הזיופים בבית שמש

העד המרכזי משנה גרסה: "בדיתי מליבי חלק מעדותי"

פעיל מפלגת "דגל התורה", משה ארנפלד, הפך לאחד העדים המרכזיים בפרשת הזיופים בעיר בית שמש, כאשר האשים את מפלגת "כח" באחריות לזיופים. כעת, בעקבות הסערה שעוררה עדותו, התייצב ארנפלד בפני עו"ד חיים שטיינברגר והציג גרסה חדשה השונה מזו שהציג בפני חוקרי המשטרה (חדשות, בארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הפגנה בבית שמש נגד תוצאות בהחירות (צילום ארכיון: פלאש 90)

יום הבחירות בבית שמש, בלשים עולים לדירה בעיר, עוצרים חשודים כשבאמתחתם מאות תעודות זהות שלכאורה שימשו להטות את תוצאות הבחירות.

העצורים מובאים לחדרי החקירות, שם מציגים את גרסתם, בו במקביל המשטרה מתחילה לזמן אליה עשרות עדים בכדי שאלו ישפכו אור על הפרשה.

אחד מאותם עדים היה פעיל במפלגת "דגל התורה", שמו, משה ארנפלד, תושב העיר. ברגע שהחוקר התיישב מולו, חמור סבר, העד החל לומר את אשר ליבו, ללא כל חשש כי עדותו תהפוך לימים לעדות מרכזית בפרשה.

מסמכי החקירה שהגיעו לידי "כיכר השבת" מצביעים על שיטות הפעולה בהן נקטו פעילי מפלגת "כח" של חבר-הכנסת מאיר פרוש.

"יהדות התורה גדלה לשישה מנדטים לאור ריבוי האוכלוסייה ולכן כל אחד טען שהריבוי הוא בגללו ולכן מגיע לו את המקום השישי - כלומר את המנדט הנוסף", מספר ארנפלד שטוען כי בהרשאת מאיר פרוש יהדות התורה פוצלה כאשר הוחלט להריץ את מפלגת "כח".

לדבריו, "הם עשו זאת תוך ידיעה ברורה שהם עומדים להביא קולות של אנשים שלא מתכוונים להצביע דהיינו קנאים על ידי כך שאנשים אחרים ילכו להצביע במקום אותם קנאים. הקנאים ימסרו את תעודות הזהות והאנשים יצביעו בתעודות הזהות כי בלי זה 'כח' שווה מקסימום 1800 קול ובחיים לא הייתה מרשה לעצמה לרוץ ברשימה עצמאית".

"אני פגשתי את נ.ס. בבית הכנסת בליל שבת אחרי שנסגרה הרשימה", ממשיך לספר העד המרכזי, "שאלתי אותו למה עשו את זה ואיך מתכוונים להביא שני מנדטים. תשובתו הייתה שיש אצל ש.ב. רשימות אקסל של שני מנדטים סגור בונקר".

פעיל "כח" הסביר לאותו פעיל "דגל" כיצד תעבוד שיטת הזיוף שלימים הביאה למבוכה בציבור החרדי, "חוץ מזה אצלי בבית, כלומר אצל ס., יש שקית של 500 תעודות זהות השייכים לקנאים שאנשים אחרים הולכים להצביע איתם".

החוקר שאל, איך אתה יודע שמאיר פרוש ידע שזו השיטה? "פרוש לא היה נותן למפלגה שלו לרוץ אם לא היה יודע מהיכן יגיעו שני מנדטים. הם היו צריכים להסביר לו איך מביאים את המנדטים. זה לא ידיעה שאני יכול להוכיח אבל אצלי זו ידיעה ברורה. בנוסף קיבלתי אסמס מד.מ. שהוא אחד הפעילים של 'כח' שבו הסביר כיצד יהיו קולות", השיב ארנפלד.

עדותו הפכה לשיחת היום בקרב תושבי העיר החרדים לגורל עתידם, ומשום כך, בחר ארנפלד להתייצב בפני עורך דין לצורך הצגת גרסה חדשה, השונה מזו שמסר בפני חוקרי המשטרה.

פרקליטו, עורך-הדין חיים שטיינברגר מציג בשיחה עם "כיכר השבת", את גרסת מרשו: "הרקע הוא שיחת התרברבות, כך הוא קורא לזה, בינו לבין אחד מהמקורבים של המועמד שהפסיד בבחירות. בעקבות השיחה שבה הוא התרברב שהוא יודע מספר דברים שקרו בעיר בית שמש למרות שבאמת הוא לא ידע עליהם".

"קראו לו לעדות במשטרה ושם הוא נשאל לגבי שמות מסוימים בעיר, הלקוח שלי היה מאוד מבוהל", ממשיך הפרקליט לדחות את עדות ארנפלד במשטרה, "מה שקרה שהוא הרגיש שעליו לספק להם תשובות וכי אם לא יעשה כך, הוא עצמו יהפוך לחשוד בעבירות נגד חוק הבחירות. וזה מה שיצא בסוף, הוא מסר הודעה, לטענתו חלק מההודעה שרשמו החוקרים לא נאמרה מפיו".

לדברי פרקליטו, חלקם מאותם משפטים שנכתבו בפרוטוקול, כלל אינם נכונים: "התצהיר בעצם מפרט מה הוא אמר בחקירה ומה הוא לא אמר, ובכלל לעצם הדברים שגם המשפטים שאמר בחקירה הם בעצם דברים שהוא בדה בליבו ולא דברים שקרו באמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר