ההסתה נגד המגזר החרדי שוברת שיאים

הח"כים החרדים רותחים על פלוג: "זו אנטישמיות, לפטר אותה"

דבריה של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לפיהם הסיבה להאטה במשק היא "מגמת הדמוגרפיה בישראל הכוללת גידול בשיעור החרדים" מעוררים זעם חרדי-פוליטי • אריה דרעי: "במדינה מתוקנת על התבטאות חמורה כזו היא הייתה מפוטרת לאלתר". משה גפני: "שתבדוק את החצר האחורית שלה". אלי ישי: "כולי תקווה כי נגידת בנק ישראל תחזור בה". דוד אזולאי: "על ראש הממשלה לפטר אותה באופן מידי" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת משה גפני, אריה דרעי, מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

דבריה של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לפיהם הגידול במגזר החרדי גורם להאטה בצמיחה במשק, מעוררים זעם חרדי: בשיחות שקיימו עם אתר 'כיכר השבת', תוקפים נציגי הציבור החרדים את ההתבטאות של פלוג בחריפות, חלקם אפילו קוראים לפיטוריה.

כזכור, פלוג האשימה הבוקר כי הגורם המרכזי לירידה בצמיחה במשק הוא "מגמת הדמוגרפיה בישראל הכוללת גידול בשיעור החרדים והערבים והזדקנות האוכלוסייה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, התייחס לאמירה ומסר בתגובה ל'כיכר השבת': "במדינה מתוקנת פקידה בכירה ככל שתהיה - על התבטאות חמורה כזו הייתה מפוטרת לאלתר". דרעי הוסיף ואמר כי: "נגידת בנק ישראל המכובדת עשתה מעשה אשר לא יעשה, והטילה רפש וחרפה על ציבורים שלמים בישראל כדי לתרץ מצב כלכלי לו היא אחראית".

דרעי סיים את דבריו ואמר: "אסור שאדם הנושא תפקיד ציבורי יתבטא בצורה איומה שכזאת, גם אם הטרנד הוא לתקוף את הציבור החרדי על כל צעד ושעל".

"לפטר אותה מיד", נגידת בנק ישראל קרנית פלוג (צילום: פלאש 90)

ח"כ משה גפני תקף את פלוג בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "לפני שהיא מצהירה הצהרות אני מציע לה לבדוק בציבור החרדי כמה רוצים לעבוד ונחסמים בדרך על ידי הממשלה והמעסיקים פרטיים. הממשלה לא נוקפת אצבע".

"הממשלה מתנגדת באופן קבוע לחוק העדפה מתקנת. וגם חרדים שיש להם את מלוא הכישורים והתעודות, רשות החברות הממשלתית נותנת תשובות שליליות רק מפני שהם חרדים. לפני שהיא מפנה אצבע מאשימה כלפי החרדים שתבדוק את החצר האחורית שלה" הוסיף גפני.

סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן תקף את פלוג בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי: "מדובר בהאשמות שווא חסרות שחר כלפי משפחות ברוכות ילדים, שמקורן בבורות והכללה גסה שמובילה לשנאה וקיטוב מיותרים. יש לתמוה על כך שנגידת הבנק לא מצאה את מי לכלול בין האשמים בצרות הכלכלה, אלא את המשפחות החרדיות, שמשלמות מיסים כחוק ורוב רובן של המשפחות הברוכות מתפרנסות מעמל כפיהם".

"הציבור החרדי שנפגע קשות מגזירות הממשלה הזאת, אף הופך למושא קלון והשמצה, על לא עוול בכפו. יש לשים קץ לתופעה זו ולגנות דברים אלה" הוסיף ח"כ ליצמן.

"האשמות שווא חסרות שחר כלפי משפחות ברוכות ילדים", ח"כ יעקב אשר (צילום: פלאש 90)

ח"כ מאיר פרוש אמר הצהריים ל'כיכר השבת' כי: "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים למקצועיים. הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. מצער מאוד שברוח ההסתה ניתן לזרוק את כל תחלואי המדינה על המגזר החרדי" תקף פרוש את פלוג.

יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי תקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ההתבטאות החמורה: "דברי הנגידה כאילו החרדים הם אלו הפוגעים בהתפתחותה הכלכלית של מדינת ישראל, פוגעים ברמה האישית ובלתי ראויים ברמה המקצועית. החרדים הינה קבוצת אוכלוסיה שומרת חוק, משלמת מיסים ומסייעת בפיתוח המדינה כמו ייתר קבוצות האוכלוסייה".

"הצבת אצבע מאשימה על ידי אישיות בכירה כל כך" הוסיף ח"כ ישי: "הינו דבר מסוכן המזין את הגורמים השונים הפועלים כנגד אחדות העם. כולי תקווה כי נגידת בנק ישראל תחזור בה מדבריה ותעמיק ידיעותיה בכל הקשור להתפתחותה המקצועית ותרומתה של החברה החרדית לחיזוקה של המדינה".

ח"כ יעקב אשר אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אני מתפלא על נגידת בנק ישראל, שכידוע נבחרה למורת רוחם של ראש הממשלה, ושר האוצר, וכבר מיישרת קו עם הממשלה, ועם רוחה הרעה. אני רוצה להזכיר לנגידה, שתפקידו של בנק ישראל זה לשרת את האוכלוסייה, ולא להתאים את האוכלוסייה לצרכי הכלכלה".

"יש אפשרות "לשפר" את כלכלת ישראל" הוסיף ח"כ אשר, "אם לא יהיו כאן ערבים כמו שנפתלי בנט רוצה, ואם לא יהיו כאן חרדים כמו שיאיר לפיד רוצה, ולגבי הזדקנות האוכלוסייה אולי הצעת החוק של עופר שלח על המתת חסד, תפתור גם את הבעיה הזו, וכך תיפתר בעיית ההאטה בצמיחה".

"זו לא כלכלה זו פוליטיקה" האשים ח"כ אשר: "חשוב יותר, שנגידת הבנק תבדוק שוב את מדיניות בנק ישראל בנושא בועת הנדל"ן, ובנוגע לכך שיותר אנשים מגיעים לסף העוני, לאור הקיצוץ הבלתי מתחשב באוכלוסיות החלשות. זו לא חכמה להיות נגיד בנק במדינה בה כולם עשירים, משכילים, וצעירים".

ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90)

ח"כ אורי מקלב תקף גם הוא בשיחה עם "כיכר השבת" את פלוג, ואמר כי: "אם ההבנה שלה בכלכלה היא כמו ההבנה שלה בציבור הישראלי אזי המצב שלנו הוא קשה מאוד, הציבור החרדי בישראל בכללותו - מעבר לחלק הערכי שלו, נותן לכלכלת ישראל הרבה יותר ממה שהוא מקבל".

ח"כ יעקב מרגי אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לצערנו גם אחרי 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עדיין מדברים במונחים דמוגרפים. לא לחינם פורסמה התבטאות זו בסמוך להתבטאותו של פרופ' שכטמן על בני עדות המזרח".

"האיום האסטרטגי על החברה בישראל הם הפערים בין עשירים לעניים וההתנשאות האלטיסטית כלפי השכבות החלשות. צר לנו, שבמקום לאחד את תושבי המדינה יש הבוחרים לפלג אותו" הוסיף ח"כ מרגי.

ח"כ דוד אזולאי קרא לראש הממשלה לפטר את פלוג ואמר ל"כיכר השבת" כי: "צר לי שנגידת בנק ישראל בוחרת לפלג במקום לאחד ועסוקה בשיסוי של הציבור בישראל נגד המגזר החרדי. כנראה שהנגידה פועלת ברוח השר וחבל".

"על ראש הממשלה לפטר אותה באופן מידי" הוסיף אזולאי.

"ההתנשאות האלטיסטית כלפי השכבות החלשות", ח"כ יעקב מרגי (צילום: פלאש 90)

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר ל"כיכר השבת": "השיטה של הכה בחרדים והצל את הכלכלה מוצתה עד תום. מצער שגם הנגידה תפסה טרמפ על גל השנאה. מוצע לה להעסיק חרדים אצלה בבנק ישראל לפני שהיא מאשימה אותם בבטלה".

"בינתיים, אני מציע כי תעיין טוב יותר בספרי המע"מ ומס ההכנסה. היא תגלה כי הציבור החרדי הוא התורם הגדול ביותר לכלכלת המדינה ומשלם מסים יותר מכל אוכלוסייה אחרת" הוסיף מוזס.

ח"כ נסים זאב תקף בשיחה עם 'כיכר השבת' את דברי פלוג, והאשים אותה במרומז באנטישמיות "כל האנטישמיים השתמשו בתירוץ הזה שבעיית הכלכלה בעולם והצרות הכלכליות בגלל היהודים, ההסתה נגד היהודים החלה בעיקר בנושא הכלכלי. הבעיה היא כאשר יוצאים אנשים מקרבנו ומסיתים כנגד החרדים זה דבר חמור ביותר, עצם הדרבון לעבודה הפך לעבודת אלילים".

"היא אמרה דברי בלע שהיא חייבת להתנצל ואם לא היא חייבת להסיק את המסקנות ולהתפטר מעצמה" סיכם זאב.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בחריפות לדברי פלוג ואמר ל"כיכר השבת": "גם באירופה היו מאשימים את היהודים בבלימת הצמיחה והכלכלה"

"נגידת בנק ישראל מסיתה את ההמון לקראת משבר כלכלי ובלימת הצמיחה במשק ומפנה את הזעם הציבורי לבני המיעוטים והחרדים. בכל מדינות אירופה האמינו שונאי היהודים כי 'הגורם המרכזי לירידה בצמיחה הוא המגמות הדמוגרפיות בישראל, ובראשן הגידול בשיעור היהודים'.

"הסכנה היא במסקנות שמציעה הנגידה שצועדת בדרכם של אויבי החרדים במדינת ישראל. היא משמיצה גם את אלה שיצליחו לשבור את החרם הציוני וישתלבו בשוק התעסוקה: "נכנסות לשוק העבודה אוכלוסיות שאינן מצוידות בהון האנושי המתאים". מי שמתייחס ליהודים החרדים כ'הון אנושי לא מתאים', אין לצפות ממנו אלא לעוינות וניסיון לכפות עליו אורח חיים 'יצרני' בדיוק כמו אומות העולם באירופה שניסו להפוך את היהודים ל'יצרניים'.

"יש לגנות בכל תוקף ולהילחם נגד המזימות הגלויות בדברי הנגידה: 'אם לא יחול שינוי בתכניות הלימודים ובהרגלי התעסוקה, ירד שיעור הצמיחה. אם לא ננקוט מדיניות תקיפה לשנותן, המצב עוד יורע'. במילה אחת: יש להרעיב את ילדי החרדים, עד שהוריהם ייכנעו לדרישה להמיר את דתם ואמונתם הגורמת להם להיות 'הון אנושי לא מתאים' אמר ח"כ ישראל אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר