זעם בתנועות החילוניות

עולם הפוך: ברקת מתגייס נגד פתיחת קולנוע בשבת

מכה לשונאי הדת בירושלים, ראש עיריית ירושלים מתנגד בבג"צ לפתיחת מתחם הבילויים הפרוץ - בית הקולנוע 'סינמה סיטי' בשבת קודש. התנועות החילוניות "נאבק עד הסוף" • עו"ד חביליו: "המכשול היחיד לפתיחת הקולנוע בשבת: ברקת" • משרד האוצר המחזיק בקרקע: "בעד פתיחה בשבת" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברקת (צילום: פלאש 90)

חומות השבת מקבלות חיזוק משמעותי וגיבוי מראש עיריית ירושלים ניר ברקת. בפניה לבג"צ דורש ראש העיר למנוע את פתיחת מתחם בתי הקולנוע 'סינמה סיטי' בשבת קודש, וטוען כי למועצת העירייה יש סמכות לקבוע אם המתחם יפעל בשבת.

ראש העיר הגיב לעתירה שהוגשה על ידי תנועות חילוניות, בה הם דורשים מבג"צ לאפשר את פתיחת מתחם הבילויים והקולנוע - 'סינמה סיטי' בשבתות וחגי ישראל.

המאבק הנוכחי החל לפני תקופה ארוכה, ובמוקדו עומדות התנועות המעוניינות לחלן את ירושלים, כמו תנועת 'התעוררות', מפלגת מר"ץ וכדו' הנאבקים בכל דרך למשוך אוכלוסיה חילונית צעירה לעיר, בכדי לשנות את מאזן הכוחות בעיר הקודש.

כעת, דווקא במאבק על הסינמה סיטי, שהיה פרויקט הדגל של כל התנועות החילוניות, הם נוחלים מפלה מצד ראש העיר העומד על כך כי "יש לשמור על הסטטוס קוו" בנושאים כאלו.

המאבק על ה'סינמה סיטי' מאיים כל העת - עוד משלב התכנונים לבניית הקולנוע - להפוך למאבק המזכיר באופיו המאבק מול קולנוע 'אדיסון' בירושלים שגם הוא היה מוקד לחילול שבת המוני. וכבר כעת הוא עומד במרכז המאבק על השבת בין חילונים לחרדים.

אך שלא כבזמנים עברו, אז נאלצו יקירי ירושלים ובראשם ר' עמרם בלוי למסור את נפשם למען קדושת השם, כעת ראש העיר הוא זה שמתגייס למען שמירת קדושת השבת.

עו"ד חביליו: ברקת הוא המכשול היחיד לפתיחת הקולנוע

מנגד לברקת עומד משרד האוצר בראשות יאיר לפיד, שהודיע לבג"צ כי הוא אינו מתנגד לפתיחת מתחם הסינמה סיטי בשבת וגם הנהלת הסינמה סיטי הצהירה כי בהתאם לתוצאות העתירה הם יבחנו את פתיחת מתחם הסינמה סיטי כל ימות השבוע. בכך עלול להפוך אזור שלם בירושלים, למקום של חילולי שבת המוניים כמותם לא ראתה הבירה עשרות שנים.

מכיוון שבעלי הקרקע שהם משרד האוצר מציגים עמדה חדשה, לפיה הם מאשרים את פתיחת מתחם הקולנוע בשבת, ומנגד העירייה שגם היא מחזיקה בחלק מהקרקע מתנגדת. נוצרה סיטואציה מורכבת שתעמוד לפתחו של בג"צ שיכריע בעניין.

חילונים מפגינים בעד פתיחת המקום בשבת (צילום: פלאש 90)

עמדתו של ברקת בנושא אינה חדשה, וכבר בחוזה שנחתם בין יזמי המתחם לבעלי הקרקע, העירייה ומשרד האוצר נקבע כי המתחם לא יפעל בשבתות וחגים. אך כעת לאורך העתירה שהוגשה על ידי תנועת 'התעוררות', בה נטען כי על פי חוק העזר העירוני מתיר פתיחת מקומות בילוי בשבת, ברקת פנה שוב לבג"ץ בבקשה להסיר את העתירה משום שלטענתו לעירייה יש את הסמכות להחליט בנושא.

בסביבתו של ברקת אומרים לכיכר השבת בתגובה: "מדובר בעמדה אסטרטגית אמונית של ראש העיר, הרואה בשמירת הסטטוס קוו ובעיניני דת בירושלים כערך עליון לאורך כל הקנדציה, והוא לא שינה את דעתו בעניין זה".

לשאלה אם ראש העיר לא חושש שההחלטה לא תפגע בו בבחירות השיבו, כי עמדתו זו של ברקת ידועה ואינה חדשה. הסטטוס קוו בענייני דת, זה משהו שמקובל היה לשמור עליו בירושלים לאורך כל השנים, כמתווה של דו קיום, בעיר כה מורכבת ורגישה כירושלים".

עו"ד חביליו טוען בתגובה כי עם הסרת התנגדות האוצר "המכשול היחידי לפתיחת הסינמה סיטי בשבתות וחגים הם ניר ברקת ועיריית ירושלים, יראה הציבור וישפוט". ברקוביץ' טוען כי "תשובת העירייה המאכזבת נשענת על תירוצים בירוקרטיים - ממחישה יותר מכול את החשיבות בסיעת התעוררות גדולה וחזקה במועצת העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות