ביטול תוצאות הבחירות בבית שמש

חשבון נפש חרדי: "הזייפנים צריכים לתת על כך את הדין"

שעות לאחר החלטת בית המשפט לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש, סוערות הרוחות בעיר. איציק, חרדי תושב העיר: "מי שזייף גרם לחילול ד' גדול, הם הרסו לציבור החרדי". גורם בכיר ב'אגודת ישראל' ל'כיכר השבת': "מריבות קטנוניות וטפשיות גרמו לביזוייה של היהדות החרדית והכתמתה כעדת זייפנים" (חרדים)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
חרדים שנעצרו בחשד לזיופים בבחירות (צילום ארכיון: פלאש 90)

התושבים החרדים בעיר בית שמש קיבלו באכזבה את החלטת שופטי בית המשפט בירושלים לקיים בחירות חוזרות לראשות ולמועצת העיר. למרות הערכות שקדמו לפסיקת השופטים, התושבים היו בטוחים כי האמת - לשיטתם, תנצח. כעת, כשהתוצאה ברורה, הם מוכנים לצאת לקרב.

"אנחנו נצא בית בית, נילחם על כל קול כדי שכולם יצאו להצביע. אני מקווה שהעדה החרדית תבוא איתנו להבנות שבבחירות האלה הם יצאו להצביע בגלל שזה מלחמה בין חרדים לחילונים, אני מקווה שהם יבקשו ללכת ולהצביע". אומר איציק ראבר חרדי תושב העיר בשיחה עם "כיכר השבת".

"החילונים יצאו ואנחנו גם נצא, אני בעד שיתקיימו בחירות" הוא אומר, אנחנו לא ננצח בהפרש של 1000 קולות אלא אנחנו ננצח ב-3000 קולות, משום שהפער שהיה הוא איננו אמיתי, היינו אמורים לקבל הרבה יותר".

החילונים חוגגים בבית שמש (צילום: נועם (דבול) דביר - ynet)

למצב הסבוך אליו נקלע הציבור החרדי, יש כמה וכמה גורמים, ביניהם אותם חרדים שלכאורה חשודים בזיוף קולות הבוחרים. על כך זועם התושב החרדי: "אני חושב באמת שמי שזייף גרם לחילול ד' גדול, ובאופן אישי אני חושב שהם צריכים לתת על-כך את הדין. הם הרסו לציבור החרדי". לדבריו: "הם גרמו לכתם שחור, לעוול גדול ולביטול תורה שנגרם כתוצאה מכך".

"גרמו לביזוייה של היהדות החרדית"

בתוך כך, גורם בתנועת 'אגודת ישראל' אמר הערב ל"כיכר השבת", כי "כל מי שידו במעל, ליצירת הפארסה הנוראה המתרחשת לנגד עינינו, בגרימת בחירות חוזרות בעיר בית שמש, תוך סיכון מעמד הציבור החרדי וסיכוי ממשי לאיבוד השליטה שלנו באחת ערי העתיד לציבור החרדי - עתיד ליתן על כך את הדין".

"אנשים שמנהלים שנים קמפיין משמיץ ועלוב, בשם הערך של "ראש עיר חרדי" כביכול, התגלו היום כצבועים ממש, הפועלים ועושים אחד בפה ואחד בלב".

"חוסר האחריות הנפשעת, ומריבות קטנוניות וטפשיות, גרמו לביזוייה של היהדות החרדית והכתמתה כ"זייפנים גונבי בחירות", וידוע חומר עוון חילול השם, בפרט שלא זכורה הוצאת שם רע כה גדולה על הציבור החרדי כפי שקרה היום בגללם".

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הצהריים בצעד תקדימי כי הבחירות בעיר בית שמש מבוטלות והורה לקיים בחירות חוזרות בעיר לראשות העיר ולמועצת העיר.

בית המשפט קבע כי ייערכו בחירות חוזרות בעיר למרות שהזיופים שהתגלו בפועל אינם במימדים כאלו שהשפיעו על התוצאות, מאחר ופער הקולות בין אבוטבול לאלי כהן עמד על 956 קולות, בעוד מקרי הזיופים שהתגלו עומדים על עשרות בודדות. בראש הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בדיון ישב השופט דוד חשין ולצדו השופטים משה סובל ויגאל מרזל.

בהחלטתם, כתבו השופטים כי "הבחירות נתפשות - ובמידה רבה של צדק - כיום החג של הדמוקרטיה. אלא שהתמונה שעלתה לפנינו מחומר הראיות הרב שהונח לפתחנו לא הייתה, למרבה הצער, תמונה חגיגית. הליקויים שעליהם עמדנו בהרחבה בפסק דיננו זה הם ליקויים חמורים".

אבוטבול: לא מקבל את הפסיקה

ראש העיר משה אבוטבול, התייחס להחלטת בית המשפט, ואמר כי הוא "מאמין במערכות המשפט", אך הוסיף "איני מקבל את הפסיקה".

אבוטבול התייחס להחלטה לערער לבית המשפט העליון, ואמר: "בהתייעצות עם משפטנים ולאחר למידת החומר נגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון".

אבוטבול בטוח בניצחונו במידה ואכן יתקיימו בחירות חוזרות: "גם אם חלילה יתקיימו בעיר בחירות חוזרות, הכרעת הרוב בעיר תישמר ונזכה שוב - אך בפער גדול יותר".

בהכנת הידיעה השתתף ניסים פרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר