פרסום ראשון

המכתב שהביא לפיטוריו של צבי חקק: 'זו הוצאה אסורה'

לפני כחודש, כתב היועץ המשפטי של ש"ס עו"ד נדב עשהאל לראש לשכתו של יו"ר התנועה כי העסקתו של צבי חקק בתנועת ש"ס מוגדרת כ"הוצאה אסורה". "בכפוף לרגישות המתבקשת, הנך מתבקש לפעול לאלתר לסיום העסקת צוותו של מרן". בתנועה, יש מי שרואה את פיטורי הצוות כצעד פוליטי (חרדים,חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
צבי חקק על קברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)

פיטורי הצוות של מרן הרב עובדיה יוסף: במכתב ששלח לפני כחודש והגיע לידי "כיכר השבת", כותב היועץ המשפטי של ש"ס עו"ד נדב עשהאל כי חל איסור להמשיך ולהעסיק את חקק.

את המכתב שלח היועץ המשפטי לחיים ביטון, ראש לשכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ובו כתב: "הריני לפנות אליך בעניין שבנדון כדלקמן: בעקבות פטירתו של מרן זצ"ל נדרשת המפלגה, עם כל הצער שבדבר, להפסיק לאלתר את העסקת צוותו האישי".

היועץ המשפטי קובע כי: "חל איסור על המפלגה להמשיך ולשלם שכר למי שאין לו תפקיד כלשהו, וכי הוצאה שכזו הנה הוצאה אסורה, שאינה עומדת בהוראות חוק מימון מפלגות, תשל"ג-3791".

"מלכתחילה העלה מבקר המדינה ספקות באשר לתקינות ההוצאה בגין שכר צוותו של הרב" הוסיף עו"ד עשהאל, "והמפלגה
נדרשה ליתן הסברים מפורטים לנחיצות ההוצאה. קל וחומר שהיום - כל הוצאה בגין שכר צוותו של מרן אינה קבילה, ובוודאות מוחלטת תביא את מבקר המדינה למתן דוח שלילי למפלגה, על כל המשתמע מכך".

היועץ המשפטי מסיים וכותב: "בכפוף לרגישות המתבקשת, הנך מתבקש לפעול לאלתר לסיום העסקת צוותו של מרן".

כזכור, מוקדם יותר פורסם לראשונה ב"כיכר השבת" כי הבוקר (ראשון) צבי חקק, עוזרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, קיבל מכתב פיטורין מתנועת ש"ס.

עם זאת, בש"ס יש כאלו שרואים בעיניים אחרות את פיטוריו של הרב צבי חקק, טוענים לביזויו של מרן זצ"ל ודורשים למנותו למזכיר מועצת חכמי התורה.

גורם בש"ס המקורב לצבי חקק אומר כי "זה היה צריך להיות כל כך טבעי שרבי צבי ישמש כמזכיר מועצת חכמי התורה".

לדבריו, "הוא היה עשרים שנה קרוב למרן רבינו זצ"ל - ככה לבזות אותו? הוא שימש את הרב ימים ולילות במשך שנים, הוא היה מזכיר אישי של הרב ובאדם הכי צמוד אליו".

הגורם מוסיף ואומר: "מערבים פה שיקולים פוליטיים, אין סיבה אחרת מלבד זה. בדרך הטבעית הוא זה שצריך להיות מזכיר מועצת חכמי התורה ולא אף אחד אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר