סוף להשמצות?

בית הדין של הגר"נ קרליץ: 'גפני לא אשם בהתנתקות'

לאחר שנים של דיני תורה מלאי השמצות, בית הדין של הגר"נ קרליץ מוציא פסק תקדימי: "אין מקום לתביעה נגד הרב גפני בנושא ההתנתקות, ההשמצות נגדו גובלות ב'מאן דפקר בשלוחא דרבנן'" • גפני: "שנים מתנהל נגדי מסע השמצות בנושא ההתנתקות מגובה על ידי הרב לוין, יש לו משהו נגדי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מזה מספר שנים מנהלים קבוצת משפחות תושבי גוש קטיף לשעבר, ממפוני ההתנתקות תביעה משפטית ממונית ח"כ משה גפני יו"ר תנועת דגל התורה באשמה שבכך שתמך בהעברת התקציב של אותה שנה סייע בעקיפין לממן את התוכנית שגירשה אותם מבתיהם.

בני המשפחות תובעים מח"כ גפני פיצויים בסך מליוני שקלים בשל אחריותו העקיפה לתוכנית.

ח"כ גפני הסביר לאורך כל מהלך השנים כי לא תמך בתוכנית וכי אין לו כל קשר לדברים וודאי שלא יותר מכל ח"כ אחר בסיעת יהדות התורה אולם אותם משפחות המשיכו בתביעתם דווקא כנגד גפני.

לצורך כך הם פנו לביה"ד לממונות בירושלים בראשותו של הרב לוין שזימן את גפני לדיון. אלא שחבר הכנסת נסמך על ההלכה כי יש ללכת בדין תורה אחרי הנתבע, וביקש להתדיין דווקא בביה"ד של הגאב"ד הגר"נ קרליץ הנמצא בעיר מגוריו בני ברק.

"מסע השמצות המגובה על ידי הרב לוין"

לפני כחודש פנו בני משפחות חלפון ואוחיון ותבעו את גפני לבית הדין של הרב קרליץ. במכתב תגובה שהשיב ח"כ גפני לרבני בית הדין הדיינים הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג והרב יעקב פרבשטיין טוען גפני כי "במשך שנים מתנהל נגדי מסע השמצות בנושא ההתנתקות מגובה ע"י הרב לוין. לדברי גפני, אף שהצביע יחד עם חבריו כנגד תוכנית ההתנתקות ממשיכה אותה קבוצה להשמיץ אותו בעיתונים ובמודעות רחוב כשבהמשך פרסמו כי הוא אף מסרב להתדיין בדין תורה.

"סברתי,"עוקץ" גפני את אותם מתנחלים ,כי בימים אלה בהם יושבים נציגיהם בממשלה יחד עם שונאי התורה והיהדות כפי שהם נהגו בעת תוכנית ההתנתקות, הם יתביישו להוציא את אפם, אך לא,בעיקבתא דמשיחא חוצפא יסגא".

מסתבר,מוסיף גפני, כי מלבד התובעים המשמיצים יש יש לרב לוין אישית כנגדי אף שאינני יודע מה".

בית הדין: אין מקום לתביעה נגד הרב גפני

גפני דורש מבית דינו של הרב קרליץ לקבוע כי בעקבות טענות אלו הוא אינו מחויב להתדיין בפני הרב לוין, וכן לבטל את הזימון לדיון. גפני מצרף את הפשקווילים המשמיצים נגדו ומבקש מחברי ביה"ד לייעץ לו כיצד לנהוג בנידון.

אמש קבע בי דינו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ "הננו להבהיר כי אין מקום לתביעה נגד הרב גפני בגין פעילותו הציבורית בשליחות גדולי ישראל אלא לאחר דיון מקדמי. למרבה הצער נראה כי נמשכות ההטרדות והפרסומים כנגד הרב גפני באיצטלא של דין תורה, הננו מבהירים כי דברים אלו הנעשים שלא על פי דין גובלים במצב של "מאן דפקר בשלוחא דרבנן".

לסיום מאיים בת דינו של הרב קרליץ לחשוף את שמות המאיימים והמטרידים וקובע חד משמעית כי אין כל זכות לחייב את גפני להתדיין בפני הרב לוין וכי הוא יכול לבחור כל בית דין שירצה.

בסביבתו של גפני מקווים כי בעקבות ההחלטה החד משמעית של בית הדין ייפסקו מסכת ההשמצות וההטרדות כנגדו וכי כעת העניין ירגע. חבל מאוד שבוחרים להיטפל לאיש ציבור שעשה בזמנו הכל על מנת לסייע למפונים וכעת גומלים לו רעה תחת טובה.

תשובתו של חבר הכנסת גפני לבית הדין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר