בגלל הכיפה

ח"כ ליצמן תוקף את נתניהו: "בושה וחרפה, חילול השם"

במהלך ביקורו במוסקבה, סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"מוזיאון היהודי הגדול". כעת, ח"כ יעקב ליצמן, תוקף אותו בחריפות על-כך שלא חבש כיפה לראשו בביקור במקום למרות שהחזיק בידיו ספרי קודש. "קשה שלא להסתיר את הבושה והחרפה", אומר ליצמן, "חילול השם שצורם כל לב" • תיעוד מהסיור (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו גלוי ראש במוזיאון (צילום: כיכר השבת)

"הופעתו של נתניהו צורמת ומבישה בהיותו ללא כיפה לראשו", כך תוקף חבר-הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ביקורו בשבוע שעבר במוסקבה.

במהלך ביקורו במוסקבה לשם פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הגיע ראש הממשלה לסיור שנמשך כשעתיים, ב"מוזיאון היהודי הגדול", כשהוא מלווה ברבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר.

נתניהו ביקר גם ב"ספרית שניאורסון", המכילה מאות ספרים שהושבו לחב"ד בקיץ האחרון על-ידי הנשיא פוטין, ולא הסתיר את התפעלותו מהמוזיאון.

בסיום ביקורו במקום, אמר נתניהו כי "פוטין צדק כשאמר לי אתמול, שגם בישראל אין מוזיאון יהדי יפה ומשוכלל כמו שעשיתם כאן".

הבוקר, מדווח עיתון "המודיע" כי ח"כ ליצמן הביע את מחאתו כלפי ראש הממשלה על-כך שבחר לבקר במוזיאון כשהוא ללא כיפה לראשו, כפי שהיה נהוג במשך כל השנים, זאת למרות שהחזיק בידיו ספר תורה, ספרי קודש וחסידות.

"קשה שלא להסתיר את הבושה והחרפה לראות ראש ממשלת ישראל שמופיע בביקור רשמי במקום יהודי מובהק כספרייה תורנית-חסידית, אך הופעתו צורמת ומבישה, בהיותו ללא כיפה לראשו בכל מהלך הביקור, כשבין היתר החזיק בידיו ספרי הקודש, עמד בפני ספר תורה ואף קרא בו, כך בגילוי ראש. יש למחות על הפגיעה בסממנים היהודיים השורשיים, בידי ראש הממשלה", אמר ליצמן.

ליצמן הוסיף ואמר כי "מצערת העובדה שראש הממשלה, שכנראה רואה עצמו כחלק מממשלת הרס הדת בראשה עומד כשהוא איבד את הרגישות המינימאלית הנדרשת ממנו כמייצג ממשלה יהודית בישראל, ולא טרח לשים כיפה לראשו, אקט שהינו מובן ומתבקש במקום קדוש בין ספרי הקודש, כפי שנהוג בכל מקום במשך כל השנים".

"הופעת ראש הממשלה בגילוי ראש בפני ספרי הקודש במוזיאון היהודי במוסקבה מהווה חילול השם שצורמת כל לב", הוסיף ח"כ ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר