גדולי הדור: לא להצטייד בערכות מגן, לפחד רק מראש השנה

ההיסטריה לערכות המגן מגיעה לשולחנם של גדולי הדור שהכריעו כי אין צורך להצטייד בהן • הגראי"ל שטיינמן: "להתחזק בתורה" • הגר"ח קנייבסקי: "לפחד רק מראש השנה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילומים: יהודה פרקוביץ)

החשש הגובר בציבור הרחב מפני מתקפת טילים אפשרית מסוריה, כתגובה למתקפה הצבאית המתכוננת של המערב על המדינה, כעונש על הטבח הכימי, מביא להסתערות המונית על תחנות החלוקה לערכות המגן שם נרשמים תורים עמוסים בימים האחרונים.

גם בציבור החרדי שוררת דאגה מפני הבאות ורבים מתייעצים עם גדולי הדור כיצד לנהוג.

כידוע, דעתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הינה לאורך כל השנים שאין להצטייד במסכות האב"כ, ערכות המגן המחולקות על-ידי מערכת הביטחון.

הגראי"ל אף סבור כי לעיתים ערכות המגן מהוות סכנה בפני עצמה (ככל הנראה בשל החשש שיחבשו שלא בצורה נכונה ויגיעו לסכנת חנק - י.כ.).

ביממה האחרונה נשאל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כיצד יש לנהוג והאם הפעם המצב הינו שונה. הרב שטיינמן הרגיע את השואלים ואמר כי "יש להתחזק בתקופה זאת בתורה ויראת שמיים ולהרבות בזכויות לקראת יום הדין הניצב בפתח".

"התורה היא המגנה על כלל ישראל", אמר הגראי"ל והורה לשואלים כי אין צורך להצטייד במסכות.

אמש, נחשפו ב"כיכר השבת" דבריו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שביטל אף הוא את הצורך בשימוש בערכות המגן ואמר כי הן מיועדות עבור חג הפורים.

קבוצת אברכים הלומדים בישיבת מיר בירושלים למרן הגר"ח קנייבסקי, בשאלה כיצד עליהם להיערך לקראת המלחמה הצפויה והאם יש ללכת לתחנות החלוקה על מנת ולקבל את הערכות.

בתשובה לשאלתם, ביטל מרן הגר"ח את הדברים ואמר: "מסכות? זה לפורים", מרן הרב קנייבסקי הורה לאברכים להמשיך ולשקוד על תלמודם ללא חשש וחרדה מפני הבאות.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש נכנסו שואלים נוספים לברר את דעתו של מרן הגר"ח ושאלו האם יש ממה לחשוש.

הגר"ח הרגיע אותם בתגובה כי "צריך לפחד רק מראש השנה ולדאוג שירבו זכויותינו במשפט".

מאות בתחנת חלוקת ערכות מגן בירושלים, הבוקר (צילום: חזקי חצקלוביץ - חדשות 24)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר