פרשת המרגל החרדי

מגעים להסדר טיעון: יצחק ברגל ירצה 4 שנות מאסר?

פרשת המרגל החרדי ממאה שערים, יצחק ברגל, שנעצר בחשד לריגול לטובת איראן, צפויה כפי הנראה להסתיים בקול ענות חלושה. בימים אלו מנהלת הפרקליטות מגעים עם סנגוריו בכדי להגיע להסדר הטיעון. המחלוקת: הפרקליטות דורשת ארבע שנות מאסר. בנתיים, ברגל הוצא מהבידוד בו שהה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יצחק ברגל בבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)

פרשת המרגל החרדי ממאה שערים, יצחק ברגל, שנעצר בחשד לריגול לטובת איראן, צפויה כפי הנראה להסתיים בקול ענות חלושה.

יצחק ברגל, הוא תושב מאה שערים בן 46 שעלה לפני כ-40 שנה ממרוקו. יש לו שלושה בנים ושלוש בנות. בניו לומדים בתלמוד תורה "תורה ויראה" ובנותיו לומדות בבית הספר "בנות רחל".

קראו עוד בנושא:
המרגל ממא"ש: "מדינת ישראל אסורה לפי ההלכה"
שמו של המרגל החרדי התמהוני ממא"ש: יצחק ברגל
בית המשפט האריך את מעצר החשוד בניסיון ריגול

נגד ברגל הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בחשד לעבירות ריגול חמורות והוא שוהה במעצר מאז חודש יולי. לפי כתב האישום, יצחק ברגל יצר קשר עם נציגי הממשל האיראני בברלין והציע להם את שירותיו באיסוף מידע מודיעיני על המדינה.

בימים אלו מנהלת פרקליטות המדינה מגעים עם ברגל ופרקליטיו בניסיון להגיע להסדר טיעון שיקצר את ההליכים המשפטיים נגדו.

לפי הדיווח באתר 'וואלה', ישנה מחלוקת בין הפרקליטות לסנגוריו של ברגל, מאחר והפרקליטות דורשת להטיל עליו עונש של ארבע שנות מאסר ומנגד סנגוריו מבקשים להשוות את דינו של ברגל לזה של ענת קם שנידונה לשלוש שנות מאסר וחצי כשהואשמה בהחזקת מידע סודי.

עו"ד יאיר נהוראי, סנגורו של ברגל, ביקש לדחות דיון בעניינו כדי לאפשר גיבוש חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק את מידת אחריותו של ברגל למעשיו.

באתר 'וואלה' גם דווח כי השבוע, ברגל הוצא מהבידוד בו שהה בתקופה האחרונה בכלא באר שבע והועבר לכלא איילון, בצעד שמעיד כי מייחסים לו רמת מסוכנות פחותה מזו שחשבו בתחילה.

בתגובה לאתר 'וואלה', אומר עו"ד נהוראי כי "אנחנו בינתיים עובדים על חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק האם בעת ביצוע המעשים הוא היה אחראי למעשיו". נהוראי סירב להכחיש או לאשר את המגעים להסדר טיעון.

במהלך חקירתו, כפי שפורסם בעבר בערוץ השני, אמר ברגל כי "מדינת ישראל זה דבר אסור על פי התורה, אבל, טוב שזה לא יצא לבסוף לפועל".

"רציתי לאסוף עבורם מידע, זו ההשקפה של נטורי קרתא, חשבתי שאקבל מזה תמיכה כספית עבור העזרה ואיסוף המודיעין שהצעתי בעת שהייתי בשגרירות", סיפר ברגל, "אמרתי שאם הם צריכים שיתוף פעולה ושאני אהרוג איזה ציוני כדי להראות שיש פה משהו רציני, אבל לא התכוונתי לזה באמת".

"חשבתי שזה דבר טוב ללכת לשגרירות אירן ולשאול אם הם צריכים ממני עזרה, דברים כלליים, כמו איסוף מידע, כשלא ידעתי באותו הזמן במה בדיוק מדובר", הוסיף ברגל בחקירתו.

באשר לפגישתו עם נציגי איראן, סיפר ברגל כי "לרוב דיברנו על השקפה ועל הנושא של האם הם צריכים איזושהי עזרה. בכלליות, לא הייתה לי שום כוונה לשום דבר קטלני, אלא לדברים קטנים כמו איסוף מידע על ארץ ישראל והם אמרו: 'נעביר את זה לדרגים הגבוהים'. סיכמנו שאני אתקשר אליהם ואחרי חודש התקשרתי ואמרו לי שאין יותר אדם בשם האג'י באבא. מאז, אין לי שום קשר לנושא הזה".

ברגל סיפר על השיחה עם האג'י באבא: "אני אמרתי שיש יהודים שמדינת ישראל היא אסורה על פי תורתנו ודיברנו על זה; הצעתי שיתוף פעולה ראוי מאוד במטרה שיתחלף השלטון לשלטון של גויים. הייתה שיחה מאוד קצרה, בעיקר על הנושאים של ההשקפה. הם בעיקר הקשיבו ולא אמרו דבר".

ברגל סיפר מה ענה לשאלת האיראנים האם יצר קשר בעבר עם שגרירות זרה: "לפני 26 שנים, בשנת 1987, לפני שחזרתי בתשובה, הייתי אז רווק בן 24. נסעתי להולנד, ומשם לבלגיה. בבלגיה הלכתי לשגרירות לוב ושאלתי על אפשרות הגירה ללוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר