ראש ישיבת פוניבז' לשגריר בריטניה: "היהדות החרדית בעד שלום"

שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד, ערך ביקור מיוחד בבתי ראשי ישיבת פוניבז', ודן בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. הגרב"ד פוברסקי: "היהדות החרדית בעד שלום אמת" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

השגריר בסדרת פגישות עם הגדולים: בשעות אחה״צ (ראשון) הגיע שגריר בריטניה מתיו גולד לביקור אצל ראשי ישיבת פוניבז' מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, והגאון רבי ברוך דב פוברסקי. ודן עמם בסכסוך הישראלי פלסטיני.

השגריר פנה למרן הגרי"ג אדלשטיין באמצעות הרב מרדכי הרץ ששימש כמתורגמן בשיחה, וביקש את התייחסותו לנושא המדיני. הרב אדלשטיין אמר: "זכותינו בארץ היא בזכות לומדי התורה והערובה היחידה לשלום ישראל היא לימוד התורה וקיום המצוות". במענה לשאלות מדיניות שהפנה לעברו השגריר אמר הרב אדלשטיין, כי בנושאים כאלה יש להיוועץ במרן ראש הישיבה הרב שטיינמן.

מאוחר יותר, הגיעה המשלחת לביקור במעונו של הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, שם נכח גם חתנו הגאון רבי חיים פרץ ברמן, מראשי ישיבת פוניבז'.

מתיו גולד פתח ואמר: "ביקרתי בעבר בישיבה, כעת אני מאד רוצה ללמוד יותר על הציבור החרדי". הרב פוברסקי הסביר לשגריר על מעלותיו של החינוך החרדי ואמר: "ראשית כל צריך להתבונן במערכת החינוך החרדית המחנכת לנימוסים ומידות טובות, כך לדוגמא למרות היותה של העיר ב"ב אחת מעשרת הערים הגדולות בישראל לא קיימת בה נקודת משטרה וזאת משום שהתורה משפיעה על לומדיה".

"דבר נוסף שצריך לראות, זה את החינוך בתלמודי תורה, את הדרך ארץ והמידות טובות של התלמידים כלפי רבותיהם וכלפי זולתם" אמר ראש הישיבה.

במהלך השיחה, אמר השגריר לרב פוברסקי כי: "ממשלת אנגליה מוקירה ומעריכה את תפיסת העולם השמרנית של היהדות החרדית ואת אצילותם של אנשי הספר", גולד הוסיף: "עם זאת רציתי לדעת איך מתייחסת התורה למצבה של מדינת ישראל מול מליונים משכניה החפצים בהשמדתה".

הרב פוברסקי השיב ואמר: "אנחנו מאמינים כי רק התורה מגינה עלינו, ומאמינים כי כמו שיש ממשלה בארץ יש ממשלה בשמים וכמו שיש כאן שרים כך יש בממשלה של מעלה שרים והמלחמה האמיתית היא לא המלחמה כאן אלא המלחמה למעלה, והכח שלנו היא לא בטנקים או במטוסי קרב, המלחמה היא בזכויות שאנו מוסיפים בלימוד תורה וקיום מצותיה. לכן כשכאן נשמעים קולות כביכול אין אנו נושאים בנטל - אנו יודעים כי אנו נושאים על גבינו את כל הנטל".

גולד התייחס לצניעותם של גדולי ישראל כשהוא מצביע לדוגמא על ביתו של הגרב"ד פוברסקי: "הנה הבית הזה, הוא בית פשוט. אצלנו מנהיגים פחותים מתגוררים בדירות טובות ואילו אצלכם דווקא המנהיגים מתגוררים בפשטות".

"תפיסת עולמנו היא שהכסף אינו מטרה אלא אמצעי בלבד" אמר הרב פוברסקי, "אנו מרגישים כי כל ערך אחר אינו משתווה לערך ולהנאה שיש לנו מלימוד התורה, כמו שאדם בעל כישורים לא יעבוד בעבודות של מה בכך, כך אנו כל משרה ועבודה שתהיה אינה משתווה ללימוד התורה, לכן אנו רואים אברכים שאין בבתיהם מאומה והם מאושרים ומשפחתם מאושרת".

בשלב זה עברה השיחה לדיון מעמיק ביחס של ההשקפה התורתית לתפיסת הביטחון בין ישראל לפלסטינים ושאר מדינות ערב, ובין היתר גם למצב באיראן בה כיהן גולד בתפקידו הקודם כסגן השגריר.

במהלך השיחה, אמר הרב פוברסקי לשגריר: "היהדות החרדית בעד שלום, אבל אנו דורשים שלום אמיתי, ומי ערב שהפלסטינים לא ישנו את דעתם ויקומו שם קיצוניים". כדוגמא הביא הרב פוברסקי את המצב הביטחוני והמסוכן במצרים.

בהכנת הידיעה השתתף ניסים פרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר