הרב בוטבול: "המחזיק אייפון הוא בעל עבירה, אסור לעלותו כחזן"

הרב אהרון בוטבול, חתנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מעורר סערה בפסק דין דרמטי ותקדימי לפיו, למחזיק אייפון אסור לעלות כחזן: 'הוא בעל עברה, הוא לא בן תורה ולא יר"ש' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אהרון בוטבול (צילום מסך יוטיוב: Moshe Vaknin)

תקדים הלכתי דרמטי: במהלך תוכניתו ברדיו 'קול ברמה' (ביום שישי האחרון) תקף הרב אהרון בוטבול - חתנו של מרן הגר"ע זצ"ל - את החרדים המחזיקים מכשיר מסוג 'אייפון' במילים חריפות ביותר, ופסק כי אסור לעלותם לתיבה לשמש כחזנים.

"בהלכה כתוב שבעל עברה אסור לו להיות חזן. מה זה בעל עברה? מי שעושה עברות כל הזמן, באופן קבוע, כולנו עושים עברות, אין אדם שלא עושה עברות אבל לפחות אנחנו מצטערים על זה.

"אבל אחד שבאופן קבוע הוא את העברה הזאת (מחזיק אייפון. י-כ) אינו שומר, זה נקרא בעל עברה, מרן כותב בשולחן ערוך באופן מפורש שבעל עברה אסור שיהיה חזן".

הרב המשיך ותקף את מחזיקי האייפונים במילים חריפות וכינה אותם בכינויים קשים: "דבר אחד ברור, מי שמחזיק אייפון הוא לא בן תורה. הוא לא אדם ירא שמיים, זו האמת לאמיתה, כי מי שהוא ירא שמיים הוא יודע שלא מחזיקים דבר כזה".

הרב בוטבול הדגיש לסיום: "אם אני נמצא בבית כנסת ואני יודע שהחזן מחזיק אייפון, אם מותר לי לענות אחריו אמן? התשובה היא בוודאי שאני חייב לענות אמן, להתפלל אתו אני יתפלל, אבל אם יש לי מקום לבחור ואני יכול לבחור חזן אז בוודאי שאני יבחר חזן אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר