שירות אזרחי בחב"ד

אזהרה לשלוחים: "מנסים לסכל את המהלך הרגיש"

הוועדה לשוויון בנטל אישרה כי שלוחי חב"ד ברחבי העולם ייחשבו כמשרתים בשירות לאומי - אזרחי, מיד לאחר אישור המהלך הוזהרו שלוחי חב"ד שלא לדבר בתקשורת על המהלך הרגיש מפני שיש כבר מי שמנסים לסכלו. גורם בחב"ד: "יש מי שרואה בעין רעה את העובדה ששלוחי מצווה יוכרו על-ידי המדינה" (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
שלוחי חב"ד (צילום: ברוך עזאגווי)

הוועדה לשוויון בנטל אישרה אתמול (שלישי) כי שלוחי חב"ד ברחבי העולם ייחשבו כמשרתים בשירות לאומי - אזרחי, אך דווקא קולם של שושביני השמחה - שליחי חב"ד עצמם, נעלם.

הסיבה לך נעוצה בהודעה שהגיע לידי "כיכר השבת", בה דובר חב"ד, מנחם ברוד, מזהיר את שליחי הרבי לבל ידברו בנושא מפאת הרגישות שבדבר.

"ח"כ אלעזר שטרן העלה בוועדה לשוויון בנטל הצעה להכרה בשליחות חב"ד בחו"ל כשירות אזרחי. ההצעה ב"ה עברה, אבל עדיין יש לפניה דרך ארוכה - יש הצבעה חוזרת בוועדה בשבוע הבא ואח"כ נדרש אישור במליאת הכנסת", כתב ברוד לשלוחים.

"מדובר במהלך רגיש מאוד, שהושקע בו עמל רב, וכבר רואים את אלה המתנגדים לו והמנסים לסכלו", הסביר הדובר. לדבריו, בכדי שלא לפגוע ביישומו הסופי של החוק, מוטב שלא לדבר בנושא כלל וכלל, "כדי שלא לפגוע בהצלחת המהלך הוחלט על מדיניות של אי תגובה מצד חב"ד בנושא. דחינו היום פניות רבות לראיונות בכלי תקשורת רבים וסירבנו להתייחס לנושא".

בסיומו של המכתב שנשלח, כאמור, לאלפי השליחים של חב"ד, מחדד הדובר את ההוראה: "אנו מבקשים מכל השלוחים שלא להתראיין בנושא, גם אם יסבירו לכם שרוצים לראיין אתכם מתוך אהדה ותמיכה וכו', וייתכן שזה באמת כך, אבל הראיונות האלה עלולים לגרום נזק בשלב הרגיש הזה".

גורם בכיר בחסידות חב"ד מסביר את החשש: "אנחנו יודעים בבירור כי ישנם גורמים בוועדה שעלולים לחבל ביישום החוק, אני מדבר כמובן על חברי הוועדה מסיעת 'יש עתיד' שרואים בעין רעה את העובדה ששלוחי מצווה יוכרו על-ידי המדינה".

לדבריו, אותם שלוחים נתפסים בעיני המתנגדים כמטיפים לדת, "השליחים שלא באשמתם, נתפסים ככאלה שמחזירים בתשובה, למרות שמי שקצת יבדוק לעומק, יבין שהם שגרירים טובים של המדינה היהודית".

חברי הוועדה החרדים והדתיים, קרי: סיעות ש"ס, יהדות התורה, והבית היהודי תומכות בהצעה שעלתה להצבעה לבקשת ח"כ שטרן הידוע בקרבתו לחסידות חב"ד, כאשר המתנגדים היחידים הם סיעת "יש עתיד".

שטרן אמר בדיון כי "ההחלטה תגרום לשליחים שהרבי שלהם קרא להם בעבר לא לעלות לארץ, להיות שליחים של מדינת ישראל בחו"ל".

"אני רוצה שיום יום כשהשליח יושב שם שהוא ידע שהוא שליח של המדינה. אחד ההישגים הגדולים שלנו בקבלת ההסתייגות הזאת היא שאנחנו מצליחים לחבר את חסידי חב"ד למדינה", הוסיף שטרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר