המאבק על הבנייה בבית שמש

מתחם גולובנציץ': הרוכשים לא רוצים את אתרא קדישא

בהצבעה שנערכה היום, ובה השתתפו כ-300 רוכשי דירות במתחם גלובנציץ בבית שמש, רוב הרוכשים הבהירו כי אינם חפצים בפיקוח ארגון 'אתרא קדישא', הנחשב למחמיר וקפדני. הדיירים הבהירו כי הם מעדיפים את הפיקוח ההלכתי של ארגון 'ארץ החיים' הנחשב למקל ופשרן יותר בתחום (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתחם בניה בבית שמש (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

פרשת המאבק על הבנייה בבית שמש: הבוקר (יום א'), קיימה עמותת 'בנין שלם' כינוס מיוחד לרוכשי הדירות במתחם 'גולובנציץ', בו השתתפו כ-300 רוכשים, כשבמהלכו התקיימה הצבעה בה הוכרע ברוב מוחץ כי הדיירים אינם רוצים את הפיקוח ההלכתי של ארגון אתרא קדישא הזוכה לגיבויו של גאב״ד העדה החרדית הגריט ווייס.

במהלך ההצבעה התברר כי הדיירים מעדיפים את הפיקוח ההלכתי של ארגון 'ארץ החיים' הזוכה לאמונם של הגאב״ד הגר״נ קרליץ וראב״ד העדה החרדית הגר״מ שטרנבוך.

כזכור, הקרע ב'העדה החרדית' נוצר על רקע חילוקי הדעות בין הגאב״ד הרב ווייס לראה״ד הגרמ שטרנבוך כשהראשון סבר כי הנתונים שהביאו בפניו אנשי אתרא קדישא כי מדובר בקברי יהודים נכונים וכי אסור לבנות במקום אלא רק בשילוב פתרון הנדסי מורכב שעלותו הון עתק וגורם לרכישה להיחשב כלא כדאית.

מנגד, סובר הראב"ד כי ניתן לסמוך על הדעות המעמיקות של מומחים מקצועיים, לפיהם מדובר בקברי עכו"ם, כאשר סיבה נוספת היא העובדה הנוספת שמדובר בהפסד ממוני רב לאלפי משפחות שכספם יירד לטמיון, ולכן אין להחמיר וניתן להקל.

בשיחה עם 'כיכר השבת', הביעו מספר רוכשים תרעומת על ארגון 'אתרא קדישא' שעושה לדבריהם הכל על מנת לתקוע מקלות בגלגלים ולעכב את הבנייה במקום.

"צריך להבין שמדובר במשפחות חרדיות המשיאות את ילדיהן בקושי רב ובדוחק כלכלי ושהשקיעו בפרוייקט את כספם וכעת בגלל גחמה כזאת או אחרת של איזה עסקן ממונם יורד לטמיון" אמר אחד המעורבים בנושא.

"אנחנו מצפים שגם בהעדה החרדית יגלו אחריות ויסיימו סוף סוף עם הסאגה הזאת שגורמת כאב עצום ועול כלכלי למשפחות רבות" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר