יו"ר ועדת השבת בירושלים: "לא מאמינים לניר ברקת"

יממה לאחר חתימת ההסכם בין יהדות התורה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר סיעת מרצ פפה אללו ויו"ר ועדת השבת הרב יוסף רוזנפלד, תוקפים את ההסכם ואת ברקת (ארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום ארכיון: פלאש 90)

ביום שאחרי חתימת ההסכם הקואליציוני בין סיעת 'יהדות התורה' לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ישנם לא מעט אישי ציבור מהמגזר החרדי שתוקפים את ההתרפסות והכישלון מובהק בקבלת התיקים ביחס לשווייה האמיתי של הסיעה הגדולה במועצת העיר.

לחרדים התוקפים, מצטרף איש ציבור חילוני מובהק, זה ששמו עולה בלא מעט פרשות כנגד המגזר החרדי - פפה אללו המשמש בתפקיד יו"ר סיעת מרצ, המכנה את העסקה כ"בושה".

"אנחנו לא נכנסנו ומרוצים מההחלטה, זו קואליציה שכל אחד מכר את עצמו, אין אינטרסים משותפים, האינטרס היחיד שיש הוא שכל אחד ירוויח משהו באופן ספציפי לקהילה שלו לא להעיר עצמה", אומר אללו בהתייחסו להרכב הקואליציה.

סלע המחלוקת בין ברקת לחרדים האשכנזים נסוב סביב 'תיק החינוך' אותו ברקת רצה להעניק סיעה הספרדית, והוא אכן ניצח. על-כך זועם מי שהיה סגנו בחצי מהקדנציה היוצאת: "אני חושב שהחרדים - סיעת 'יהדות התורה', שרצו לקבל את תיק החינוך החרדי צודקים בדרישתם, זה היה מגיע להם. זה קומבינה של ראש העיר להעביר לש"ס את התיק שדווקא היא זו שתקפה אותו בבחירות, זה פשוט מלא קומבינות האחד עם השני, זה לא אינטרס כללי".

הוא ממשיך בדברי התמיכה בסיעת 'יהדות התורה' ותוקף את סיעת ש"ס וראש העיר: "אגודה ביקש את תיק החינוך, הגיוני שהתיק הזה צריך להיות אצל הגוף הגדול ביותר שזה הם, אבל ברקת נתן לש"ס בשביל להרגיז, בשביל לעשות הפרד ומשול, אני לא חושב שהעניין הזה יהיה טוב לחרדים, עכשיו מה שברקת עשה הוא גרם למריבות בין ספרדים ואשכנזים וזה יימשך עד סוף הקדנציה ומי שירוויח מכך יהיה ברקת".

תיק החינוך התפצל הפעם לכמה תתי תיקים, אללו טוען כי המהלך הזה יגרום למחלוקות מיותרות וזאת במקום לגרום לאחדות: "באמת בושה שזו עיר שאנחנו רוצים לאחד אותה, וכעת מפלגים אותה. אני כבר לא מדבר על תיק החינוך שחולק לכמה תיקים, מה קרה אנחנו רוצים להפריד? אני לא ראיתי דבר כזה. אנחנו עיר אחת שרוצים לחיות יחד, אבל לא בצורה כזאת, באופן הזה אתה מחמיר את הבעיה".

"המציאו כל מיני תפקידים כמו תחבורה חרדית, ניקיון חרדי, מה קרה - איפה אנחנו חיים? או שאנחנו מדברים שיש לנו עיר משותפת אבל לא להפריד בכל דבר", הוא תוהה בזעם.

אמש (שלישי) דווח ב"כיכר השבת" כי ראש העיר ירושלים התחייב בפני סיעת 'יהדות התורה' כי הוא יאכוף את סגירת החנויות בשבתות ובמועדי ישראל, אך מי שמתעסק לא מעט בנושאי השבת וידע מאבקים גדולים ואף ניצב למאבקים מול ברקת - יו"ר ועדת השבת הרב יוסף רוזנפלד, מוכיח בשיחה עם "כיכר השבת" כי ברקת לא קיים את אותה הבטחה בקדנציה האחרונה.

"זו לא שאלה של אמונה זו שאלה מה יהיה למעשה, הרי במציאות בפעם הקודמת גם כן היה רשום בהסכם שיישמר הסטאטוס קוו באופן קפדני אבל למעשה כל אחד עשה מה שהוא רוצה. אני רוצה לציין שבפעם הקודמת נפתחו כמה סופרמרקטים והרי ברור שזה נגד הסטאטוס-קוו ויש כאן חוק עזר עירוני שאוסר להם לפתוח ובכל זאת הם פתוחים ולא בוצע שום אכיפה נגד זה אז כך שזה תלוי בברקת", אומר יו"ר ועדת השבת.

"נפתחו עשרות חנויות בשבת במהלך התקופה הקודמת, אם יאכפו את החוק אז ניראה שבאמת יש כאן שמירת הסטאטוס-קוו, אבל אם לא אז כנראה שזה נשאר רק על הנייר", הוא מגלה.

רוזנפלד מאותת לראש העיר מה יקרה במידה והוא ישוב לא לקיים את הבטחותיו בנושא שמירת השבת: "כמובן שאנחנו נעקוב אחרי זה ונדרוש שמירת הסטאטוס-קוו באופן מלא לא באופן חלק, ואנחנו נעמוד על המשמר - לא ניתן שייפתחו כאן חנויות בשבת עד כדי הפגנות. באם יהיה פריצה בחומת השבת אז נפגין".

בלשכתו של ראש עיריית ירושלים סירבו להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר