אנשי 'לב טהור': "עזבנו את קוויבק בגלל גזירות החינוך"

בקהילה נגדה עלו טענות לפגיעה בילדים, הגיבו לפרסום לפיו נמלטה ממחוז קוויבק, ואמרו כי הצעד נעשה בשל 'גזירות החינוך'. "לכשנסתדר באופן מלא נודיע לכולם על מקומינו" (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
הפגנה נגד כת 'לב טהור - הלברנץ' מול שגרירות קנדה בישראל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המרכז הישראלי לכתות)

מה הסיבה לבריחה? בקהילה 'לב טהור' הקנדית נגדה עלו בשנים האחרונות טענות לפגיעה בילדים, מגיבים הלילה (רביעי) לפרסומים על ניסיון הבריחה לאיראן, ואומרים כי עזיבת מחוז קוויבק "למקום אחר" כך לדבריהם, נעשתה בשל מה שהם מגדירים "גזירות החינוך".

"אנו מודיעים בזאת לכל מאן דבעי, שקהילת לב טהור עזבה את קוויבק למקום אחר. המקום נמצא מרחק נסיעה של מספר שעות מקוויבק" נאמר בהודעה שפורסמה על ידי הקהילה הלילה.

"הסיבה ליציאת הקהילה היא גזירות החינוך בקוויבק" אמר ב'לב טהור'. "קהילות אחרות בקוויבק ובעולם (אנטוורפן לדוגמא) נאבקות בבית המשפט נגד הגזירות, אך המצב בלב טהור בשל היותה קהילה קטנה חמור הרבה יותר".

לדבריהם, מספר אנשים נקראו לבית המשפט בשל נושא החינוך, ובפניהם הועמדה עובדה: או שתיכנעו לגזירות החינוך, או שניקח את ילדיכם. "בשל היותנו בגלות, אנו מחוייבים לשמוע לחוקי המדינה בה אנו שוהים, אולם עם זאת, יש לנו את הברירה לעבור למדינה שחוקיה לא נוגדים את רוח התורה והיהדות, וכך אכן עשינו".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

"אנו מקווים שקהילות אחרות יצליחו לשמור על רוח התורה והיהדות בחינוך ילדיהן בלי להיאלץ לשנות מקום מגורים, אך אם הדבר לא יעלה יפה, אנו מציעים גם להם לעזוב מיד למקום אחר, בו החוקים לא נוגדים את רוח היהדות והתורה, לפני יהיה מאוחר מדי" אמרו ב'לב טהור' והוסיפו כי: "מעבר לזה אין לנו שום טענות כלפי קוויבק, וכלפי היחס כלפינו בקוויבק".

עד עתה, וגם בהודעתם הערב, לא הודיעו ב'לב טהור' היכן מתמקמת כיום הקהילה המונה כ-40 משפחות וקרוב ל-200 בני אדם, אולם הבהירו כי "מצבנו במקומנו החדש טוב בין בגשמיות ובין ברוחניות. כפי שהיה בקוויבק, כך גם עכשיו אין בעיה בצרכים הגשמיים, וכמו שחרדנו ושקדנו בקוויבק על חינוכם של ילדינו, כך אנו עושים גם עתה".

בקהילה הבטיחו: "בע"ה כשנסתדר באופן מלא נודיע לכולם על מקומינו ומי שירצה לבקר יתקבל בברכה".

באתר הקהילה התייחסו להערכות כי להימלטות יש קשר לטענות לכאורה להתעללות בילדים במסגרת הקהילה, ואמרו: "אין זכר בטענות הנטענות כלפי הקהילה בבית המשפט, לטענות שנטענו שוב ושוב, שנים על גבי שנים כלפי הקהילה, בדבר מכות לילדים, בדבר ענוי ילדים, בדבר הרעבת ילדים ובדבר גזילות רכוש, וזאת לאחר שהשירות הסוציאלי בדק ביסודיות שאין דוגמא לה, את הקהילה".

"הטענות לעיל היו הדבר הראשון שנבדק על-ידי השירות הסוציאלי שהודה על האמת שאין בהן ממש. אנו לא מכירים אף קהילה אחרת שנבדקה בצורה כה יסודית" סיכמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר