לאחר דברי גדולי ישראל

הרב אויערבך לאנשיו: "אין לפחד ולהתרגש מקפידות"

לאחר דבריהם החריפים של מרנן גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, נגד מי שיצביע למפלגה החדשה "בני תורה", התכנסו רבנים ועסקנים בבית הגר"ש אויערבך, מנהיג המפלגה החדשה, ושמעו ממנו כי "זה פשוט שאין להתרגש מכל מיני דברים של 'קפידות' וכל מיני 'מעייש'ס' אחרים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אויערבך (צילום: שלומי כהן)

הקרע הליטאי: בשעות אחר הצהריים אמש (שני) התאספו רבנים ועסקנים בביתו של הגאון רבי שמואל אויערבך בשכונת שערי חסד בירושלים שנשא בפניהם דברי חיזוק ועמד על הצורך בהקמת המפלגה החדשה, מפלגת "בני תורה".

במהלך שיחתו, דיבר הגר"ש אויערבך על הגזירות הקשות הניצבות בפני עולם התורה באומרו: "הרשעים קמים לעקור גופי תורה ממש ומלבד גזירת הגיוס שהיא אבי אבות הגזירות הקשות קמים עלינו בכל דבר, אם בשינויים בחינוך ובדברים נוספים".

"לצערינו", הבהיר הגר"ש, "חדרה איזו רוח בציבור שכביכול זה לא נורא ודברים שפעם כל ילד היה יודע שהינם חמורים כיום גם מבוגרים אינם מבינים את גודל הסכנה".

"עלינו לעמוד על נפשינו כמו שאבותינו עמדו על נפשם שלא יקום ולא יהיה, ועכשיו הדבר מתבטא בזה שבכל מקום הציבור שכואב לו מתאגד וזה דבר חשוב. ציבור שרוצים שדבר אלוקינו יעמוד לעולם, בלי קרירות ובלי פשרות, וזה חשוב בפני עצמו בין אם זה מעט או הרבה", אמר הרב אויערבך.

"קשה להוציא מן הפה מה ששומעים היאך הציבור שמתארגן סובל מרדיפות נוראה אבל צריכים לדעת את גודל נחיצות הדבר", הוסיף הרב אויערבך, "כעת זה זמן של עת לעשות צריך לפעול ולהוכיח בריש גלי כי מסרבים לקבל את הגזירות, עלינו להראות קבל עם ועולם את ההתנגדות שלנו לדרכם על-ידי שניחלץ חושים להצלחת רשימות 'בני תורה'".

בשלב זה התייחס הגר"ש אויערבך לדברים הנחרצים של גדולי ישראל כנגד מי שמזדהה ומצביע למפלגה החדשה ועל "הקפידות" מצד מרנן ורבנן גדולי הדור ואמר: "שמעתי שיש המתרגשים מכל מיני עניינים. אבל זה פשוט שאין להתרגש מכל מיני דברים של 'קפידות' וכל מיני 'מעייש'ס' אחרים. הרי הולכים בדרך התורה והאמת ומה יש לפחד? אני בכלל לא רוצה לקטרג ולדבר על קפידות ח"ו אך אם מישהו במצב שמפחד מזה, היאך לא מפחדים מקפידות של קדושים אשר בארץ, מהרב שך ומהרב אלישיב זצ"ל".

"זהו לא נושא של בני תורה אלא של נשים ועמי ארצות ואם כבר חוששים מזה הרי ישימו ליבם שיש קפידות גדולות ממרן הרב שך וכמה שמסר את נפשו, כמה שמרן הרב אלישיב מסר את נפשו, מי שמצביע עוזר ומסייע מתברך בכל הברכות האמורות בתורה", הוסיף הרב אויערבך, "צריכים לדעת שכשהולכים לעמוד על נפשנו ומי שזוכה לעמוד על גופי תורה ויהדות - זה עצמו מקור הברכה".

אמש, נערך כינוס לראשי כוללים במעונו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי ובנוכחותו, שם הוכרזה רשמית המלחמה נגד הרשימה החדשה כאשר הרבנים מכנים את מנהיגיה "עסקנים צעירים".

הגאון רבי ברוך דב דיסקין התכבד לומר דברים בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי, "מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי ביקש למסור", הקריא הרב דיסקין, "כי המערכה היא לא מערכת בחירות אלא מערכה על כבוד התורה".

"שמעתי שיש כאלו המסתובבים בכוללים ומחתימים על מפלגה חדשה, צריך לדעת כי המפלגה החדשה היא של עסקנים צעירים, אין לה שייכות לגדולי הדור", הוסיף הרב דיסקין, "אני הכרתי את מרן הרב שך והרב אלישיב זצ"ל, ואין להם כל קשר לכך. בכל פעם הם מוצאים גדולי תורה אחרים להיתלות בהם כביכול, אבל מטרתם לפגוע".

"מי שמצביע להם הוא בכלל 'אתה נותן יד לפושעים' בין בשוגג ובין במזיד, וזה חילול השם. ועל הראשי הכוללים לעורר את העניין ולהסביר לאברכים את חשיבות המערכה", סיים הרב דיסקין את דבריו ואמר כי שאל את הגר"ח קנייבסקי האם הנוסח לא מידי חריף, ונענה על ידי הגר"ח כי זהו הנוסח הנכון.

כזכור, בשבועות האחרונים, הטיל הרב קנייבסקי את כל כובד משקלו למערכה הסוערת, כשהוא נחלץ להגן על כבודו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן באומרו כי אין המדובר במערכת בחירות רגילה אלא במערכה על כבוד התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר