאני מצלם את מה שקורה", מספר כהן, "מגיע אחד הסדרנים, כנראה מחברת 'אפקט' שהפיקה את האירוע, ונותן מכה חזקה למצלמות, בלי שום סיבה, רק כדי שלא נתעד את זה. החלטתי לחזור חזרה אל האולם, אך בעוד אני יורד במדרגות נפלה לי הכיפה בשל המהומה, אני מתכופף כדי להרים אותה ואחד המאבטחים דחף אותי מכל המדרגות וצעק לעברי 'עוף מפה מהר',שוב, ללא סיבה, רק התכופפתי להרים את הכיפה".

כהן ממשיך ומספר כי "לאחר דקות ארוכות הגיע אחד המנהלים כדי לבדוק מה קורה, אני מראה לו את כל מה שתיעדתי במצלמה שלי. אחד המאבטחים והמנהל, הבינו כי ההתנהגות שלהם לא הייתה חוקית, וללא הסכמה שלי, הם פשוט גנבו אותי ומחקו את כל התיעוד מהמצלמה. הוא מחק את כל הוידאו שבו נראים המאבטחים כשהם מכים חרדים".

אנטישמיות נוסח 2013

מוקדם יותר הבאנו את עדותו של העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' שהגדיר את מעשיהם של המאבטחים כ'אנטישמיות', לא פחות.

"אמש, בנייני האומה ירושלים. באולם עשרות רבנים, ובמדרגות בחוץ מתפתחת קטטה. שם את הטלפון על מצב וידאו ומתחיל לצלם. עשרות חרדים יוצאים לספק את יצר הסקרנות ממולם מתייצבים עשרות 'מאבטחים' לספק את יצר האלימות. המאבטחים מורכבים מילדים בני 15-20, שמתחילים להכות ולדחוף את כל מי שהם רואים. נו שוין, כבר נתקלתי במקרים כאלה".

"המאבטחים סיפרו בהתלהבות איך הם הרביצו לחרדים". האלימות, אמש (צילום: כיכר השבת)

"אחד המאבטחים רואה אותי מצלם", מספר שלזינגר, "חוטף לי את הפלאפון ובורח, כשאני מתחיל לרדוף אחריו שלושה מחבריו קופצים עליי, הודפים אותי אל המדרגות ומספיקים להגניב כמה בעיטות בירך וברגל. סתם. פשוט סתם. נו שוין, גם בזה כבר נתקלתי. מה שזעזע אותי באמת היה מה ששמעתי תוך כדי - 'מפגרים, אתם לא רואים שהוא לא מהשחורים', נזף בהם אחד מחבריהם שראה את מכנסי הג'ינס הבהירים והם שחררו אותי והחזירו את הטלפון. הקטטה נרגעה אבל הגועל נמשך".

"המאבטחים נראו קורנים מאושר - 'אתה לא מאמין, תפסתי 'כזה' ('כזה'!!!) בן עשר והדבקתי אותו לקיר', מספר אחד לחברו 'פחח', מתרברב בחזרה השני 'אני תפסתי שניים שחורים אחד מהם פצצתי בבוקס בבטן ולשני דפקתי בעיטה'".

המסקנה של שלזינגר: "כך נראית אנטישמיות נוסח 2013. פייר, הזדעזעתי".

תגובות

אתר "כיכר השבת" הפנה שורת שאלות לחברת "מודיעין אזרחי" שאבטחה את האירוע ולחברת "אפקט" שהפיקה את האירוע, כדי להבין כיצד מתרחשת כזו אלימות במעמד כה משמעותי.

מחברת "אפקט" נמסר בתגובה: "לחברת אפקט אין כל קשר לחברת השמירה של בנייני האומה, ללא ספק האירוע היה מעמד אדיר לכבודה של תורה וקידוש שם שמים וחבל מאוד שמתעסקים במשהו קטן שנגרם על-ידי נערי שוליים".

תגובת חברת "מודיעין אזרחי" לא נתקבלה עד לפרסום הכתבה. לכשזו תתקבל, נפרסמה לאלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר