ערב שבת חזון: הכינוס ה-30 של מפעל הש"ס

ביום שישי הקרוב, ערב שבת חזון, יתקיים הכינוס ה-30 של נשיאות "מפעל הש"ס" בביתו של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי יצחק זילברשטיין • הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס האחרון אצל הגר"ע זקס ראש ישיבת סלבודקה זצ"ל (צילום: משה גולדשטיין)

ביום שישי הקרוב, ערב שבת חזון, יתקיים הכינוס ה-30 של נשיאות "מפעל הש"ס" בביתו של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני-ברק, בהשתתפות גדולי ישראל מכל החוגים.

כינוס נשיאות "מפעל הש"ס" מתקיים מידי שנה, ביום שישי ערב שבת חזון, וזאת בשל הסיבה כי זהו הזמן המתאים בו רוב ישיבות האברכים ובחורי הישיבות נמצאים בחופשת בין הזמנים וכך יכולים גדולי ישראל וראשי הישיבות להשתתף.

כנשיא המפעל משמש כ"ק האדמו"ר מצאנז, המכהן כממלא-מקום אביו כ"ק בעל ה"שפע חיים" מצאנז זצ"ל שייסד את מפעל הש"ס.

ראשי המפעל מתייעצים עם הרבי מצאנז מידי חודש כשהוא עוקב אחרי המפעל הגדול וסדרי המבחנים שבמסגרתם נבחנים מידי חודש אלפי לומדים, על כל מסכתות הש"ס ועל כל חלקי השולחן ערוך.

גולת הכותרת של המסגרות הינה הבחינות במסגרת הלימוד של 70 דף לחודש כשבכל שלושה חודשים יש חודש חזרה על כל 210 הדפים שנבחנו.

בכינוס צפויים להשתתף נשיא המפעל כ"ק האדמו"ר מצאנז, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, הגר"נ קרליץ, כ"ק האדמו"ר מערלוי, ראש ישיבות גור הגר"ש אלטר, ראש ישיבץת ויז'ניץ הגר"מ ארנסטר, הגר"ש רוזנגרטן ועוד עשרות ראשי ישיבות.

במהלך האסיפה שנערכת למעלה משעה, דנים גדולי הדור ומתייעצים ביניהם על המסכתות וההלכות עליהם ייבחנו הלומדים וכן על סדרי הבחינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר