פרשת עוקץ חדשה בציבור החרדי?

נמלט מהארץ והותיר חובות של מיליוני שקלים • חשיפה

הפרשה שמטלטלת אנשי מט"ח חרדים: אברך חסידי שהציג את עצמו כבעל מאפייה מוכרת בבני ברק, עזב במפתיע את הארץ, והשאיר אחריו חובות של מיליוני שקלים. ניסיונות בעלי החובות לפנות אליו בכדי לברר את המצב - עלו בתוהו • אחד ממכריו ל'כיכר השבת': "מסתבר שהוא ישוב ארצה ויחזיר את הכסף" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תעודת הזהות של האברך הנמלט (צילום: כיכר השבת)

עוקץ נוסף בציבור החרדי? בימים האחרונים פנו למערכת 'כיכר השבת' מספר סוחרי מט"ח במגזר החרדי, שהתלוננו על עוקץ שהתרחש כנגדם בחודשים האחרונים ע״י אדם חסידי מוכר (שמו, ופרטים נוספים על הסיפור שמורים במערכת. י.כ), שלטענתם נמלט לחו"ל כשסכומי הכסף הגדולים באמתחתו.

לדברי אחד המתלוננים, האיש שהציג עצמו כבעלים של מאפיית מצות בבני ברק, ביקש לקבל הלוואה לצורך העסק, כשהוא מבטיח להשיב את הכסף בתאריך נקוב, בתמורה נתן האיש צ'קים בתור ערבון, אלא שלדברי המתלונן בהגיע התאריך התחמק הלה בטענות שונות ומשונות.

לדבריו, לאחר תקופת זמן התברר לו כי מדובר בדפוס פעולה קבוע של אותו אדם בעל חזות חסידית, שיוצר אמון ומבקש הלוואות לצורך כביכול שיקום מאפיית המצות שבבעלותו. לדבריו, לו עצמו חייב האיש סכום עתק של חצי מליון ש"ח כשעל פי הערכות, חובותיו למלווים נוספים הגיעו לכמה מליונים.

(צילום: פלאש 90)

לדברי המתלוננים, האיש נמלט לטורנטו שבקנדה ומסרב להגיב לפניותיהם. יצויין, כי 'כיכר השבת' ניסה להשיג את תגובת הנאשם או מי ממקורביו הרשמיים, אולם הללו סרבו להתייחס לפניות.

המתלוננים קושרים לפרשיה גם את ידידו של בעל המאפייה, שלטענתם אף הציג עצמו כעורך דין ושימש כערב להלוואות של חברו.

הערב (ששמו שמור במערכת) הסכים לדבריהם לשלם רק את אותו סכום שהיה בצ'קים שלו, מה שגורם היה להפסד של מליוני שקלים לבעלי הצ'ינגים.

בימים האחרונים התאגדו החלפנים ופנו באמצעות עורך דין להוצאה לפועל, בבקשה להטיל עיקול על חשבונו של אותו ערב. לדברי החלפנים, מדובר במקרה שגרם להם עוגמת נפש קשה כשבחרו להאמין לסיפוריהם של בעל המאפייה ושל ידידו ובעצם נפלו בפח כשרוב כספם נפל לטמיון.

לדבריהם, בהוצאה לפועל יחליטו ככה"נ באופן סופי לחלט את חשבונו של הערב, אולם מדובר רק בחלק קטן מהסכום הענק שהיה חלק מהעוקץ הגדול.

גורמים המכירים את הפרשה, מספרים כי מדובר בדפוס פעולה קבוע של האיש, וכי כבר בעבר הסתבך האיש בפרשות דומות.

מנגד, אחד ממכריו הסביר ל'כיכר השבת' כי האברך החסידי לא פועל חלילה מכוונת זדון ,וכי בסך הכל הסתבך בעסקיו וכעת מנסה להיחלץ מהמשבר.

לדבריו, ייתכן והאיש שוהה בקנדה, "אולם" ציין המכר, "הוא נוהג לצאת לחו"ל לעיתים קרובות, ומסתבר כי ישוב ארצה ויחזיר את הכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר