מהומה במליאה

רות קלדרון תקפה את בני הישיבות: "בושה לתורה"

מהומה פרצה במליאת הכנסת כאשר ח"כ רות קלדרון (יש עתיד), תקפה את בני הישיבות שנכחו ביציע. "זה חילול השם היום יומי של אנשים שלבושים כתלמידי חכמים ויושבים פה במליאה למעלה בבטלנות", תקפה. ח"כ משה גפני בתגובה קרא לבני הישיבות לא לשהות במליאה כי "פה שונאים אתכם" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
"בושה לתורה". רות קלדרון (צילום: פלאש 90)

מהומה פרצה אמש (שני) במליאת הכנסת כאשר ח"כ רות קלדרון (יש עתיד), הרגישה לרגע כאילו יש לה איזו פטרונות על עולם התורה ותקפה את בני הישיבות שנכחו ביציע במליאה ועקבו אחר הדיונים.

לקראת סיום נאומה באשר לחוק המסתננים, פנתה קלדרון ואמרה: "דבר אחרון שאני רוצה לומר ב-27 שניות שלי זה שהחילול השם היום יומי הזה של אנשים שלבושים כתלמידי חכמים ויושבים פה במליאה למעלה בבטלנות, בלי ספר, שעה אחרי שעה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), קראה לעברה: "מה זה מפריע לך?", קלדרון השיבה: "מוציא אותי מדעתי. זה מבייש את הלבוש של תלמיד חכם, זה מבייש את הערך של ביטול תורה, ואני מבקשת מכם או להביא ספרים או ללכת לבית-מדרש וללמוד. תודה רבה".

רוזין, המשיכה ותקפה את קלדרון: "מה, את מחנכת אותם?", וקלדרון השיבה: "לי זה מפריע, אני כבן-אדם שמעריך את התורה אני לא יכולה לסבול אנשים מתבטלים ברשות התורה. קשה לי".

רוזין: "בגלל שהם חרדים הם צריכים לשבת פה ללמוד".

רות קלדרון: "בגלל שהם חרדים והם ממומנים בישיבות ובשביל שהם ילמדו תורה הם ממומנים מכספי. זה מבייש את התורה".

אילן גילאון (מרצ): "מה עניין שלך?"

קלדרון: "זה ביטול תורה קוראים לזה, זה בושה וחרפה. אני לא מקללת. זו בושה לתורה, שיוריד את הבגדים האלה".

מיקי רוזנטל (העבודה): "זה בושה איך את מתנהגת".

מיכל רוזין (מרצ): "הם באים לשמוע, למה לא?".

רות קלדרון (יש עתיד): "מה שקרה זה שזאת בושה לתורה, פשוט מאוד. זה כל יום עשרות אנשים".

זהבה גלאון (מרצ): "לדבר על התועבה אז הדבר היחיד שהיה לרות קלדרון להגיד שהם יושבים שם במליאה".

במשך דקות ארוכות, הגנו ח"כ רוזין וח"כ גלאון על זכותם הדמוקרטית של בחורי הישיבות לעקוב אחר הדיונים, בעוד חברי 'יש עתיד' ניסו להגן על חברתם לסיעה.

יו"ר הישיבה יצחק ועקנין (ש"ס) ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "רבותי, רבותי, אין ספק שזה לא היה במקומו מה שעשתה חברת הכנסת רות קלדרון, אין ספק. אי-אפשר להכתיב לאף אחד מה לעשות. יושבים פה עשרות אנשים, יש פה ארבעה חרדים, חמישה חרדים, וגם אם היו עשרים. יושבים פה כל כך הרבה אזרחים ומסתכלים וזו זכותם הלגיטימית".

"ואני מציע עוד משהו, רבותי, אף אחד לא מממן אף אחד במדינה הזאת. אין שום איזה פטרונות דווקא על הציבור החרדי", הוסיף ועקנין.

בהמשך, עלה ח"כ משה גפני לשאת דברים במליאה, והגיב לדברי קלדרון שישבה בתור יו"ר הישיבה.

"אני רק רוצה להעיר לך הערה", אמר גפני, "שמעתי שאת הערת לבחורי ישיבות שהיו פה ביציע. אני מצטרף לזה, אני חושב שהם לא צריכים להיות פה, ואני אגיד לך גם למה, בגלל שאני מרצה בפני תיכוניסטים שמגיעים ומקבלים אותם בכבוד מלכים, מגיעים חיילים - אני מרצה בפניהם, כמו חברים אחרים, ואנחנו אומרים: הכנסת זה בית העם, כולם צריכים לבוא".

"אני אומר לבחורי ישיבות: אסור לכם להיות פה, א', בגלל ביטול תורה; ו-ב', זה לא הבית שלכם, פה שונאים אתכם", אמר גפני.

קלדרון הגיבה: "פה אוהבים אתכם, ויש בעיה של ביטול תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר