כבה אור העולם

מזכירו של מרן הגר"ע נפרד: "מרגיש שהעולם בלי שמש"

במשך עשרות שנים שימש הרב אמיר קריספל כמזכירו האישי של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. בשיחה עם "כיכר השבת", הוא נפרד ממורו ורבו: "אני עדיין לא מעכל שזה יום שאחרי, אני מרגיש עולם בלי שמש. אבל האור היחידי שאני רואה זה מה שהשאיר לנו מרן, הפסקים לכלל ישראל" (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה': במשך עשרות שנים שימש הרב אמיר קריספל כמזכירו האישי של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, דרכו עברו עשרות אלפי המכתבים של מרן זצ"ל והוא זה שהעביר שיחות טלפון גורליות למרן זצ"ל.

פגשנו את הרב אמיר בחדרו של הרב לשיחה פרידה כואבת עם "כיכר השבת": "אני עדיין לא מעכל שזה יום שאחרי, אני חושב שעכשיו המושג של 'עולם בלי ירח', זה ההרגשה, עולם בלי ירח, אני מרגיש עולם בלי שמש. אבל האור היחידי שאני רואה זה מה שהשאיר לנו מרן, הפסקים לכלל ישראל, העבודה שלו במשך תשעים ושלוש שנותיו, לקרב כל יהודי באשר הוא, הרב יורד לעם, אפילו לילד 'קטן".

אחרי סיפור מרגש שהרב אמיר מספר על מרן צוק"ל שאלנו אותו, מכל עשרות השנים עם הרב, מה הדבר שתזכור יותר מכל.

"הדבר שאני אזכור זה הכרת הטוב לכל יהודי באשר הוא, לא משנה אפילו דבר הכי קטן שהוא חשב לעשות לרב, הוא לא השאיר אדם שהוא היה חייב לו הכרת הטוב. אפילו אנשים שדברו סרה, הרב זכר להם את הטובה שפעם הם עשו לו, התנהג אליהם בכפפות של משי, בכבוד. הכרת הטוב לכל יהודי באשר הוא.

"אבל כמובן התמונה שתמיד עוברת לי, כולם מכירים את השקידה של הרב, השקידה שלו, את התאווה שלו לתורה, מרן בתשעים שנותיו, אדם זקן, אדם שבקושי הלך, כשהוא היה רוצה ללכת, פה בחדר שאנחנו נמצאים בחדר הלימוד שלו, הרב היה עושה את זה בריצה, כמו ילד לבית המשחק. היתה לו תאווה ללימוד התורה, זה לא רק שקידה, פשוט הוא היה רץ, אף אחד לא היה יכול לעמוד לו בדרך".

ביום שאחרי השבעה מה תעשה? אתה רגיל לקום בבוקר לראות את הרב, להחתים מכתבים, מה תעשה עכשיו?

"קשה לחשוב על זה. אבל מרן השאיר לנו צוואה בחייו, את ספריו ואת דרכו. מרן ציווה עלינו, כל יהודי באשר הוא, בכל מקום שיהיה, לקרב אותו. קירוב באהבה".

צפו בראיון המלא ובסיפורים המרגשים מחדר הלימוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר