הרב עמאר: "משא ומתן מדיני רק במעורבות רבנים ואנשי דת"

שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד הדליק נרות חנוכה עם הגר"ש עמאר ושוחח עמו על המו"מ המדיני עם הפלסטינים כשהרב עמאר מבהיר את הצורך במעורבות רבנים ואנשי דת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והשגריר, אמש (צילום: דוד זר)

שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד הגיע אמש (שני) לפגישה עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והדליק עימו את נרות החנוכה.

השגריר הבריטי העלה במהלך השיחה עם הגר"ש את נושא התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. השגריר הבריטי אמר כי הוא "רואה ברב דמות מתונה שבכוחה לגשר בין מגזרים ולתרום להשכנת השלום בין העמים".

השגריר הוסיף ואמר לגר"ש עמאר כי "לעיתים הפוליטיקה היא הגורמת לעוינות הדת בציבור הרחב".

הגר"ש שהאזין לדברים ענה ואמר: "הפוליטיקה היא כלי כדי להשתמש בו אבל לא המטרה. כמו מכונית הלוקחת אותך ליעד אבל היא עצמה איננה המטרה. צריך לראות איך לא להפוך את האמצעי למטרה והאם ניתן להשיג את הדברים החשובים לנו ללא הפוליטיקה, כפי שעושות קהילות יהודיות רבות בעולם. כיום, עם הסתלקות מרן הגר"ע יוסף זצ"ל אנחנו מרגישים את החוסר הגדול בהנהגה הברורה שהייתה לנו".

"לכל מדינה יש שגרירים אולם לתורה אין שגרירים. היא תורת אמת העומדת בפני עצמה, וכל מי שמפרש אותה לא נכון - הטעות חלה עליו. מי לנו גדול כמשה רבינו ע"ה, אפילו הוא, כשטעה, התורה מציינת שטעה. כלומר, הטעות היא של משה ולא של התורה הקדושה", הוסיף הרב.

שגריר בריטניה שאל את הרב האם הוא רואה סיכוי בעתיד הקרוב להסדר שלום עם הפלסטינים: "מאד קשה לצפות דבר כזה, בפרט בעידן בו ה'אביב הערבי' ממשיך לגעוש מסביבנו ואנחנו מצויים בתוך אי ודאות גמורה, כאוניה המיטלטלת בין הגלים ונזרקת בכל פעם מצד לצד. כאשר גם הידידים שלנו כביכול מתגלים כלא ידידים. גם בתוך ישראל שורר בלבול גדול, כאשר הימין והשמאל כבר לא מחזיקים בעמדות המסורתיות".

"במידה ויגיע הסכם מדיני כזה, האם הרב ייתן את הסכמתו לכך?", הקשה השגריר.

"ראשית, מי שואל אותי בעניין", ענה הרב, "ובכל מקרה הסכם שכזה חייב לכלול תנאים עקרוניים מבחינה מדינית וביטחונית. גם בירושלים חייבים למצוא הסדר ברור. כל העולם וגם הערבים מבינים שאנחנו, היהודים, חלמנו אלפיים שנה על ירושלים והזכרנו אותה בכל התפילות, גם בתקופות הכי קשות שלנו, וזה לא לחינם".

"יש לעם היהודי קשר עמוק ובל יינתק עם ירושלים ואת זה העולם צריך לקחת בחשבון בכל הסדר. לכן, לדעתי, הדיונים הרגישים הללו חייבים לכלול רבנים ואנשי דת שיהיו שותפים להכרעות במקומות הקדושים בירושלים", הוסיף הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר