הקרב על כבוד התורה

הרב שך על הרב אויערבך: "מעשיו קודמים לחוכמתו"

12 שנה לאחר פטירתו, נחשפת דעתו של מרן הרב שך על הגאון רבי שמואל אויערבך התומך בימים אלו ברשימות 'בני תורה' נגדם התבטאו גדולי ישראל. במכתבו כותב הרב שך: "מה יש להעיד עליו ועל תורתו, הרי תורתו מכריזה עליו כי גדול האיש מאוד וידיו רב לו בכל מכמני התורה, חכם הוא וממלכי דרבנן" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב שך (צילום ארכיון: לע"מ)

הקרב על כבוד התורה: הציבור הליטאי נמצא בימים אלו באחת השעות הקשות שלו, בשל הפילוג בין מרבית הציבור הליטאי הנמנה על מפלגת 'דגל התורה', לבין אנשי 'הפלג הירושלמי' הנמנים על מפלגת 'בני תורה'.

מכתבים חריפים של גדולי ישראל, מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, פורסמו נגד מצביעי 'בני תורה' והגר"ש אויערבך, מנהיג המפלגה, מיהר להרגיע את אנשיו ואמר "עלי קללתך בני".

כעת, נחשפת דעתו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, על הרב אויערבך, כפי שכתב במכתב ששלח אליו, לפני עשרות שנים.

וכך כותב הרב שך במכתבו:

"הננו להודיע בזה ולהכיר בשער בת רבים את יקר תפארת גדולת כבוד ידיד ה' וידיד נפשי הגאון המובהק והמפורסם בתורתו והרבצתה ומעשיו הכבירים כמורה"ר שמואל אויערבאך שליט"א, בן הגאון הגדול פוסק הדור רבי שלמה זלמן אויערבאך.

"מה יש להעיד עליו ועל תורתו, הרי תורתו מכריזה עליו כי גדול האיש מאוד וידיו רב לו בכל מכמני התורה בתבונה עמוקה וחודרת ובבקיאות נפלאה, ויראתו ומעשיו הקודמים לחוכמתו ותלמידיו הרבים ההגונים והנבונים שזכה בס"ד להעמידם הן המה עדיו.

"ע"כ אומר כל כדין סמוכי לנא כי חכם הוא וממלכי דרבנן הוא ועל כן לביש מדא הוא ויורה נידין בכל חדרי תורה ואורחות תורת החיים.

"יתנו ויחכמו רבים לאורו יסכיתו לפתחו וישחרו פניו ויטעמו מצוף ונועם תורתו ועצה עמוקה ישלוט במעשיהם וישכילו ויצליחו בכל דרכיהם.

"הכו"ח לכבוד התורה ועמליה ולכבוד הגאון שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר