המאבק על 'גולובנציץ' שובר שיאים

מקורב לרב שמידל התחזה לנציגו של הרב קנייבסקי?

פרשת גולובנציץ': הבוקר הגיע הר' משה בויאר, מקורבו של הרב דוד שמידל מ'אתרא קדישא' למתחם גולובנציץ בעיר בית שמש, והציג עצמו כנציג מטעם הגר"ח קנייבסקי. לאחר בדיקה בה התברר כי הוא אינו כזה - כניסתו למתחם נאסרה. "אתרא": "הרב בויאר אמין על הגר"ח, כניסתו נחסמה משיקול אינטרסנטי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברכים בסמוך למתחם המריבה, הבוקר (צילום: יעקב לדרמן)

המאבק נגד 'חפירות הקברים' בגולובנציץ: יממה לאחר שמונו שלושה פוסקים מטעם מרן הגר"ח קנייבסקי לשמש כבוררים מוסכמים בין עמותת 'בנין שלם' המעוניינת לבנות למעלה מ-300 יחידות דיור בבית שמש, לבין ארגון 'אתרא קדישא' הטוען כי יש במקום קברים, התחוללה היום הרחק מעיני המצלמות דרמה לא קטנה.

בשעות הבוקר (רביעי), הגיע מקורבו של הגאון רבי דוד שמידל, הרב משה בויאר למתחם העבודות, והציג את עצמו כפוסק נוסף מטעם הגר"ח קנייבסקי. אלא, שלאחר בירור קצר שנערך - התברר לגורמים במקום כי הנתון אינו נכון, והרב בויאר חזר לביתו בבני ברק.

בשעות הצהריים, הגיע הרב בויאר לביתו של הגר"ח קנייבסקי, אולם בני הבית מנעו ממנו להיכנס, באומרם לו כי הרב אינו יכול לקבל קהל. בעקבות כך, המתין הרב בויאר מחוץ לדלת הכניסה של בית הרב קנייבסקי.

הכניסה למעון הרב קנייבסקי (צילום ארכיון: פלאש 90)

בשעה שמרן הגר"ח קנייבסקי יצא לתפילת מנחה בבית הכנסת 'לדרמן' הסמוך לביתו, ניגש אליו הרב בויאר ואמר לו: "הרב, חופרים קברים בבית שמש". אחד ממקורביו של מרן הגר"ח שהתלווה אליו, שאל את הרב בויאר: "אתה ראית בעצמך?", והרב ברויאר ענה: "לא ראיתי, אבל כך סיפרו לי".

בתגובה, אחד מנאמני ביתו של הגר"ח קנייבסקי שקיבל עדויות אחרות משלושת הפוסקים שהיו בשטח ביממה האחרונה, צעק לעבר הרב בויאר: "אתה משקר. אתה הורס למאות משפחות את החיים, איך אתה יכול לומר שיש עצמות אם לא ראית? אתה לא מבין שמדובר בדיני נפשות?".

לדברי הנוכחים במקום, מרן הגר"ח קנייבסקי שהיה עד להתרחשות, הלך לבית הכנסת כשהוא מסרב לשמוע את דבריו של הרב בויאר.

יצויין, כי גורמים ב'אתרא קדישא' רואים בצורה שונה את העובדות. ולדבריהם, הרב בויאר הוא ממקורביו של מרן הגר"ח קנייבסקי שסומך עליו בעניינים רבים. "מי אמר שהוא לא חלק מהוועדה שמינה הגר"ח?" הם שואלים בכעס.

לדבריהם, יש גורמים אינטרסנטים שלא נתנו לרב בויאר להיכנס לשטח המתחם וזאת בשל חששם שיפסול את הבנייה בעקבות מציאת קברים. "הרב בויאר נחשב לנאמנו של הגר"ח קנייבסקי, ואין ספק שהוא יאזין לדעתו ויקבל אותה ולכן הם חוששים ממנו". אומרים הגורמים.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי על פי הסיכום שהושג, העבודות יימשכו במקומות בהן אין מחלוקת באשר להימצאות קברים. יצויין, כי רוב השטח עליו אמורים להיבנות מאות הדירות המיועדים לזוגות מהמגזר החרדי - נמצא נקי מכל ספק של קברים.

במקביל, בעניין השטחים בהם טוענים אנשי 'אתרא קדישא' כי נמצאו עצמות, ידונו שלושת הפוסקים שמונו על ידי הגר"ח קנייבסקי, וישיבו את תשובתם עד לסוף השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר