הבחירות לרבנות הראשית • יומן בחירות

147 חברי הגוף הבוחר בחרו את הרבנים הראשיים • תמה ספירת הקולות

147 מתוך 150 נציגי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל הגיעו משעות הצהריים (רביעי) לקלפי במלון 'לאונרדו' בירושלים. ההצבעה שהסתיימה בסמוך לשעה 18:00, נערכה על ידי שתי מעטפות - אחת לרב הספרדי והשנייה לרב האשכנזי, כעת, החלה עבודת ספירת הקולות ולקראת השעה 20:00 בערב יתפרסמו התוצאות ויוכרזו שני המנצחים שיעמדו בראשות הרבנות הראשית • סיקור מיוחד ב"כיכר השבת" (חרדים)

צוות כיכר השבת | כיכר השבת |
ששת המתמודדים (צילום: פלאש 90, שלומי כהן)

הקרב על הרב • יומן בחירות: 147 נציגים מתוך 150 חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל הצביעו היום (רביעי) בקלפי במלון 'לאונרדו' בירושלים ובחרו את הרבנים הראשיים לישראל.

הבחירות נערכו החל מהשעה 15:00 ועד השעה 18:00. כאשר כל חבר בגוף הבוחר קיבל שתי מעטפות חתומות, באחת הטמין את בחירתו לרב הראשי האשכנזי ובשנייה את בחירתו לתפקיד הראשון לציון.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שהגיע מהראשונים להצביע אמר: "אני בעד רב ציוני למדינת ישראל". ברקת הוסיף כי ישתף פעולה עם כל רב שייבחר: "אנחנו נחבק אותו, ונעבוד יחד".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהגיע גם כן מהראשונים להצבעה, קרא לביטול המצב הקיים ברבנות הראשית לישראל ולפיו משמשים 2 רבנים בתפקיד. זאת לעומת המצב ברבנות תל אביב, שם מכהן רב אחד בלבד - הרב ישראל מאיר לאו.

בוחרים רב ראשי - סיקור מיוחד ב"כיכר השבת":

רגע לפני • המועמדים משיבים לשאלות "כיכר השבת"
150 חברים, 7 מתמודדים ושני רבנים ראשיים נבחרים
שבעת המתמודדים לתפקיד הרב הראשי • תמונות
ההכנות האחרונות בקלפי הבחירות • תיעוד
הרב דוד לאו ל'כיכר השבת': "אני אופטימי"
הרב יעקב שפירא יהיה הפתעת הבחירות?
מטה הרב דוד סתיו: ניצחנו את הבחירות

עם תום ההצבעה, החלה ספירת הקולות, ולקראת השעה 20:00 בערב צפויות להתפרסם התוצאות בהן יוכרזו מיהם שני המנצחים שיעמדו בראשות הרבנות הראשית בשנים הקרובות.

על חברי הגוף הבוחר, נמנים עשרות רבנים, דיינים, ראשי ערים, ראשי מועצות דתיות, שרים וח"כים, אשר בכוחם ובקולם יוכרע מי יהיו שני הרבנים הראשיים לישראל.

שישה מתמודדים הגיעו לקו הגמר, שלושה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי - הרב דוד לאו רבה של העיר מודיעין ובנו של הרב ישראל מאיר לאו שזכ לתמיכת הציבור החרדי. הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת ,מרכז הרב" והרב דוד סתיו - יו"ר ארגון רבני צוהר ורבה של שוהם, שזכה לתמיכת הבית היהודי.

שלושה מתמודדים על כס הראשון לציון - הרב יצחק יוסף - ראש ישיבת "חזון עובדיה" ובנו של מרן הגר"ע יוסף שזכה לתמיכת הציבור החרדי, הרב ציון בוארון - חבר בית הדין הגדול ומועמדו של הראשון ליצון היוצא הרב שלמה משה עמאר והרב שמואל אליהו - רבה של צפת ומועמד מפלגת 'הבית היהודי'.

צוות "כיכר השבת" מעדכן כל העת על מהלך הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר