מתקפה חריפה

הרבי מצאנז קלויזנבורג נגד המתנחלים: דעתם קלוקלת

"לפי דעתם הקלוקלת, משום מצוות ישוב ארץ ישראל יש לעקור את כל תרי"ג מצוות התורה", כך אמר האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג על הנהגת הציבור הציוני-דתי במהלך שיעור 'חומש רש"י' שנשא בסוף השבוע שעבר. הרבי התייחס להסתה נגד המגזר החרדי ואמר: "לא נופלת מהשיטנה הנאצית" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: א' בליק)

כ״ק האדמו״ר מצאנז קלויזנבורג, שהגיע לארץ לרגל שמחה משפחתית. נשא ביום חמישי האחרון שיעור "חומש רשי" בנוכחות אלפים שהגיעו במיוחד לבית המדרש דושינסקי בירושלים והתייחס לגזירות הקשות על עולם התורה והישיבות, וכן להסתה בקרב הציבור הכללי כנגד הציבור החרדי.

את דבריו פתח האדמו״ר בדברי שבח לעמלי התורה, ולאחר מכן עבר למשא תורני נרחב בביאור פרשת השבוע, כשבמשך כשעה האריך בהסבירו כי הדרך היחידה לקיום עולם התורה היא האמונה השלימה בדברי חז"ל וצדיקי הדורות כי "זאת התורה לא תהא מוחלפת".

האדמו"ר ציטט בהרחבה את דברי אביו כ"ק מרן אדמו"ר הגה"ק בעל ה"שפע חיים", מתוך דברי בשיעור חומש רש"י בפרשת שופטים, לפיהם "שונאי הדת מזרע ישראל יורדים עד לתהום, ושנאתם ללומדי התורה היא קשה וחמורה שבעתיים מגויי הארץ".

הקהל בדשרת האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג (צילום: א' בליק)

האדמו"ר הוסיף ואמר כי "מאמרי השטנה והשמצה שמשמיצים את לומדי התורה ואברכי הכוללים בעיתונות החילונית אינם נופלים במאומה ממאמרי השיטנה שפרסמו הנאצים בימים שטרם השואה על עם ישראל".

"זכות קיומנו בארץ ישראל הוא אך ורק בזכות לומדי התורה המגינים על הארץ, אלו שסומכים על כוחי ועוצם ידי הפכו זה מכבר לעג וקלס כאשר נוכח לעין כל שאין להם שום כח", הסביר האדמו״ר ונתן דוגמא: "כפי שרואים כשמגיעים לקבר רחל, חייבים להיכנס לתוך מנהרה המזכירה את המחזות של מבואות המחנה באושוויץ, או למשל כאשר הישמעלים מפריעים בחוצפה בקול תיפלתם לתושבי עיר הקודש ואין פוצה פה ומצפצף".

הרבי המשיך בדבריו: "האם באנגליה בה מתגוררים מיליוני מוסלמים יעלה על דעתם עזות כזאת לצרוח בקולי קולות, אלא מאי דווקא כאן בארץ הקודש אנו מרגישים את הגלות יותר מבכל מקום אחר בעולם, וכל קיומנו הוא בדרך נס על טבעי אשר לא ינום ולא יישן שומר ישראל רק בזכות התורה וקיום המצוות".

מתקפה נגד מנהיגי הד"לים: "דעתם קלוקלת"

האדמו"ר יצא במהלך דבריו נגד הציבור הציוני דתי המקדש לדבריו את ישוב ארץ ישראל, ומוכן לעקור לצורך זה מצוות רבות, ואמר: "שורש החורבן נובע מחסרון האמונה וההתבטלות לדברי חז"ל וצדיקי הדורות, הם חושבים כי יש לתאם את התורה לפי צרכי הזמן, ולפי דעתם הקלוקלת משום מצוות ישוב ארץ ישראל יש לעקור את כל תרי"ג מצוות התורה, וכעת מתברר שאין להם שום ענין בקיום התורה ונעשו שותפים גמורים לעקירת הדת".

"הדבר ברור" הוסיף הרבי, "כל הדיבורים על גיוס לצבא הוא רק כסות עינים למטרתם האמיתית שהיא עקירת התורה והעברת בני ישראל על הדת, כפי שרואים מהתעקשותם ההרסנית להרוס את חינוך צעירי הצאן, גם תינוקות של בית רבן בהטמעת לימודים חיצוניים ובהחדרת מושגי הרחוב אל תוך מחננו, לפרוץ את חומות קדושת ישראל, וכל מגמתם ומטרתם שלא יזכר שם ישראל עוד".

(צילום: א' בליק)

האדמור קרא לציבור שלא להירתע מהקיצוצים אותם מבצעת הממשלה: "הם מקצצים בבשר החי של בני הישיבות והכוללים כי מנסה ה' אלקינו אותנו, וכל חששם של משנאי ה' הוא "פן ירבה", בראותם את הציבור החרדי פורח ומשגשג, ועלינו לא להביט עליהם ועל המונם שאין להם מה להוסיף לנו בשום תחום, אצלינו יש תורה וקדושה צדקה וחסד, מדות וישרות, ואצליהם אין כלום וכל מה שאומרים וגוזרים - הוא רק כי מקנאים הם בנו".

"דעו לכם", סיים הרבי את משאו בפני האלפים, "היהדות הנאמנה בארה"ב וברחבי תבל עומדת לצדכם ומשתתפת בצערכם כאיש אחד ובלב אחד בתפלה ובתחנונים, ובכל מה דבעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר