ח"כ גלאון טוענת: אפליה לטובת החרדים בועדת העזבונות

ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון, טוענת כי 23 מתוך 69 מיליון שקלים שהועברו על ידי ועדת העזבונות, הגיעו למוסדות של חרדים ודתיים: "חלוקה מפלה ולא שוויונית של הכסף" (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ח"כ גלאון (צילום: פלאש 90)

אפליה לטובת ארגונים ומוסדות חרדים בועדת העזבונות? ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון, טוענת כי בדיקה שערכו אנשי לשכתה העלתה, ש-23 מיליון ש"ח מתוך 69 מיליון ש"ח שהועברו על ידי ועדת העזבונות למוסדות וארגונים, הגיעו לכאלה המוגדרים דתיים וחרדים.

"נכון, יש הרבה ארגונים דתיים וחרדיים שראויים לתמיכה כספית, אבל אסור לשכוח שכשמדברים על חלוקת כספי ציבור, כשמישהו מקבל יותר מישהו אחר תמיד מקבל פחות" אמרה ח"כ גלאון.

"בישראל פועלים אלפי ארגונים מדהימים, שמטפלים באלימות נגד נשים, בילדים עם צרכים מיוחדים, בחינוך לפלורליזם, בזכויות נכים, בגמילה מסמים ועוד ועוד ועוד. כששליש מהכסף הולך למוסדות דת, הארגונים האלה מקבלים הרבה פחות. ועל ארגונים שפועלים בחברה הערבית בכלל אין מה לדבר - מוסדות ערביים קיבלו 1% בלבד מסך הכספים שחולקו, למרות שערביי ישראל מהווים כ-20% מהאוכלוסייה" טענה ראשת מרצ.

גלאון הוסיפה ואמרה: "אני מצפה ממשרד המשפטים לבדוק בדחיפות איך נוצרה חלוקה כל כך מפלה ולא שוויונית של הכסף, שמוכיחה שוב שבמדינת ישראל יש אזרחים ששווים יותר ואזרחים ששווים פחות, ושכדי להתקרב לכספי הממשלה כדאי מאוד להתקרב ליהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר