קוֹלִי אֶל ה' אֶזְעָק, קוֹלִי אֶל ה' אֶתְחַנָּן

הגר"ע יוסף מבקש ומתחנן: "אנא תמשיכו להתפלל עלי"

טיפול הדיאליזה שעבר מרן הרב עובדיה יוסף הסתיים בשלום • יו"ר ש"ס אריה דרעי מעדכן בשיחה עם "כיכר השבת" מבית החולים: "מקווים שהטיפול יעשה את שלו" • "ספרתי לרב את המבצע האדיר שעשיתם, העיניים שלו היו דומעות ואמר: 'כמה הם אוהבים אותי, אנא רחמו עלי ותמשיכו להתפלל'" (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
"רחמו עלי, התפללו בשבילי". מרן הגר"ע יוסף (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

לקיים בנו חכמי ישראל: מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, אשר אושפז במוצאי שבת בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, עבר הבוקר בשלום טיפול דיאליזה, בשל כליותיו שחדלו לתפקד באופן זמני, וזאת לאחר שהשתלת קוצב הלב אתמול, לא הביאה לפתרון.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מעדכן בשיחה עם "כיכר השבת", היישר מחדרו של מרן הגר"ע יוסף בבית החולים על מצבו של פוסק הדור בשעות אלו.

"אתמול בלילה, עבר לילה די קשה, היום בבוקר לאחר התייעצות של הרופאים, הוחלט לתת לרב טיפול דיאליזה כדי לתת לעזור לגוף להתגבר על אי תפקוד זמני של הכליות", מספר דרעי.

"היום בבוקר החלו בהליך הזה, וברוך השם ברגעים אלו נגמר טיפול הדיאליזה, הכל עבר בשלום ב"ה", מעדכן דרעי, "אנחנו מאוד מקווים שהטיפול הזה יעשה את שלו ויעזור לשאר הגוף להתגבר באופן טבעי ושלא נזדקק לזה יותר. כעת הרב נמצא בהשגחה כדי לראות מה ההשלכות של זה".

דרעי דיבר על הפרויקט של "כיכר השבת" בשיתוף רדיו 'קול ברמה', בהקמת מוקד לרישום קבלות טובות וחלוקת ספרי תהילים לרפואתו של הגר"ע יוסף, ואומר: "שמעתי שעשרות אלפי איש קבלו דרככם את הקבלה של הרבי מלעלוב שלא לדבר בשעת התפילה. אין ספק שזה קידוש ה' גדול מאוד וזה עוזר".

באשר לביטול כנסי הבחירות של ש"ס בעקבות מצבו של הרב, אומר דרעי כי "בטלנו את הכנס שהיה צריך להיות בירושלים, שמחת בית השואבה בהיכלי תמיר. עם כל זה שיש את מצוות 'ושמחת בחגיך', אבל אין ספק שזה ניסיון קשה, אי אפשר להיכנס לאולמות ולרקוד כאשר מצבו של הרב זקוק לישועה. נתכנס בכותל המערבי ונתפלל שהקב"ה ישלח לו רפואה שלימה".

מה מצב רוחו של מרן הגר"ע יוסף בבית החולים?

"אני יגיד לכם שהרופאים בבוקר התעקשו, שהיות ובכל זאת זה טיפול כירורגי - ניתוח קטן כדי להכניס את הצינורות של הדיאליזה לגוף, הם רצו חתימה של הרב ושהרב יהיה מודע לזה, הם רצו לשמוע איך אני מסביר לרב, ושהרב יחתום על הטיפול, הרב חתם את שמו ושאל שאלות, הרופאים היו מאוד מרוצים שהרב שאל שאלות ונתן את הסכמתו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי עם מרן הגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

דרעי מספר כי במהלך טיפול הדיאליזה הגר"ע יוסף קיים מצוות ארבעת המינים: "הטיפול התחיל מוקדם בבוקר, הרב התפלל תפילת שחרית. אבל את הלולב והאתרוג הבאתי לרב באמצע טיפול הדיאליזה, הרב ברך על נטילת לולב ונענע, ב"ה".

הרב ביקש ממך להעביר מסר למאות אלפי תלמידיו ברחבי הארץ והעולם שמתפללים לשלומו?

"אני יגיד לך, גם היום, ספרתי לרב את המבצע האדיר שעשיתם ביחד עם 'קול ברמה' בנושא של הקבלות שלא לדבר בתפילה, זה עשה נחת רוח אדירה ממש בדמעות, העיניים שלו היו דומעות ואמר: 'אשריהם ישראל, כמה הם אוהבים אותי, אנא רחמו עלי ותמשיכו להתפלל', הוא היה נפעם ושמח ומודה לציבור הרחב, ולכם".

אשפוז, השתלת קוצב לב ודיאליזה

כזכור, מנהיגה הרוחני של ש"ס ונשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף אושפז במוצאי שבת שוב בבית החולים, וזאת לאחר החמרה נוספת במצבו.

במהלך השבת חש הגר"ע יוסף שלא בטוב ולא ירד לתפילות בבית מדרשו, כאשר לחילופין, נערך מניין מצומצם בביתו. הכאבים התגברו והוא נזקק לחמצן במהלך השבת.

במוצאי השבת, התעורר החשש כי הרב שוב התייבש, רופאו האישי פרופ' יוחנן שטסמן הורה לפנותו לבית החולים, אמבולנס פרטי הוזמן והרב פונה בהכרה מלאה לבית החולים הדסה עין כרם.

אתמול בשעות אחר-הצהריים עבר הגר"ע יוסף טיפול דחוף, בו הושתל קוצב לב כדי לסייע בפעילות הלב של הרב ותפקוד הכליות. הטיפול התבצע תחת הרדמה מקומית ועבר בהצלחה.

ברחבי הארץ, בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, התכנסו בשעת הטיפול אלפים לתפילות עבור הרב.

לאחר השתלת קוצב הלב, המתינו הרופאים במהלך הלילה לבדוק האם יש שיפור בתפקוד הכליות, אך בבוקר, משהוברר כי הכליות טרם חזרו לתפקד הוחלט להכניס את הרב לטיפול דיאליזה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השבוע הקרוב יישאר הגר"ע יוסף בבית החולים להמשך טיפול ומעקב אחר מצבו הבריאותי.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר כי "בהתייעצות של הרופאים המטפלים הוחלט כי הרב עובדיה יוסף יעבור היום טיפול דיאליזה לשיפור מצבו. הרב בהכרה ומצבו יציב".

בעקבות ההחמרה במצבו של מרן הגר"ע יוסף, השיק רדיו 'קול ברמה' בשיתוף אתר 'כיכר השבת' מוקד לרישום קבלות טובות וחלוקת ספרי תהילים לרפואתו של הגר"ע יוסף.

המוקד מופעל על ידי רדיו 'קול ברמה', ובשיתוף אתר 'כיכר השבת', להצטרפות למיזם, יש לחייג: 1800-888-444.

בתוך כך, בשעה 17:00 אחר-הצהריים יתכנסו אלפים בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, לעצרת תפילה וזעקה לרפואתו השלימה של מרן הגר"ע יוסף.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף בן גורג'יה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר