הישג לרב דוד לאו: חצי מיליון שקל לסיום בדיקת אלפי המבחנים לרבנות

שלושה חודשים לאחר חשיפת "כיכר השבת" על השערורייה כאשר מאות אברכים שנבחנו, טרם קיבלו את התוצאות, הרב הראשי דוד לאו סיכם על העברת תקציב לסיום הבדיקות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו ובן דהן, הבוקר (צילום: פלאש 90)

הישג לרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו: חצי מיליון שקל יועברו עבור סיום בדיקת המבחנים לרבנות הראשית לישראל.

לפני כשלושה חודשים חשף "כיכר השבת" את השערורייה ברבנות הראשית לישראל כאשר מאות אברכים שעברו את המבחן על חושן משפט חלק א' בתחילת חודש כסלו - בדיוק לפני שנה ושלושה חודשים, טרם קיבלו את תוצאות המבחנים. כמו כן - אלו שנבחנו בחודש אדר על חלק ב' גם הם טרם קבלו את תוצאות המבחנים.

השערורייה הגדולה יותר היא, שעד כה הדיינים המופקדים על בדיקת המחנים אפילו לא החלו בבדיקתם, דבר הגורם סבל גדול למאות האברכים שנבחנו.

קראו עוד: שערורייה ברבנות: מבחנים מלפני שנה עדיין לא נבדקו

בשורה: הרה"ר מוציא מכרז חדש לבדיקת מבחני דיינות

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר אז בשיחה ל"כיכר השבת" כי: "כשאני נכנסתי לרבנות, אחד הדברים הראשונים שאמרתי למנהל מחלקת הבחינות זה שמניסיון של אברך זה לא יכול להיות שאנשים עומדים ומחכים וממתינים, ואז אמרתי לו מי וכמה, והוא חזר אלי ואמר לי שכרגע ישנם שלושה מועדי בחינה, אחד לפני שנה וחצי, אחד לפני שנה, ואחד לפני חצי שנה, שלושתם לא קיבלו מענה".

"חמישה דיינים שיבדקו זה לא מספיק" הוסיף הרב לאו: "מדובר במאות מבחנים. התברר לי שבנושא הזה אני צריך מכרז. דחפתי למכרז ולשמחתי מחר יוצא המכרז, במקביל טלפנתי גם ליושב ראש ועד הדיינים ובקשתי ממנו שידחוף בן הדיינים ויאמר להם שאני מבקש שיעזרו לאחיכם, כמו שאתם הייתם זקוקים, אני מבקש שדיינים יכנסו לעניין הזה ויעבדו כבודקי מבחנים, אני מקווה שזה יעבור מהר מאוד".

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר (שני) רשם הגר"ד לאו הישג כאשר בישיבה מקדימה לפני מסיבת העיתונאים במשרד הכלכלה, סיכם עם סגן השר הרב אלי בן דהן שיועברו חצי מיליון ש"ח מיידית לסיום בדיקת אלפי המבחנים לרבנות לאחר שנה וחצי של עיכובים בשל היעדר תקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות