לוד: צו הריסה ללשכת רב בחסידות חב"ד הרב ברוך יורקוביץ'

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הוציא צו הריסה ללשכתו של הרב ברוך יורקוביץ' המכהן כרב בחסידות חב"ד בלוד, בטענה כי מבנה הלשכה נבנה באופן המכער את המבנה כולו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לשכת הרב יורקוביץ' (צילום: אתר חב"ד COL)

שבועות אחדים אחרי ההתבטאות החריפה של ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, נגד האוכלוסייה החרדית בעירו, הספיק רביבו להתפייס עם החרדים ולאשר את בניית פרויקט אחיסמך אך כעת שוב הוא יוצר מתיחות חדשה - הפעם עם חסידות חב"ד.

ראש העיר הוציא צו הריסה ללשכתו של הרב ברוך יורקוביץ' המכהן כרב בחסידות חב"ד בלוד, שנבנתה כחלק ממבנה בית הכנסת 'בית אריה' המרכזי בשכונת חב"ד וזאת בטענה כי מבנה הלשכה נבנה באופן המכער את המבנה כולו.

שמוליק סופר, נציג שכונת חב"ד וחתנו של הרב יורקוביץ', האשים בשיחה עם "כיכר השבת" כי ישנו מיעוט אשר לא בוחל באמצעים בכדי לפעול נגד רב שכונת חב"ד בעיר.

"לצערנו יש קומץ תושבים בשיכון המנסים לשים רגל לכל דבר טוב שנעשה בשכונה, ובחוצפה ועזות מצח נלחמים נגד המרא דאתרא הרב יורקוביץ' בכל דבר ועניין", טוען סופר.

לדבריו, "בנוגע לעניין הלשכה וצו ההריסה, ברור שאיני תומך בבניה בלתי חוקית. אך מנגד אני סמוך ובטוח שלכל בעיה יש פתרון, אפילו שאנשים לפעמים בלי לשים לב נופלים וטועים".

סופר מוסיף ואומר כי ניתן עדיין לבטל את צו ההריסה - באם ראש העיר ירצה בכך: "עדיין לא נחתם הצו בפועל ואני נוטה להאמין במיוחד בראש העיר שלנו עו"ד יאיר רביבו שהוא איש משכיל, אדם שקול שחושב כמה וכמה צעדים קדימה לפני כל עשיה או פעולה לטוב ולרע, אני סמוך ובטוח שלא יוציא לפועל צו שכזה נגד הלשכה של הרב אותו הוא מעריץ ומכבד מאוד לפני שייתן מקום חלופי מיידי ומכובד אף יותר. כולי תקווה שלא אתבדה ושגודל הצפייה תימשך ולא תהפוך ח"ו לאכזבה".

התושבים טוענים לאיפה ואיפה בהתנהלותו של ראש העיר, לדבריהם בעיר קשה למצוא בנייה שאין בה חריגה ולמרות זאת לא ניתן להם צו הריסה: "בעיר הזו ישנה בנייה בלתי חוקית ולא שמעתי את ראש העיר נלחם בהם עם צווי הריסה", אומר אחד התושבים ותוהה: "מדוע לרב שתמך בו בבחירות הוא כן מוציא צו הריסה?".

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי "העירייה עושה כל מאמץ כדי שלוד תהיה עיר פתוחה, נעימה, סובלנית, משגשגת ומשתבחת באיכות חיים. לצד פעילותה הברוכה של העירייה לרווחת תושביה בכלל ותושבי שכונת חב"ד בפרט, שמה העירייה דגש מרכזי בנושא אכיפת החוק והסדר בעיר, בכלל זה אכיפת חוקי התכנון והבנייה. בעניין זה נוקטת העירייה במדיניות נחושה ומחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה וללא משוא פנים, תוך טיפול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות ביצוע צווי הריסה מינהליים, בין אם באוכלוסייה הערבית או היהודית בעיר.

"יצוין כי בנייה בלתי חוקית מסכלת כל אפשרות לתכנון ראוי, ופוגעת באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק, ולפיכך מצופה מכל המעוניין לבנות בתחומי העיר לפנות כמקובל למחלקת ההנדסה לקבלת היתר בנייה כחוק.

"למרבה הצער, המבנה המדובר נבנה שלא כחוק, על כל המשתמע מכך, ואף גורם לפגיעה חזותית צורמת לעין למבנה היפה של בית הכנסת.

"למותר לציין כי ראש העיר מר יאיר רביבו אשר מתפלל לעיתים קרובות בבית הכנסת, רוחש כבוד רב לאוכלוסיית תושבי שכונת חב"ד ולרב השכונה הרב ברוך בועז יורקוביץ.

"עיריית לוד אשר תמשיך להיות אוזן קשבת לצורכי השכונה ופרנסיה, מקווה כי נציגי השכונה יפנו לעירייה בדרכים המקובלות על מנת להגיש תוכנית מסודרת ובקשה להיתר בניה כחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר