הפגנות הגיוס: אחד העצירים שוחרר, היום ייארס את בתו

בית משפט הורה על שחרורם של 13 העצורים בהפגנות נגד הגיוס, אך הורה על עיכוב בביצוע הליך השחרור בכדי לאפשר למשטרה לערער. עם זאת, אחד מהם שוחרר כבר הלילה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדיון בעניינם של העצורים, ביום שישי (צילום: כיכר השבת)

אמש (מוצ"ש), הובאו בפני שופט בית המשפט השלום באשדוד עצורי הפגנות המחאה שהתקיימו ביום חמישי האחרון בעקבות מעצרו של בחור הישיבה וחוק הגיוס הניצב בפתח.

במהלך הדיון, הורה השופט על שחרורם של העצורים, אולם נענה לבקשת המשטרה לעיכוב ביצוע של ההליך, ועל כן העצורים יישארו גם הלילה במעצר כאשר המשטרה ככל הנראה תערער על השחרור מחר בפני בית המשפט בבאר שבע אליו יובאו החשודים.

עם זאת, אחד העצורים, חרדי מבוגר תושב בני ברק, שנעצר לדברי בני משפחתו בטעות, שוחרר כבר הלילה. עו"ד אלקנה בישיץ שייצג את העצור, נשמע כעוס על עצם המעצר, וטען כי הלקוח שלו כלל לא היה קשור למהומות. "הוא נעצר בטעות רק בגלל שהוא חרדי". אמר בישיץ.

ההפגנות נגד גיוס חרדים (צילום: ישראל כהן)

בני משפחתו של העצור תושב בני ברק, כעסו אף הם על המעצר המיותר. לדבריהם אב המשפחה סגר ווארט לבתו לילה לפני ההפגנה, כשהיום (ראשון), צפויה להתקיים שמחת האירוסין. "הוא נעצר על לא עוול בכפו. אין לו כל קשר להפגנות. הוא נסע לאשדוד בתוקף עבודתו כמשגיח כשרות ונקלע לפקק תנועה בעקבות הפגנת המחאה וכששוטר ביקש ממנו להתקדם עם רכבו סירב משום שחשש לפגוע באנשים ואז נעצר ללא כל סיבה" סיפרו.

עו"ד בישיץ מחוץ לבית המשפט, הלילה (צילום: כיכר השבת)

ראש ישיבת גרודנא, הגרד"צ קרלנשטיין, שוחח מוקדם יותר טלפונית עם העצור וחיזקו בדברים: "נפלה בחלקך זכות נפלאה. תזכה להמשך עליה בתורה וירא"ש".

השבת עברה על העצורים בכלא השקמה באשקלון, כאשר בסיוע עסקנים קיבלו העצורים אוכל בהכשר העדה החרדית וכן פלטות לחימום. הבחורים המקפידים לא להשתמש בחשמל המיוצר תוך חילול שבת, לא השתמשו בפלטות ואכלו אוכל קר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר