סוער בישיבת "כנסת יצחק"

ראש הישיבה: "אנשי דמים רודפים אותנו, רוצים להזיק"

ראש ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, הגאון רבי יהושע ארנברג, התייחס בשיחה מיוחדת לוויכוחים בישיבה ואמר: "אנשי דמים ניסו לפלג את הישיבה וברוך השם לא עלתה בידם". ראש הישיבה הוסיף כי במשך שנה וחצי הם נרדפים והבהיר כי לבחורי ישיבות לא נוגע מי זה גדול הדור ומי שלא מתאים לו - שיעזוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יהושע ארנברג (צילום ארכיון: כיכר השבת)

סערה בישיבת כנסת יצחק בחדרה: הבוקר (חמישי) התייחס ראש הישיבה הגר"י ארנברג לוויכוחים בתוככי הישיבה על רקע הפילוג הליטאי ולעובדה שהנהגת הישיבה מעדיפה שלא לנקוט קו ברור במחלוקת הפנימית ונשא דברים חריפים בנושא.

"אנשי דמים ומרמה, ביקשו לפלג את הישיבה בעלילות שווא", אמר הרב ארנברג כשהוא מתייחס ככל הנראה לאותם בחורים שעזבו את הישיבה בעקבות כך שראש הישיבה סרב להצהיר כי הוא נשמע אך ורק לגדולי ישראל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי.

"ברוך השם שלא עלתה בידם", הוסיף הרב ארנברג ותקף כי "אותם אנשי דמים תרתי משמע שכונותיהם אינם טהורות כבר רודפים אותנו למעלה משנה וחצי ומנסים להזיק לישיבה זאת למרות שאנחנו מכבדים את כל גדולי ישראל".

"מה נוגע לבחורי הישיבה מי הם מנהיגי הדור?", תהה הגר"י ארנברג והמשיך: "למי זה נוגע אם בחור מניח תפילין של רש"י או תפילין של ר"ת. אני מבקש ממי שלא מתאים לו, שלא יחזור אחרי חופשת חג החנוכה לישיבה וקל וחומר לאותם אלו ששיתפו פעולה עם עיתונים ותקשורת פסולה ואמרו כאילו ויש מחלוקת בישיבה בין אנשי הצוות הרוחני".

בנוסף, חיזק הגר"י ארנברג את משגיח הישיבה הגר"ט נוביק המזוהה לחלוטין עם אנשי תנועת בני תורה ואמר כי "לצנינים בעיניהם של בעלי השנאת חינם שיש לנו משגיח ענק וגדול בתורה".

במהלך הדברים התייחס הגר"י ארנברג למכתב שפרסם ומבהיר כי אותם אנשי דמים ומרמה "ניסו ליצור פירוד בין הישיבה לגדולי הדור מאורי האומה ולומר כאילו ובישיבה שלנו מזלזלים ופוגעים בהם חלילה וברוך השם לא עלה בידם".

הרב ארנברג ציטט את הגמרא שאומרת שאפילו ב"אורים ותומים" כששאלו לא נכון, קיבלו תשובות לא נכונות. "תלוי איך שואלים את השאלות ק"ו בן בנו של ק"ו כאשר מגיעים שאלות ומסיחים אותה באווירה של אנשי דמים ומרמה לא מקבלים את התשובות. כשהשאלות נשאלות ע"י אותם אנשי דמים ומרמה אז גם מקבלים תשובות כאלו", הוסיף ראש הישיבה.

כזכור, מקרוביהם של גדולי ישראל בבני ברק יצאו כנגד הגר"י ארנברג וישיבתו וזאת בעיקר בשל העובדה שסרב לקרוא לבחורים להצביע למפלגת "דגל התורה" ולא הזדהה לחלוטין עם מנהיגותם של מרנן ורבנן ראשי מועצת גדולי התורה.

בנוסף, שרר כעס רב על משגיח הישיבה שאף הורה במפורש לבחורים להצביע למפלגת "עץ", מה שגרם לתסיסה גם בקרב חלק מהבחורים ולחילוקי דעות קשים שהפריעו לסדרי הלימוד התקינים.

כעת מבקש הרב ארנברג להבהיר כי דעתו ממשיכה להיות עצמאית וכי הוא מסרב לנקוט עמדה נחרצת בשאלת הפילוג בציבור הליטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר