מאלימות מילולית לאלימות פיזית

חייל הותקף במאה שערים; נתניהו: "ננקוט ביד קשה"

המאבק בחיילים ובצה"ל הופך למתקפה אלימה של ממש: עשרות קיצוניים תקפו הערב חייל שנקלע לשכונת מאה שערים. כוחות גדולים של משטרה שהוזרמו למקום, חילצו את החייל, כל זאת תחת מטח של אבנים • 4 בני אדם נעצרו, והקשת הפוליטית גינתה. נתניהו: "ננקוט ביד קשה" • צפו בתיעוד מהזירה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שמחה גולדברג ואריאל פינדר - חדשות 24)
כך חולץ החייל (צילום: באדיבות ynet)

שוב זה קורה: קיצונים חרדים, תקפו הערב (שלישי) חייל שעבר בשכונת מאה שערים בירושלים. החייל מבית מסורתי בהוד השרון, שעבר בשוק מאה שערים בירושלים בדרכו לבית קרוב משפחתו החרדי, הותקף פיזית על ידי קבוצה קיצונית מתושבי השכונה.

החייל, נמלט למבנה סמוך והזעיק את כוחות המשטרה, בכדי שיעזרו לו להיחלץ מהשכונה הסוערת.

כוחות גדולים של משטרה ויס"מ חבושים בקסדות ואלות, פרצו אל השכונה וחילצו את החייל שנקלע למקום.

במהלך ניסיונות החילוץ, עשרות מתושבי השכונה יידו אבנים ובלוקים לעבר כוחות המשטרה שחילצו את הצעיר. האירוע נמשך שעה קלה, ולא היו בו נפגעים.

כוחות המשטרה שפרצו לשכונה, עצרו מספר מהתוקפים שנלקחו מאוחר יותר לחקירה במשטרה.

התקיפה החמורה, גררה גל תגובות בקשת הפוליטית, מלבד שר האוצר, שר הביטחון, ואישים נוספים, התייחס גם ראש הממשלה לתקיפה, ואמר: "ננקוט יד קשה נגד מי שמנסה להטיל אימה על אזרחים שממלאים את חובתם למדינה".

נתניהו הוסיף: "התשובה הטובה ביותר לפורעי החוק הללו היא מספר המתגייסים החרדים שגדל משמעותית בשנים האחרונות ויגדל עוד יותר בזכות ההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע על הגברת השוויון בנטל".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר: "מדובר בתופעה פסולה ומגונה שמתרחבת מיום ליום. ההסתה ברחוב החרדי נגד החיילים גובלת כבר בפיקוח נפש. אני קורא לראשי הציבור החרדי והרבנים לגנות בכל תוקף את הפגיעה בחיילים ואף לפעול ביד קשה נגד התוקפים בטרם יקרה אסון. לא ייתכן שדווקא בימי בין המיצרים, שבהם כולנו אבלים על חורבן בית המקדש בעוון שנאת חינם, נראה פגיעה של יהודים ביהודים, זו פשוט שנאת חינם".

רבני מסלול הנח"ל החרדי התייחסו אף הם לאירוע ואמרו: "ההתקפה של החייל החרדי במאה שערים היא בושה וכלימה. מדובר במעשה לא יהודי ולא חרדי - מעשה של חילול השם".

מאה שערים, הלילה (צילום: פלאש 90)

הרבנים ציינו: "עם כל הכאב שלנו כחרדים על צעדי הממשלה אסור לנו להוציא את כעסנו על החיילים החרדים, שהם בשר מבשרנו. העובדה כי אנו נמצאים בתשעת הימים שלפני תשעה באב, ימים בהם אנו מעלים את זכרון חורבן הבית, מעמידה את מעשה השנאה הזה באור מביש".

"הגיע הזמן שהציבור שלנו, הציבור החרדי, יוקיע את התוקפים מה שיתרום למניעת מעשים מבישים כאלה בעתיד". מסרו הרבנים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר בתגובה: "אני חש זעזוע ושאט נפש ממעשיהם של נערי שוליים קיצוניים שפגעו הערב ללא בושה וחמלה בחייל יהודי, דרכם לא דרכינו, אני קורא לכל ראשי המפלגות לחזור לאלתר לשיח של הבנה ופיוס".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר: "תקיפת החייל החרדי והשוטרים בירושלים היא מעשה בזוי ונתעב שמחייב טיפול ביד קשה. אסור לנו לאפשר שבריונים אלימים יאיימו על שלומם של צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל, ויש למצות איתם את הדין עם אפס סובלנות".

לדבריו: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך הדרגתי שבו מספרם של צעירים חרדים המבקשים להתגייס לצה"ל הולך וגדל, ותופעות מהסוג הזה מטרתן לגרום למגמה הפוכה, דבר שנילחם בו בחורמה. אני קורא לראשי הציבור החרדי לגנות את האלימות ולפעול בכל תוקף לעקור תופעות מסוג זה מהשורש".

צפו בתיעוד מהאירוע הערב • צילום: אריאל פינדר - חדשות 24

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר