סגירת החנויות בשבת: מלחמת קרדיטים

יממה לאחר פסיקת בית המשפט העליון המורה לעיריית ת"א לאכוף את שמירת השבת, בוועדת הרבנים למען קדושת השבת טוענים כי יש להם חלק בהצלחתה מאבק, אך "כוכב המאבק", קובי ברנר, מכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" וטוען כי אינו מכיר אותם ולא היה להם שום חלק במאבק (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בית משפט העליון פרסם אתמול (שלישי) החלטה מפתיעה לפיה על עיריית תל-אביב להפעיל את מלוא סמכותה על מנת לשמור על חוק העזר המחייב את סגירת החנויות בשבת.

"הקנסות הינם ישראבלוף", קבע השופט אליקים רובינשטיין וביקש מהעירייה לנקוט בצעדים משמעותיים יותר נגד הרשתות טיב טעם ו-PM: AMהפותחות את סניפיהם בימי השבת.

מי שנחשב ל"כוכב המאבק" ולאחד ממוביליו הוא קובי ברנר בעל מכולת מרחוב שיינקין בתל-אביב שנאבק בעירייה וברשתות הגדולות במשך למעלה מ-6 שנים. אמש הוא סיפר בראיון ל"כיכר השבת" על תחושותיו בעקבות ההצלחה הגדולה במאבק על שמירת השבת.

כעת מתברר כי ישנם מי שמנכסים את ההצלחה לעצמם וקובעים קרדיט על שמם. אחד מהם הוא מזכיר וועדת הרבנים למען קדושת השבת הרב יצחק גולדקנופף שאומר בראיון ל-ynet כי הוועדה תמכה במאבק המשפטי מאחורי הקלעים במשך כל השנים.

"היינו כל הזמן בקשר עם העותרים והכנסנו אותם להתייעצויות אצל גדולי ישראל כשהכל היה בשיתוף פעולה איתנו", אומר גולדקנופף ומוסיף כי "למרות שהשבת היא ערך עליון השפיעו על הפרקליטים שלא להכניס זאת לעתירה ולהתמקד במישור הסוציאלי".

מנגד בשיחה שקיים בצהריים "כיכר השבת" עם מוביל המאבק קובי ברנר הוא מכחיש כל שיתוף פעולה וטוען כי אינו מכיר את גולדקנופף.

"לצערי הרב אינני יודע מי זה ולמרות כל הבקשות שלי מגורמים בעדה החרדית שיסייעו למאבק הם לא הסכימו לעזור. כולם התנערו ממני ונפנפו אותי", אומר ברנר.

"אני מבקש מכל מי שלא עזר שלא ינסה כעת להרוס או לקחת קרדיט לעצמו", הוא מוסיף, "אנחנו רוצים ליצור מאבק ציבורי ואני ישמח אחר כך להצטלם עם כל אחד אבל שלא יהרסו".

ברנר ממשיך ואומר כי "הייתי שמח לתת קרדיטים אך מה לעשות שאין קשר ואינני יודע בכלל מי הוא. שיתנו לנו אוויר ושלא יפריעו למאבק. שלא יהרסו מה שבנינו".

גורמים אחרים טוענים בנוסף כי כשבעלי המכולות היו במצוקה תקציבית ונדרשו לשלם קנס גבוה בעקבות פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב דחו אותם בוועדה למען השבת וטענו כי אינם יכולים לעזור. "אז בבקשה שלא יהרסו כעת ויקחו קרדיט לעצמם", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר