ניצחון חרדי מוחץ בבחירות לרבנות הראשית

מרן הרב עובדיה יוסף: "כמעט נואשתי, רבי יצחק יהיה רב של כל ישראל"

מיד לאחר היוודע תוצאות הבחירות לתפקיד הרב הראשי לישראל. הגיע הרב יצחק יוסף, שנבחר לכהן כרב הראשי הספרדי הישראלי בשנים הקרובות, לביתו של אביו מרן הרב עובדיה יוסף. לאחר שיחה בין השניים, התייחס הרב עובדיה יוסף בצורה פומבית לבחירתו של בנו ואמר: "כמעט נואשתי, הייתי בצער גדול, ראיתי כי רבים לוחמים בנו, אבל ישתבח שמו הקב"ה קיים בנו 'רצון יראיו יעשה" • צפו בוידאו (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן) (צילום: ישי כהן, שלומי כהן)

שעה קלה לאחר הניצחון החרדי המוחץ בבחירות לרבנות הראשית: הגאון רבי יצחק יוסף הגיע לבית אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף ושוחח עמו ביחידות, כאשר הרב מברך אותו על בחירתו לתפקיד הרב הראשי.

מייד לאחר מכן, ירד מרן הגר"ע יוסף לבית מדרשו והודה להקב"ה ולתומכיו על בחירת בנו לתפקיד: "אודה ה' בכל לבב בסוד ישרים ועדה, מה אשיב לה' כל תגמולוהי עלי".

הרב עובדיה יוסף שיתף את הציבור בספקות בשבועות האחרונים: "כמעט נואשתי, הייתי בצער גדול, ראיתי כי רבים לוחמים בנו, אבל ישתבח שמו הקב"ה קיים בנו 'רצון יראיו יעשה'".

"אני אמרתי לו (לרב יצחק. י.כ) קודם כמה מילים" סיפר הגר"ע: "בני, אם חכם לבך - ישמח ליבי גם אני, תתנהג עם הבריות בנחת, באהבת ישראל, כי התורה דרכיה דרכי נועם. ביקשתי ממנו, תחוס על העגונות, הם מסכנות. בני, תהיה לך אהבת ישראל ותרחם עליהם".

"אני מודה לכולכם, המשיך הרב: "שמחים בשמחתכם, זו שמחת הקב"ה שיש איש על העדה, לא נהיה כצאן אשר אין להם רועה".

"הוא רב של כולם"

לסיום אמר מרן הגר"ע יוסף על בנו: "הוא רב של כולם, לא של דתיים, ולא של חרדים בלבד, לכל ישראל, יהיה לו סיעתא דשמיא, יהי רצון שימצא חן ושכל טוב בעני אלוקים ואדם".

כזכור, מוקדם יותר התייחס הרב ישראל מאיר לאו, אביו של המנצח השני בבחירות - הרב דוד לאו לבחירת בנו ואמר כי הוא נרגש לאור העובדה שבנו ממשיך את שושלת הרבנים המפוארת של המשפחה: "ברוך השם, אני אב גאה ומאושר, הבן שלי הוא הדור ה-39 בשושלת הרבנית, והראשון שנולד בארץ ישראל. אתה מתאר לעצמך את ההרגשה". הרב לאו הוסיף: "אנחנו זוכים להמשך הדורות".

הרב לאו האב בירך את בנו ואת הרב הראשי הספרדי הגאון רבי יצחק יוסף שיזכו "לקדש שם שמים ברבים".

תוצאות הבחירות:

בגזרת הרב הספרדי: הרב יצחק יוסף קיבל 68 קולות, הרב שמואל אליהו 49 קולות, והרב ציון בוארון, המועמד שזכה לתמיכת הרב עמאר קיבל 28 קולות בלבד.

בגזרת הרב האשכנזי: הרב דוד לאו קיבל 68 קולות, הרב דוד סתיו 54 קולות, והרב יעקב שפירא 25 קולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר