היום: הכרעת הדין במשפט של רצח הבאבא אלעזר

בשעה 13:00 בצהריים, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רויטל יפה-כץ, תקריא את הכרעת הדין במשפטו של אשר דהן, רוצחו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אשר דהן בבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)

הכרעת הדין בעניינו של אשר דהן שהואשם ברצח של האדמו"ר המקובל הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל יינתן היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

את הכרעת הדין תקריא סגנית נשיא בית המשפט המחוזי, רויטל יפה-כץ, בשעה 13:00 בצהריים. ההכרעה תתקבל על-ידי הרכב של שלושה שופטים.

האפשרויות העומדות בפני בית המשפט הן מהרשעה מוחלטת על ביצוע הרצח ועד לזיכוי מוחלט בשל מצבו הנפשי של הנאשם.

לפני כשנה, דווח כי בית המשפט שלח את שני הצדדים בתיק לגישור מה שעשוי להפחית את עונשו של הרוצח. ההחלטה לכך נבעה בשל ההתלבטות , האם להטיל על דהן עונש על ביצוע מעשה רצח, או להענישו בעונש פחות חמור, בתואנה שבעת שביצע את הרצח היה לא שפוי.

לפני כשנתיים וחצי, יום חמישי בלילה, ליל כ"ז בתמוז תשע"א, מעט לאחר חצות נכנס אשר דהן לחדרו של בבא אלעזר, כדרכו, אלא שאז שלף סכין ודקר את הרב למוות.

דהן נתפס בו במקום על-ידי תלמידיו של הרב ונעצר על-ידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. בחקירתו, הודה דהן במעשה ותיאר במדויק את המעשה הנוראי.

כחודש לאחר המעשה הוגש כתב אישום נגד דהן בו תיארה הפרקליטות את קרבתו של דהן לבבא אלעזר, שהיה חסידו במשך שנים ארוכות ונהג להתייעץ אתו תכופות.

ההחלטה לרצוח את הרב באה, כך צוין, משום שלא היה מרוצה מעצה שקיבל ממנו. דהן סיפר לרבי אלעזר על בעיות בחיי הנישואין שלו, וזה ייעץ לו שלא להתגרש. דהן לא היה מרוצה מהעצה וכך גמלה בליבו ההחלטה המחרידה לרצוח את הרב.

ביום הרצח, הנאשם הטמין סכין באורח 24.5 סנטימטר בתפילין שברשותו, נכנס לבית הכנסת, המתין מחוץ לחדר קבלת הקהל וכאשר נכנס אל הרב התכופף כדי ללחוש באוזנו דבר מה, כשבתוף שניות שלף את הסכין ודקר את רבי אלעזר דקירה אחת באורך של כ-7 ס"מ בבית החזה.

"התרוצצו לי בראש כל מיני מחשבות", סיפר לחוקרים. "לא יודע איזה שד או שטן נכנסו לי באותם רגעים לגוף שלי. היצר הרע הוביל אותי. לא היתה לי שליטה על עצמי".

"אף אחד לא בדק אותי, לא שאלו שאלות, העוזרים של הרב הכירו אותי", הוא מספר. כשנכנס לחדר היו שם שני עוזריו של הרב. דהן נישק את ידו של הרב, לחש כמה מילים ודקר אותו בחזהו.

"כשראיתי את הרב נהיה לי שחור בעיניים. שלפתי הסכין מתוך הגוף, ודקרתי אותו ישר בחזה. הוא צעק והתמוטט על הרצפה", מתאר דהן.

"אנשים הגיעו למקום והתחילו לבעוט בי. הם רצו להרוג אותי. תפסו אותי ולקחו את הסכין. רעדתי כולי", תיאר דהן בחקירתו.

בית המשפט שלח את דהן לשתי בדיקות פסיכיאטריות ולאחר מכן הורה על אשפוזו במחלקה סגורה בבית חולים לחולי נפש. פאנל של מומחים לפסיכיאטריה שהקימה הפרקליטות קבעו כי דהן אחראי למעשיו וכי הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר