הרב יצחק יוסף: "לא אחפש חומרות, אקדש שם שמיים"

בהצהרת הניצחון שנשא, אמר הגאון הרב יצחק יוסף כי יילך בדרכו של אביו: "אעשה ככל יכולתי כדי להאהיב את התורה על כל חלקי העם, לא לחפש חומרות, כמו בית הלל" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, ישי כהן)

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", כך, במילים אלו, פתח הערב (רביעי) הרב הראשי הספרדי הנבחר - הרב יצחק יוסף את הצהרתו הראשונה לאחר הבחירות.

"שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה, שזכתי לשבת על הכיסא הגדול של מור אבי עטרת ראשי, רבן של ישראל. כיסא של הראשון לציון שעליו ישבו גדולי עולם, זה זכות גדולה בשבילי לשבת על כיסא גדול כזה" אמר הרב יצחק יוסף.

"אין זה סוד שהרבנות הראשית עברה לאחרונה טלטלה גדולה" אמר הרב יצחק יוסף, "יש צורך חשוב מאוד לשקם את מעמדה של הרבנות בקרב העם".

הרב התייחס לרב הראשי האשכנזי הנבחר - הרב דוד סתיו, ואמר: "בעז"ה יתברך אני מקווה שנעבוד בשיתוף פעולה עם כל הרבנים והדיינים ובראשם כבוד הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, נעבוד כולנו ביחד בשיתוף פעולה בכדי להרים את קרנה של התורה".

"בעז"ה יתברך אני יהיה רב ראשי לכולם" הצהיר הגר"י יוסף: "דתיים וחילונים, שומרי תורה ושאינם שומרי תורה, חרדים ודתיים לאומיים, כל עם ישראל. לשמש להם כמורה דרך ולהאיר להם פנים לכל אחד ואחד, ולקדש שם שמיים ברבים, אעשה ככל יכולתי כדי להאהיב את התורה על כל חלקי העם".

באשר לדרך פסיקתו אמר הרב: "אלך בדרך שאבי התווה לי בכוחה דהיתרא, לא לחפש חומרות, לעשות הכל על פי ההלכה והתורה והכל כמו בית הלל. אקבל כל יהודי בסבר פנים יפות"

"אני רוצה להודות בראש ובראשונה להקב"ה שזיכה אותי לרגע הגדול הזה. אני מודה למרן הרב, פוסק הדור, כל הדרך התווה אותי בהלכה".

בסיום דבריו הודה הגר"י: "אני רוצה להודות לידידי מנוער הרב אריה דרעי, שפעל להביא אותי לרגע הזה, לנגד עיני עמד כבודה של הרבנות הראשית לישראל, וכן לידידי הרב אריאל אטיאס".

לצפיה בנאום הניצחון של הרב האשכנזי הנבחר - הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר