הקרב על החינוך החרדי: 'יתד נאמן' נגד חב"ד?

"יתד נאמן" ממשיך לתקוף את בתי הספר החרדים המצטרפים לרשת החינוך הממלכתית שהקים שר החינוך שי פירון. גורמים המעורים בנושא אומרים כי המדובר על כמה בתי ספר של חסידות חב"ד, אך ככל הנראה ביתד נאמן לא רצו לכתוב את החסידות והמגזר כדי לא לפגוע ברוב המוסדות של חסידות חב"ד שלא הצטרפו ליוזמה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

הקרב על החינוך החרדי: "יתד נאמן" ממשיך לתקוף את בתי הספר החרדים המצטרפים לרשת החינוך הממלכתית שהקים שר החינוך שי פירון ומרמז כי רובם משתייכים לחב"ד.

תחת הכותרת "המשת"פים במשרד החינוך 'חוגגים'", מופיעה כתבה ב'יתד נאמן' של העיתונאי בני רבינוביץ הקובע כי "בתי ספר ממגדר מסויים - היחידים שהצטרפו לרשת ה'ממלכתית חרדית'".

וכך כותב העיתון: "כמה בתי ספר בודדים השייכים למגדר מסויים, חתמו בימים האחרונים על החוזים הסופיים של משרד החינוך ועברו לרשת הממלכתית ה'חרדית' אותה יזם שר החינוך שי פירון, במטרה להשתלט על החינוך החרדי וכפיפותם המוחלטת למשרד החינוך".

החוזה הראשון הוא סגירת העמותה הקיימת ובית הספר במתכונתו הנוכחית ואילו החוזה השני הוא מעבר בית הספר מהעמותה לשליטה בלעדית ומוחלטת של משרד החינוך.

בשלב זה שב העיתון הליטאי לתקוף שוב את אותו "יועץ חרדי", אותו כבר תקף בעבר וכותב: "המשת"פים ה'חרדים' במשרד החינוך, כשעל כולם מנצח אחד המפקחים על בתי ספר המוגדרים 'מוכר שאינו רשמי', יחד עם 'יועץ בכיר לשר החינוך לענייני המגזר החרדי', ציינו בסיפוק את מעבר בתי הספר הללו, ובימים אלו הם ממשיכים לפעול ללא ליאות כדי לצרף מוסדות נוספים, לאחר שנכשלו כישלון חרוץ במאמציהם עד כה, לצרף מוסדות חרדיים מהשורה לרשת החדשה".

רבינוביץ מוסיף כי כפי שכבר פורסם בעבר בתחקירי 'יתד נאמן', מאז עבר משרד החינוך לידיה של סיעת "יש עתיד", כשניהול המשרד הופקד בידי השר שי פירון, הוא פועל בהנחיית יו"ר המפלגה ושר האוצר יאיר לפיד, כדי להביא למיגור החינוך החרדי הטהור, בכל האמצעים העומדים לרשותו.

"במסגרת זו ניסה שר האוצר כבר בתחילת דרכו, לקצץ באופן דרסטי בתקציבם של רשתות החינוך החרדיות העצמאיות, במטרה להביא לסגירתם המוחלטת. קיצוץ זה שהוצע בהצעת התקציב הראשונית, נדחה על הסף, אך שר האוצר הצהיר בזמנו, כי התכנית לא הוסרה כליל מסדר היום, אלא נדחתה לחצי שנה, עד להקמת רשת 'ממלכתי-חרדי'", נכתב.

"ואכן בחצי השנה האחרונה, ריכז משרד החינוך מאמצים מרובים ביותר, להקמת אותה רשת בכל האמצעים העומדים לרשותו. במספר מפגשים שהתקיימו במשרד עם מנהלי מוסדות, בעיקר כאלה השרויים במצב פיננסי קשה ובמצוקה קיומית, הופעלו עליהם לחצים מרובים להצטרף לרשת הממלכתית החדשה, ובכך לזכות בהטבות תקציביות מפליגות כולל מבנים מסודרים ורחבי ידיים", טוען העיתון.

לטענת העיתון משרד החינוך אמנם מצהיר באופן רשמי כי אין מטרתו להתערב בתכנים אולם ממסמכים רשמיים שהגיעו לעיתון עולה כי הכוונה לשלב לימודי ליבה מלאים באותם מוסדות חינוך וכן לשלב את המורים החרדיים בתוכניות אופק חדש.

לטענת 'יתד נאמן' "מעיון בחוזים עולה בבירור, כי משרד החינוך יקבל לידיו את הבלעדיות על כל תחום החינוך החרדי, החל מקביעת התכנים וחומר הלימודים, ועד לבעלות מלאה ובלעדית בכל המוסד, הכולל מינוי הצוותים וההנהלה, קביעת התקנון, קבלת התלמידים, פיקוח מלא, כך גם על המבנים שבידי אותן מוסדות".

העיתון מדגיש כי המוסדות שקיבלו על עצמם את תכתיבי משרד החינוך שייכים ל"מגדר מסויים". "כיכר השבת" פנה ל'יתד נאמן' לבדוק למי הכוונה אולם במערכת העיתון סרבו להגיב.

במקביל, בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם גורמים המעורים בנושא הם אומרים כי המדובר על כמה בתי ספר של חסידות חב"ד, אך ככל הנראה ביתד נאמן לא רצו לכתוב את החסידות והמגזר כדי לא לפגוע ברוב המוסדות של חסידות חב"ד שלא הצטרפו ליוזמה.

רמז עבה לדברים ניתן בסוף הכתבה כאשר יתד כותב כי "עד כה הצטרפו לרשת הממלכתית ה'חרדית' רק מספר מצומצם ביותר של בתי ספר השייכים 'לחוג מסויים' וגורם בכיר מאותו 'חוג' ציין באוזני כתבנו, כי מנהלי מוסדות אלו אינם מבינים את המשמעות החמורה ביותר של ההצטרפות, הן בכל הנוגע לאותם מוסדות עצמם, ולא פחות מכך, העובדה שהם הראשונים שמצטרפים לאותה מגמה נפשעת שבבסיסה הרצון לשנות את החינוך החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות