בזכות התפילות

שיפור במצבו של הילד חיים מיכאל גרוס; נותק מהמכונה

בזכות התפילות: לאחר השיפור במצב האח בן ה-5, רפאל יצחק אייזיק, מגיעה הבשורה מבית החולים "שניידר" על שיפור גם במצבו של האח הגדול בן ה-7. לדברי הרופאים חל שיפור בתפקוד ליבו של הילד הגדול ועל כן הוחלט לנתק גם אותו ממכשיר ה-ECMO. אבי הילדים לרבו: "חוסו עלינו ותתפללו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משפחת גרוס, היום בבית החולים (צילום: עידו ארז - ynet)

בזכות התפילות: יממה לאחר השיפור במצבו של הילד רפאל יצחק אייזיק בן מיכל גרוס בן ה-5 וניתוקו ממכונת ה"אקמו" החליטו היום (שלישי) רופאי בית החולים "שניידר" בפתח תקווה לבצע הליך רפואי דומה גם עם אחיו הגדול חיים מיכאל שלמה בן ה-7 ולנתקו מהמכונה.

לדברי הרופאים חל שיפור גם בתפקוד ליבו של הילד הגדול ועל כן הוחלט לנתק גם אותו מהמכשיר הרפואי.

עם זאת, למרות השמחה על השיפור במצבם, ממשיכים בני המשפחה לבקש מהציבור הרחב להמשיך ולהתפלל לרפואתם של הילדים.

"אנחנו רואים בחוש שרק התפילות והקבלות הטובות של עם ישראל הועילו וימשיכו בעזרת ה' לסייע עד לריפוי המושלם", אומרים קרובי המשפחה.

ד"ר גבי אמיר, מנתח לב ילדים במרכז שניידר, סיפר לכלי התקשורת כי "הלב של מיכאל עובד ומתפקד טוב. הוא עדיין מורדם ומונשם. אנחנו עובדים לפי מה שהילד מכתיב לנו. הלב פועל בכוחות עצמו, הדרך עדיין ארוכה אבל יש שיפור במצבו".

ד"ר אמיר הדגיש כי :גם הוא וגם אחיו הקטן עדיין בסכנת חיים. המקרה מאוד דרמטי, אנחנו נעשה הכול כדי שההורים יקבלו את הילדים שלהם בחזרה, זה מאוד מרגש".

ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים, אמרה: "לצערנו לא הגענו לילדות אבל כן הגענו מספיק מהר לילדים. אנחנו עוקבים אחריהם בשבע עיניים אבל זה רעלן שאנחנו לא מכירים. אנחנו לא יודעים מה הנזק לריאות ולמערכות אחרות. מבחינת הלב ניתן להעיר את הילדים אבל עדיף להשאיר אותם מורדמים מבחינת מערכות אחרות. להיות על 'אקמו' זו לא בריאות גדולה אבל אנחנו שמחים שהצלחנו לגמול אותם והופתענו לטובה".

האב הרב שמעון גרוס, שוחח עם כלי התקשורת כשלצדו רעייתו מיכל ואמר: "אני לא מאחל לאף אחד לשבת שבעה על שתי ילדות ובמקביל לבקש רחמי שמיים על שני הילדים אחרים".

"כשהגענו לפה אחרי ההלוויה וראיתי את הבנים נשברתי. אנחנו רק בני אדם ולא עשויים מאבן, אבל מיכל עודדה אותי, היא אמרה לי שהכול מלמעלה ושנהיה אופטימיים", סיפר האב, "התחושה הייתה מאוד קשה, שאלתי את הרופאים מה אפשר לעשות? מה התרופה? וקראנו לעם ישראל חזק להתפלל. מטרת הצוות הייתה לייצב את המצב, הם היו שליחים נאמנים של הקדוש ברוך הוא. גם היום וגם אתמול ראינו נס".

האב המשיך וסיפר כי "החיזוק מעם ישראל משפיע, התפילות מתנקזות, כשאתמול ראינו את הלב של יצחק מתחיל לפעול זה היה ממש מרגש, זה היה הלב של עם ישראל. היום ראינו את זה גם אצל מיכאל שאצלו ההליך היה יותר קריטי".

"אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא על החסד ולמלאכים שנמצאים בשניידר, שעושים מעל ומעבר, הם מוסרים את עצמם בצורה נפלאה שלא תיאמן ועושים כל מה שאפשר כדי להחזיק אותם. הכיוון הוא חיובי אבל צריך חסד כדי שהם ייצאו על הרגליים ובריאים מבחינה קוגניטיבית. אנחנו רוצים שהם ייצאו בריאים ושלמים", הוסיף האב בהתרגשות.

יצוין כי במקביל לאור הוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל על הצורך להתחזק בשעה קשה זו בשל האסונות הכבדים תתקיים במוצאי שבת הקרוב סדרת עצרות מרכזיות בבני ברק, בירושלים ובמודיעין עילית לציבור הנשים לדרכי ההתעוררות בתשובה והחיזוק.

בתוך כך אמר אמש הגאון רבי אריה פינקל בשיחה בהיכל ישיבת מיר ברכפלד כי על ציבור בני הישיבות להמשיך ולהתפלל ולא להתעייף חלילה, עד שנראה את האור ושיזכו לצאת לגמרי מכלל סכנה.

במסגרת דברי חיזוק שאמר בפני הבחורים בישיבה בה למד האב הרב שמעון גרוס אמר הגר"א פינקל: "מורי ורבותי יש משפחה של אחד מבוגרי ישיבתנו שעברה בשבוע שעבר אסון נורא, ה' ירחם. הייתי אצל ההורים והאבא אמר לי: 'המשאלה שלנו הינה תתפללו, חוסו עלינו ותתפללו'".

הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל כל העת לרפואתם השלמה והמהירה של הילדים חיים מיכאל שלמה בן מיכל ורפאל יצחק אייזיק בן מיכל בתוך שאר חולי עמו ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר