ישעיהו ויין מ"הפלס": תקיפת הגראי"ל שטיינמן הייתה מבוימת

סגן עורך "הפלס" ומנהל לשכת סגר"ע ירושלים, תקף בחריפות את גדולי ישראל, האשים אותם בלקיחת מאות מיליונים וטען כי תקיפת הגראי"ל שטיינמן - שקרית ומבוימת. האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בימים האחרונים עורכים עסקני תנועת "בני תורה" סדרת כינוסים וחוגי בית שמטרתם הסברת המאבק ודרכם האידאולוגית וכן בקשת תמיכה בעיתון "הפלס" המהווה לדבריהם שופר נאמן של ההשקפה הצרופה והישנה.

במסגרת זו נואמים בכירי העיתון בפני המשתתפים כשהם מחדדים את ההבדלים בינם לבין תנועת "דגל התורה" ועיתון "יתד נאמן" ומבהירים את הצורך בהקמת העיתון החדש.

בימים האחרונים נאם ישעיהוויין סגן עורך עיתון "הפלס" ומנהל לשכתו של סגן ראש עיריית ירושלים מטעם בני תורה חיים אפשטיין באחד הכינוסים בבני ברק כשבמהלך דבריו אמר מספר ביטויים המעוררים סערה בקרב הציבור הליטאי.

ויין התייחס לצורך בהקמת העיתון ולגיבוי מגדולי ישראל בירושלים כשבין היתר מאשים את אלו ש"השתלטו" על העיתון הוותיק "יתד נאמן" כי מטרתם "לחלן" את הציבור החרדי כשהוא מתבטא בחריפות נגד בני ביתם של מרנן ורבנן גדולי התורה ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי.

"כתבתי מאמר תחת השם שלי 'מלמד שלא שינה' הבאתי את הדברים שאמר האדמו"ר מויז'ניץ (בעל הישועות משה זצ"ל) כנגד משרד החינוך מאמר שהיה 'עובר' בכל מקום וקיבלתי עליו הרבה מחמאות מחסידי ויז'ניץ", סיפרויין, "הרבי נפטר באדר והמהפך ביתד היה בסיוון, נכנסתי אז לר' שמואל ושאלתי איך להמשיך ובאיזה צורה ואמר לי 'אתה יודע שאתה אשם בהכל, בגלל המאמר שלך על הויזניצער רבי', שאלתי מדוע? הראש ישיבה ענה שברח' חזו"א מי שגר פה קרא את זה ואמר הנה ישעיהוויין כותב נגדי בעיתון".

על תקיפת מרן הגראי"ל שטיינמן, אומר וווין כי "זו עלילה, אני אומר לכם באחריות גמורה זה לא היה ולא נברא, לא יודע אם הוא נגע בו או ראה אותו, הם בישלו את זה, זו המצאה אמיתית. בזמן שאנחנו יושבים בירושלים ואומרים 'נשמת' ו'מזמור לתודה' הם היו עסוקים בזה. בדיוק מנחם שפירא וקובי רוזנשטיין,היו שם ב-4 לפנות בוקר. זה הכל מבושל, שקר גס והמצאה".

"יושבים הרבה גורמים, עם משאבים כספיים אדירים, ופשוט יושבים וחושבים איך לחלן את הציבור שלנו. אנשים חושבים זה עד כדי כך? זה הרבה יותר מזה. גרוע מזה. המצב הרבה יותר חמור ממה שחושבים. לצערנו הרב, לדברים האלה יש שותפים, לא בשולי החברה החרדית, אלא ממרכז החברה. יודעים איך למשוך בחורים ולחלן בחורים, ואיך לעבוד מולם עם עזרה מהבית פנימה. לצערנו גם בתים של גדולי ישראל שמשתפים איתם פעולה", תקףויין.

"אני מזדעזע כשאני מספר את הסיפור הזה", המשיךויין לתקוף את גדולי הדור, "לפני שנתיים, אדון יחיאל אקשטיין, יו"ר הקרן הנוצרית, יהודי מומר, אוונגליסט יש לו אחיין שזכה להתקרב לביתו של אחד מגדולי וחשובי הדור שמתגורר בבני ברק. אבא שלו גם שותף בקרן אני לא יודע שאותו גדול הדור מגיע לשבע ברכות של מישהו, אלא עם אותו אחד הוא עשיר כמו דן גרטלר או שולם פישר. היה שבע ברכות לאותו חתן, שאבא שלו מראשי הקרן והדוד שלו הוא ראש קרן, היה שבע ברכות בבית של נכדו של גדול הדור, וגדול הדור היה שם, ויש תמונות מזה - יש לי תמונות אחד מגדולי הדור ישב בשבע ברכות של אדם כזה. הוא עצמו לא יודע מי זה. אבל מי שהביא אותו ידע. הם קיבלו כסף. האויבים שלנו לא נמצאים בעיר אחרת - הם נמצאים ברחוב סמוך, לא ממש ברחוב הזה, קצת יותר למעלה".

"ראש הקרן הוא יהודי מומר, הוא נוצרי. וגדול הדור היה שם. אני מכיר את הסיפור הזה המון זמן. הוא לא יוצא מהבית בחינם, הוא לא אומר שלום בחינם, הוא לא מקבל קהל בחינם. מדובר במאות מיליונים. אז כשמקבלים כסף מדן גרטלר שפוגע בעולם הישיבות, ומקבלים כסף מתורמים שרומסים ופוגעים - יש לזה היתר", המשיךויין.

"זו מלחמה על כל מה שיש לנו ביד. הם רוצים שמה שלא היה לא יהיה. הם לא יודעים מה הם רוצים, רק לשנות. שמה שהיה פעם יותר לא יהיה וזו הסכנה הגדולה. מתוך הציבור שלנו", אמר וווין.

"יבוא מישהו ויגיד 'יש הנהגה אחרת היום, השתנה', אבל לא יודע מתי זה השתנה", הוסיףויין, "שיגידו לי באיזה תאריך בדיוק. אני מוכן להבין שדברים השתנו. אבל מתי זה קרה? מישהו ישב ודן בזה? יש איזו ועדה של אנשי חינוך? של ראשי ישיבות קטנות? איפה זה הוחלט? אין תשובות לדברים האלה! יש דבר אחד מאוד פשוט: יש מגמה שמחלחלת. מקומות שתמיד היו מנוהלים על טהרת הקודש, גם השתנו. הכול מלא במוסדות המלמדים מקצועות והשכלה".

"בנות משלנו לומדות בקרית אונו. הכול עם גושפנקא ואישור. הם אומרים שהדור חלש והדור אין לו כוח. מתי הדור נהיה חלש? בט"ז חשוון? בערב ראש חודש אב? מתי? פתאום הכול מותר ואין שום הגבלות", תקףויין, "אלו קרנות של כספים ויכולות לפתוח ולקעקע. שירות לאומי נכנס אצלנו בציבור שלנו. על זה נלחמו ועל זה אמרו ייהרג ואל יעבור. תיכנסו לסמינר ותשאלו למה לא לעשות שירות ב'עזר מציון'? לא יהיו עשר אחוז שיידעו לענות, כי הן עצמן עושות את זה. בנות שלנו נהיו כמו המזרחי של פעם. כל מה שידענו בשעתו - הכל בטל ומבוטל".

ווין הוסיף ואמר כי "אצל בחורי ישיבות, המצב הרבה יותר קשה. לא יודעים כלום. הבנות עוד שומעות הרצאות ושיעורים. הכול זה מגמה מחושבת. שאף אחד לא יחשוב שזה במקרה. ישנה יד מכוונת. מי זה היד הזה? כמה ידיים או יד אחת? לא יודע אבל יש כאן ידיים מכוונות את הציבור לעברי פי פחת".

גורם בעיתון "הפלס" מסר בתגובה: "הנאום שמתפרסם בכתבה כמו כל שאר הנאומים של הרב ישעיהו ויין בכינוסים הנערכים לאחרונה ופתוחים לקהל הרחב כמו כן ניתן להאזין לכל הנאומים במערכת בנק התורה שעל ידי קול הלשון, מטרת הכינוסים והנאומים להעביר את המסר שישנם גורמים חרדים עסקנים ידועים שמשתפים פעולה עם מזימות השלטון וביטאון עולם התורה עומד בפרץ.

"אדרבה ככלי תקשורת אתם מוזמנים לפרסם את כל הנאומים המרתקים של עורכי העיתון ובכך תהיה לכם הזכות להיות שותפים להפצת הדברים החשובים, כל הנאומים עוברים ביקורת של הוועדה הרוחנית של העיתון בראשות הגרב”ש דויטש והגר”צ פרידמן".

בני רבינוביץ, מסר בתגובה לדברים כי "מן הראוי היה שלא להתייחס כלל לדברי ההבל והשחץ אשר נאמרו מפי אדם המכנה עצמו שומר תו"מ בסגנון דומה להפליא לכל אותם מראשי המשכילים הארורים שפערו את פיהם בכל הדורות, עפ"ל, אך כדי שלא יאמרו מדשתיק ניחא להו, אנו מביעים מתוך זעזוע נורא מחאה נמרצת מהדברים שלא הכירה היהדות החרדית מעולם! אין שום עונש שבעולם הראוי בעולם השקר. גהינם כלה והם אינם כלים. אוי לנו שכך עלתה בימינו!".

האזינו להקלטה מדבריו של ישעיהו ויין באדיבות "הקו החרדי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר