יאיר אקשטיין מגיב: "ישעיהו ויין עיתונאי שפל החציף נגד גדול הדור"

לאחר הדברים הקשים שאמר ישעיהו ויין, מהם השתמע שמרן הגר"ח קנייבסקי לקח כסף מהנוצרים האוונגליסטים • אקשטיין תוקף: "הזדעזעתי לשמוע שעיתונאי שפל מדבר נגד גדול הדור" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"מקורב למרן למעלה מעשור שנים": יאיר אקשטיין ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: כיכר השבת)

לאחר פרסום הדברים הקשים שנאמרו על ידי עורך הפלס ישעיהו ויין בכנס סגור. יאיר אקשטיין מגיב בחריפות לדברים "המזעזעים" של ויין "נגד גדול הדור שאין מהרהרים אחריו" כהגדרתו.

על פי טענתו של ויין, יאיר אקשטיין הוא אחיינו של של הרב יחיאל אקשטיין מייסד "הקרן לידידות" שלוקחת כספי תרומות מהנוצרים האוונגליסטים.

לטענת ויין, יאיר אקשטיין זוכה לקרבה יתרה ממרן הגר"ח קנייבסקי (שכיבד את אקשטיין בנוכחותו בשמחת שבע הברכות שלו), בגלל הקשר המשפחתי שלו "לקרן לידידות". משתמע מדבריו של ויין, שמרן הגר"ח קנייבסקי קירב את אקשטיין הצעיר, ובתמורה קיבל כספים "מהקרן לידידות" שבראשה עומד כזכור דוד של יאיר אקשטיין.

הדברים של ויין נאמרו כחלק מקונספירציה כללית, לפיה גדולי ישראל מהפלג הבני ברקי מקבלים כספי תרומות מאנשים שכל מטרתם להרוס את היהדות.

לפני שניגש לתגובתו של אקשטיין בה הוא דוחה לחלוטין את "שקריו של ויין", יש לציין כי מבדיקה שערכנו, ישנם אי דיוקים בטענתו של ויין. יאיר אקשטיין אינו אחיין של נשיא "הקרן לידידות" כפי שטען עורך הפלס. אם כי יש ביניהם קשר משפחתי רחוק.

"לא מבין איך עיתונאי בזוי ושפל יכול לפתוח את פיו נגד גדול הדור"

כאמור, בשיחה עם "כיכר השבת" אקשטיין תוקף בחריפות את דבריו של ויין, מוחה על "ביזוי כבוד התורה" כדבריו. ומגדיר את ישעיהו ויין וסיעתו כאנשים שמתנהלים כבר שנים בדרך שכולה אינטרסים ושיקולים זרים.

אקשטיין: "לא מבין איך עיתונאי בזוי ושפל, יכול להחציף ולפתוח את פיו בצורה הזו נגד גדול ישראל שאין מהרהרים אחריו. יש חובה הלכתית על כל מי ששומע את הדברים הנוראים של ויין למחות. ובדברים הבאים אני מוחה נחרצות על ביזוי כבוד התורה".

בהמשך הדברים מתייחס אקשטיין לגופם של טענותיו של ויין, דוחה אותם על הסף ומעמיד אותם כשקרים וגיבובי דברים: "אין לי שום קשר לקרן לידידות, באופן אבסורדי הפעם הראשונה ששמעתי על ה"קשר" שלי לקרן, הייתה כשהקשבתי לדבריו הנפשעים של ישעיהו ויין. כאשר הוא מנסה להכפיש את גדולי ישראל על גבי בקונספירציות הזויות שכל בר דעת היה דוחה אותם, לפיהם כביכול הקשר ביני לגדול הדור היה מחמת אינטרסים".

אקשטיין מוסיף, כי עצם העניין שויין שיקר בנוגע ל"קשר המשפחתי" שלו ליחיאל אקשטיין, "מראה כי מדובר באדם שהאמת היא לא הנר לרגליו".

"כל ימי גדלתי בישיבות הקדושות בצילם של גדולי ומאורי הדור ובהכוונתו של ראש ישיבת רש''י הרב מילצקי שליט''א. למרות שלא כל משפחתי הולכת בדרך זו - כולם יהודים טובים אך רחוקים מלהיות "יהודים מומרים" כהגדרת ויין. אני מוחה על הצגת אבי כיהודי מומר. המשפט הזה לא יעבור בשתיקה!"

"ברוך ה' זכיתי לקרבה מיוחדת אצל מרן גדול הדור ר' חיים קנייבסקי , אשר אני זוכה להאצלת ברכותיו ועצותיו יום יום. זו בשל העובדה הפשוטה, מרן הגר"ח הוא מורי ורבי, ואני מתייעץ עימו על כל צעד ושעל. מיותר לציין אם כן, כי השתתפותו של מרן הגר"ח בשמחת שבע הברכות שלי, הייתה לבקשתו של מרן בשל הקרבה היתרה שלי עימו, וכפי שהיה מגיע באותם שנים לשמחות תלמידיו האחרים".

אקשטיין נמנה על תלמידיו הקרובים ביותר של הרב חיים חייקל מילצקי ראש ישיבת רש''י בירושלים. הרב מילצקי הוא גם מי שיצר את הקשר בין אקשטיין למרן הגר"ח קנייבסקי.

בהקלטה עם מנהל מוסד שנחשפה בקו החרדי, דחה הרב מילצקי את הטענה כי הגר"ח קירב את אקשטיין בשל קשריו המשפחתיים ל"קרן לידידות": "יאיר זכה לקירבה אישית מיוחדת ונדירה אצל שר התורה מרן הגר''ח קנייבסקי שליט''א ללא שום קשר למשפחתו. אלא להפך, למרות משפחתו אשר כלל לא רצתה שילך לישיבה קדושה".

הרב מילצקי הוסיף והתייחס באופן פרטני להשתתפותו של הגר"ח בשמחת השבע ברכות של אקשטיין: "בשבע ברכות שהגר"ח השתתף בו - היה נראה כאילו יאיר הוא חלק ממשפחתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר